گمانه‌زنی‌ها درباره رای مجلس به وزیر پیشنهادی صمت/ روحانی برای دفاع از رزم حسینی خواهد رفت؟

گروه سیاست سایت فردا: مجلس در هفته جاری تکلیف وزیر پیشنهادی روحانی برای تصدی وزارت صمت را روشن می‌کند و این امر شاید کمکی به مدیریت اقتصادی کشور در این شرایط حساس باشد. اینکه علیرضا رزم حسینی از پس مشکلات این حوزه برخواهد آمد یا نه موضوع دیگری است، اما در این مرحله باید به این فکر کرد که او اصلا موفق به جلب نظر مجلسی‌ها خواهد شد یا نه؟
اینطور که تا اینجای کار معلوم است و به گواه رسانه‌های عموما اصلاح طلب نظر مجلس یا بهتر بگوییم کمیسیون اقتصادی مجلس، نسبت به وی مثبت است. خودش هم گویا خیلی عجله دارد که به این کرسی تکیه زده و کار را شروع کند. شاهد این ادعان نیز حضور وی در صحن علنی همزمان با رسیدن نامه معرفی‌اش به مجلس است که تا کنون هیچ‌وقت مرسوم نبوده است.
حال باید منتظر ماند و دید که او در جلسه رای اعتماد چطور ظاهر شده و در لابی‌گری‌های به چه نتیجه‌ای می‌رسد. نکته تعیین کننده دیگر نیز آن است که آیا حسن روحانی حاضر می‌شود برای گشودن گره از کار این وزارتخانه مهم یک توک پا تا بهارستان برود و چهار کلمه در دفاع و حمایت از وی بگوید یا خیر؟ اگرچه حضور ویدئو کنفرانسی که آقای رئیس جمهور به آن خو گرفته نیز می‌تواند موثر باشد.
به هر ترتیب، آنچه که تا اینجای کار مشخص شده، استقبال برخی از نمایندگان مجلس از رزم حسینی است. روزنامه «شرق» در تایید این مطلب می‌نویسد: «رزم‌حسینی اگرچه استاندار خراسان‌رضوی بوده، اما چهره آشنایی در بخش صنعت نیست و فعالان این بخش امیدوارند که با حضور او در مدت کوتاه باقی‌مانده از عمر دولت، حداقل سامانی به وضعیت بازار داده شود، زیرا از گزینه پیشنهادی در مدت کوتاه باقی‌مانده انتظاری بیش‌از‌این نمی‌رود. ضمن آنکه در شرایط تحریم و افزایش قیمت دلار و مدت کوتاه باقی‌مانده از عمر دولت هیچ‌کس نمی‌تواند کار‌های زیربنایی و اساسی انجام دهد.»
روزنامه «آرمان ملی» نیز جو مجلس را نسبت به رزم حسینی مثبت ارزیابی کرده و به نقل از نماینده رباط‌کریم می‌نویسد: «آقای رزم‌حسینی طرح‌های اقتصادی بسیاری خوبی در استان خراسان رضوی اجرائی کردند و به گونه‌ای با اجرای این طرح‌ها در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی-فرهنگی شرایط استان را در بسیاری از حوزه‌ها رو به بهبود سوق دادند. تجارب وی در گذشته می‌تواند برای حل مشکلات اقتصادی و بازار در وزارت صنعت، معدن و تجارت بسیار راهگشا باشد. وی فردی تجربه‌دیده است و هم در حوزه اجرا و هم صنعت موفق عمل کرده است. جو مجلس برای رای اعتماد به آقای رزم‌حسینی مساعد است چراکه وی فردی لایق است و قطعا می‌تواند با فکر جمع‌گرایی که دارد، مشکلات فعلی بازار را حل کند.»
اعلام موضع رئیس کمیسیون اقتصادی در حمایت از وزیر پیشنهادی نیز حکایت از آن دارد که رزم حسینی از شانس بالایی برای رأی اعتماد گرفتن برخوردار است. محمدرضا پور ابراهیمی که روز گذشته وزیر پیشنهادی را در صحن علنی همراهی کرده بود، در گفتگو با «ایران» گفت: «با توجه به شناختی که از سابقه آقای رزم حسینی دارم حمایت خودم را از ایشان اعلام می‌کنم. آقای رزم حسینی در دوران دفاع مقدس جانشین سردار سلیمانی فرمانده لشکر ثارالله بوده که ما هم تجربه حضور در محضر ایشان را داشته‌ایم. بعد از دفاع مقدس هم تلاش ایشان همواره برای توسعه و آبادانی کشور بوده است.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان