چگونه اتاق کودکتان را خاص و زیبا طراحی کنید؟

اتاق کودک: اتاق کودک مکانی خاص کودک شماست، پس باید کودکانه باشد

اتاق کودک: اتاق کودک مکانی خاص کودک شماست، پس باید کودکانه باشد. نوزادان و کودکان معمولا از رنگهای شاد و تند با کنتراست بالا لذت می برند. آنها مکانی را دوست دارند که پر از انرژی، نور و حرکت باشد. حتما دقت کرده اید که وقتی لباسی با رنگ های شاد و تند می پوشید کودک شما بیشتر به شما توجه می کند؟؟ این دقیقا سلیقه کودکانه است که متاسفانه خیلی وقت ها والدین آن را نادیده می گیرند. شما معمولا اتاق را با سلیقه خودتان تزئین می کنید و چشم های کودکتان را فراموش می کنید. نیاز او به رنگ های شاد و طرح های حیوانات و بازی نور و تضاد رنگ ها را نادیده می گیرید.

اکثر والدین از انتخاب رنگ های مختلف برای پرده و تور تزئینی بالای تخت میترسند و همه چیز را همرنگ و ملایم می خواهند. در صورتی که با انتخاب درست رنگ های تند و شاد در کنار هم می توان اتاق بسیار زیبایی داشته باشید.

توصیه ما به شما این است که برای انتخاب طرح و رنگ برای اتاق کودک خود، کودکانه بیاندیشید و خودخواهی را کنار بگذارید. اجازه بدهید اتاق کودکتان مکانی خاص و لذت بخش برای او باشد. کما اینکه با انتخاب درست و با کمی دقت می توانید اتاقی زیبا و کودکانه داشته باشید.
 

آویز اتاق نوزاد

آراستن و دکوربندی اتاق کودک، بیش از این که هزینه در برداشته باشد، به حوصله و خلاقیت نیاز دارد. تجمل گرایی سبب می شود آستانه ی درک لذت در فرزندان پایین بیاید و به عبارت ساده تر، دیگر شور و شوقی برای دریافت هدیه و پاداش نداشته باشند.

لزومی ندارد برای اتاق کودک مان هزینه ی زیادی صرف کرده، مبلمان گران قیمت تهیه کنیم؛ چون کودکان بیش از بزرگان به تنوع و لوازم جدید نیاز دارند. البته دقت داشته باشید که ایجاد تنوع الزاماً با صرف مبالغ زیاد و تهیه ی وسایل تزئینی گران بها همراه نیست؛ برعکس با کم ترین هزینه می توان نتایج فوق العاده خوبی به دست آورد. برای مثال، کودکان علاقه زیادی به آویز دارند. خودتان می توانید با رعایت استاندارهای ایمنی و با توجه به دکور اتاق، آویز ساخته و به لوستر یا کنار تخت آویزان کنید.
 

نور اتاق نوزاد

نور مستقیم و درخشان برای نوزادان مناسب نیست. به همین دلیل برای تلطیف نور خورشید در روز از پرده های نازکی که نور را از خود عبور داده اما از تندی آن می کاهند برای پنجره های اتاق نوزاد استفاده کنید و در شب برای تأمین نور اتاق از چراغ هایی که نور را به سقف می تابانند برای ایجاد نور غیرمستقیم و کافی بهره بگیرید. نور اتاق کودک در طول شب نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که نوزادان اغلب در طول شب نیاز به تغذیه دارند و اتاق نوزاد باید در شب از میزانی از نور بهره مند باشد تا ضمن آنکه مادر را به انجام امور معمولی چون تغذیه کودک و یا تعویض پوشک او قادر می سازد موجب بیداری کامل و هوشیار شدن نوزاد نیز نشود. استفاده از کلیدهای تایمردار که مقدار نور را تنظیم می کنند یکی از بهترین راه های پاسخگویی بر این نیاز است. در غیر این صورت می توان از چراغ خواب های کوچک نیز برای تأمین این مقدار نور سود برد.
برای پنجره های اتاق نوزاد بهتر است علاوه بر پرده اتاق یک آستری ضخیم نیز در نظر بگیرید تا در مواقع لزوم بتوانید اتاق را در طول روز نیز تاریک کنید.
 

کفپوش اتاق نوزاد

 اتاق کودک باید مکانی امن برای خوابیدن، بازی کردن و ماندن کودک در طول روز باشد. همچنین زیبایی و شاد بودن اتاق کودک تأثیر زیادی در روحیه او دارد. نوزادان و کودکان معمولا از رنگ های شاد لذت می برند. بهتر است هنگام خرید کفپوش اتاق کودک، رنگ‌های روشن و طرح‌های ساده را انتخاب کنید. آنها مکانی را دوست دارند که پر از انرژی، نور و حرکت باشد. در انتخاب کفپوش اتاق کودک باید دقت نمود، کفپوش های با دوام و قابل شستشو و انعطاف‌پذیر از جمله کف‌پوش‌های مناسب برای اتاق کودکان به حساب می‌آیند.  
 

تخت کودک

تخت‌های حفاظ ‌دار برای اتاق نوزاد مناسب‌ترند. چون به مرور زمان می‌توان نرده‌های آن را برداشت. با آمدن فرزند بعدی هم می‌توان آن را به حالت اول درآورده، مجددا مورد استفاده قرار داد. تخت‌های چرخ‌دار که در قسمت زیر کشودار و قابل تبدیلند، بسیار مفیدند و تا وقتی کودک از پوشک در می‌آید، قابل استفاده‌اند.
 

وسایل کمک آموزشی

کودکان بازی را بسیار دوست دارند و این زمان را بر هر چیز دیگری ترجیح می دهند . انتخاب اسباب بازی مناسب برای کودکان در هر سنی بسیار حائز اهمیت است. اغلب خانواده ها وقتی به مغازه های فروش اسباب بازی مراجعه می کنند، سعی دارند از بین اسباب بازی های خشن و تفریحی، اسباب بازی هایی را خرید کنند که ذهن کودکان را به خلاقیت وادار کند. بنابراین، بازی های فکری و آموزشی در میان سایر اسباب بازی ها یک سر و گردن بالاتر قرار دارند.
 

پشه بند تخت کودک

 گاهی سریعترین دکور فصلی از غیرمنتظره ترین جاها می آید! پشه بند ها نمونه خوبی از این موضوع هستند. این تزئینات نیروی تبدیل اتاق خواب به پناهگاه تابستانی استوایی را دارد و هزینه آن هم بسیار مناسب و مقرون به صرفه است.

 

میز تعویض نوزاد

برای تعویض نوزاد به مکانی مناسب و مشخص و راحت نیاز دارید، میز‌های تعویض یکی از مهم‌ترین وسایل برای این کار هستند که تا حدی کار شما را آسان‌تر کرده و امکانات زیادی هم به شما می‌دهند. یک میز تعویض مناسب به خاطر ارتفاعی که دارد از کمردردهای مزمن ناشی از تعویض‌های پی‌درپی در طول روز پیشگیری می‌کند. با این میز‌ها مجبور نیستید روزی 10 بار دولا راست شوید.
از طرفی جایی مشخص برای تعویض دارید و می‌توانید باقی وسایل مورد نیاز را اطراف میز قرار دهید تا ناچار به ترک نوزاد برای آوردن وسیله‌ها نباشید. بهتر است میزی را انتخاب کنید که کمی لبه داشته باشد تا در صورت غفلت یا تکان‌ها و دست و پا زدن‌های ناگهانی نوزاد مشکلی پیش نیاید. برخی از میزهای تعویض، کمربند ایمنی هم دارند.
 

اندازه گیری قد کودک

بسیاری از پدر  و مادرها علاقه مندند میزان قد فرزند خود را بدانند. اکنون گروهی از تامین کنندگان با تولید  استیکرهای جذاب موفق  به ارائه راه حل این مشکل شده اند.

گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر