اسماعیل حلالی:

اتفاقی که AFC برای پرسپولیس رقم زد تاریخی بود/ عبدی از مهاجمان فعلی بهتر است

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: پرسپولیس لیاقت صعود از گروه و رسیدن به مراحل پایانی را دارد و در بازی مقابل شارجه قطعا باید به برد فکر کند.

به گزارش مشرق، اسماعیل حلالی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درخصوص بازی شب گذشته این تیم مقابل الدحیل اظهار داشت: پرسپولیس خیلی روز پر فروغی نداشت، اما مستحق شکست نبود و خیلی بهتر از تیم الدحیل بود. از طرفی خارج کردن آل‌کثیر و آمدن رمضانی زهر خط حمله پرسپولیس را گرفت و باعث شد رمضانی تنها شود و نتواند حرکت مثبتی داشته باشد. پرسپولیس این بازی را کاملا به داور و اشتباه تأثیرگذارش باخت. من کاری به کارشناسی داوری ندارم، اما در آن صحنه شجاع خلیل‌زاده اصلا خطایی انجام نداد و یک صحنه طبیعی در فوتبال اتفاق افتاد. ما در آسیا کرسی نداریم و نباید انتظار داشته باشیم در چنین مواقعی حق‌مان را بدهند.

حلالی در واکنش به بخشیده شدن محرومیت بن عطیه، مدافع الدحیل در فاصله چند ساعت تا شروع بازی مقابل پرسپولیس گفت: من 48 سالم است، اما این اتفاق در نوع خودش و در تاریخ آسیا بی‌نظیر بود و تا حالا چنین تصمیمی ندیده بودم. اگر اشتباهی رخ داده، 3 روز طول کشیده فیلم را ببینند و محرومیت این بازیکن را در فاصله یک ساعت تا شروع بازی ببخشند؟ این اتفاق تنها به خاطر نفوذ قطری‌هاست و شما دیدید این کشور به چه صورت میزبانی جام جهانی را گرفت. معتقدم استفاده حمید مطهری از واژه «خلیج فارس» در نشست خبری، در هجمه‌هایی که طی چند روز اخیر علیه پرسپولیس بوده، بی‌تأثیر نیست. این‌ها در مقابل کشور ما چیزی برای گفتن ندارند و دنبال بهانه می‌گردند. کشورهای عربی قبلا جزو ایران بودند و الان به دنبال کینه‌ها و عقده‌هایشان هستند. شما می‌بینید با این همه امکاناتی که دارند، ولی اتفاق و پیشرفت خاصی برایشان حاصل نشده است.

بیشتر بخوانید:

پست رضاییان پس از برد تیمش مقابل پرسپولیس +عکس

وی افزود: پرسپولیس لیاقت صعود از گروه و رسیدن به مراحل پایانی را دارد و در بازی مقابل شارجه قطعا باید به برد فکر کند. نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده، اما شارجه تیم فوق‌العاده‌ای شده و توانسته دو برد خوب داشته باشد. با این حال ما هم پرسپولیس هستیم و هرچقدر حریف قوی‌تر باشد، ما هم قوی‌تر می‌شویم.

پیشکسوت پرسپولیس درخصوص عملکرد آل‌کثیر و آرمان رمضانی تصریح کرد: خریدهای جدید قطعا با نظر سرمربی بوده، اما سلیقه‌ها متفاوت است و باید به نظر گل‌محمدی احترام گذاشت و با تمام وجود حمایت کرد. شاید در خوشبینانه‌ترین حالت تنها 3 بازیکن از خریدهای جدید به درد پرسپولیس بخورند، اما بالاخره آن‌ها جذب شدند. ما می‌توانستیم بازیکنان بهتری جذب کنیم، اما یکسری مشکلات مدیریتی و بدهی‌ها مانع از این کار شد. پرسپولیس در حال حاضر غیر از مهدی شیری که مصدوم شده دفاع راست کلاسیک ندارد. با این وجود شاید خریدهای جدید با گذشت زمان بتوانند کیفیت‌شان را بالا ببرند.

حلالی درمورد عملکرد مدیران سابق و فعلی باشگاه پرسپولیس گفت: مدیرعامل برای جذب بازیکن قطعا طبق نظر یحیی گل‌محمدی عمل کرده است. رسول‌پناه که تازه 3-4 ماه است روی کار آمده، اما در دو سال گذشته به عنوان سرمربی امیدهای پرسپولیس چیزی جز دروغ از عرب و انصاری‌فرد نشنیده‌ام. رسول‌پناه نسبت به قبلی‌ها عملکرد بهتری داشته، اما ایده‌آل نیست؛ شاید هم کار و تخصص او مدیریت باشگاه نیست و بالاجبار در این سمت قرار گرفته است.

بازیکن اسبق پرسپولیس در ادامه ضمن انتقاد از رفتار بازیکنان تأکید کرد: ضعف مدیریتی باعث شده تا بازیکنان به حق خودشان قانع نباشند. چطور می‌شود بازیکنی که قرارداد دارد، 4 نوبت متمم به قراردادش اضافه می‌کند یا مبلغ آن را زیاد می‌کند؟ سال 78 قرارداد ما 5 میلیون تومان بود که نصف آن را هم نمی‌دادند. چه برسد به پاداش و متمم.

در سال 77 قهرمان لیگ و جام حذفی شدیم، رفت و برگشت و در جام حذفی استقلال را بردیم، اما بدون اینکه قراردادمان را بگیریم فقط در آخر فصل 160 هزار تومان به ما پاداش دادند. در حال حاضر بازیکنان در سایه ضعف مدیریت به پرسپولیس می‌آیند که برند بشوند. مهدی ترابی در سایپا بازیکن لایقی بود، اما برند نبود. ترابی از امکانات پرسپولیس استفاده کرده و برند شده، الان هم یک میلیون دلار می‌گیرد و به تیمی دیگر می‌رود، ولی چیزی گیر پرسپولیس نمی‌آید؛ این نوع قرارداد بستن فقط به خاطر کارنابلدی مدیریت است که به باشگاه خیانت می‌کند. این چه آپشن‌هایی است که در قرارداد ترابی گذاشته‌اند؟! آقای بازیکنی که در قراردادت متمم گذاشتی و مدیرعامل قبول نکرده، قراردادت را داده‌اند باید شکر کنی، دنبال آپشن می‌گردی؟! آقای دروازه‌بان می‌گوید من گل نخورم پول می‌گیرم! به تو 8 میلیارد می‌دهیم که گل نخوری. 4 سال است رادوشویچ به عنوان دروازه‌بان دوم روی نیمکت دلار می‌گیرد. به جای اینکه دلار خرج کنیم آیا گلر ذخیره نباید از امیدها باشد که بعدا رشد کند و بتوانیم از او استفاده کنیم؟ مدیرعامل به خاطر اینکه آبرویش را حفظ کند، 8 بازیکن می‌گیرد حالا به هر قیمتی.

حلالی در ادامه افزود: "خانه از پای بست ویران است" داستان فوتبال ایران شده. چنین پول‌هایی در فوتبال خرج می‌شود، اما هزار تومان خرج پایه نمی‌کنند. من به عنوان سرمربی امیدهای پرسپولیس بابت طلبم هر روز باید به باشگاه بروم. در زمان مدیرعاملی انصاری‌فرد، من از دیدنش خجالت می‌کشیدم، اما او از دروغ‌هایی که گفته بود خجالت نمی‌کشید، چون پرروتر از این حرف‌هاست. رسول‌پناه که آمد حدود 50 درصد از قراردادهای ما را پرداخت کرد.

بدون امکانات، من 5 بازیکن تحویل باشگاه دادم که یکی از آن‌ها مهدی عبدی است. اما همین الان عبدی که کیفیتش از علیپور هم بالاتر است باید نیمکت‌نشین باشد. به جرأت می‌گویم که عبدی از مهاجمان حال حاضر پرسپولیس ده پله بهتر است. قرارداد مهدی عبدی را به زور در پرسپولیس ثبت کردم. عرب و انصاری‌فرد می‌گفتند احتیاجی به عبدی نداریم. با گرشاسبی برای پایه‌های پرسپولیس برنامه‌ریزی داشتیم و قرار بود بازیکن‌سازی کنیم، اما یکدفعه قانون منع بکارگیری بازنشستگان را درآوردند و گرشاسبی هم برکنار شد. در زمان گرشاسبی همه اتفاقات خوب از جمله تسویه بدهی‌ها داشت برای پرسپولیس می‌افتاد، ولی عربی که نمی‌دانست صندلی کجاست و مدیرعاملی چی هست، آمد و کار را خراب کرد.

جایگاه اینطور افراد مدیرعاملی پرسپولیس نیست. در زمان مدیرعاملی عرب 2 بازیکن امید با دلالی، قرارداد 3 ساله بستند و به تمرین بزرگسالان رفتند! الان، چون آریا برزگر را دلال آورده و از امیدهای پرسپولیس نیست، 270 میلیون با او قرارداد بستند. 5 بازیکنی که من ساختم و مدیریت باشگاه نخواست را به لیگ یک فرستادم. یکی از آن‌ها عماد علیپور است که در «نود ارومیه» آقایی می‌کند. این‌هایی که می‌گویم از سر دلسوزی است، چون پرسپولیس خانه‌ام است، اما مشکل از بی‌صاحابی باشگاه است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان