رئیس سازمان حج و زیارت خبرداد؛

همچنان پیگیر علت چرایی حادثه منا هستیم

رشیدیان: پیگیری علت چرایی حادثه منا در دستور کار سازمان است.

همچنان پیگیر علت چرایی حادثه منا هستیم
به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت در کنگره ملی لاله‌های سفید که صبح امروز 2 مهرماه با حضور سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد اظهار کرد: دوم مهر ماه سال 94 در تاریخ همه کشور‌های اسلامی ماندگار شد و هزاران حاجی احرام بسته در صحرای منا با لب‌های تشنه شهید شدند.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: 464 پاره تنمان را در این صحرا از دست دادیم و چرایی این حادثه هنوز در حاله‌ای از ابهام باقی مانده و مورد انتظار است پاسخ داده شود.

رشیدیان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کرده اند این مسئله نباید به سکوت بگذرد گفت: ما باید تلاش کنیم این یاد و خاطره و فاجعه دچار فراموشی نشود.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: بیش از 7 هزار نفر در این حادثه شهید شدند و رسیدن به علت حادثه جزو موارد مهم است.

او گفت: زمانی که فاجعه رخ داد، رهبر معظم انقلاب کلام محکمی داشتند که همین موضوع منجر شد فضای پیگیری در عربستان متفاوت شود و پیگیری‌های مستمر دوستان توانست بخشی از کار‌ها را حل کند.

رشیدیان ادامه داد: همه ملت ما پیگیر این مسئله هستند که چرایی حادثه روشن شود.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: سازمان حج و زیارت وظیفه خود دانسته که در هر دوره موضوع پیگیری شهدای منا را جزو دستور کار خود قرار دهد و از سال 95 این موضوع جزو دستور جلسات است.

رشیدیان بیان کرد: پیگیری میکنیم روز دوم مهر ماه که سالروز شهادت افراد هست در تقویم جمهوری اسلامی ثبت شود تا این روز فراموش نشود.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: همچنین خیابان‌هایی نیز به نام این افراد ثبت شده‌است.

او گفت: امیدوارم همیشه شرایط امن و سالمی را با امنیت و آرامش برای تمام حجاج فراهم کنیم.


بیشتر بخوانید


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان