خطیب‌زاده: ترامپ سازمان ملل را با ایالات متحده اشتباه گرفت

خبرگزاری فارس: سعید خطیب‌زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در پی سخنرانی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل و در توئیتی نوشت: ترامپ یک بار دیگر سازمان «ملل متحد» را با «ایالات متحده» اشتباه گرفت.

وی افزود: او به گونه‌ای در مجمع عمومی سخنرانی کرد که گویی در یک تجمع انتخاباتی است - تعریف و تجمید از سیاست شکست خورده «تن‌ها آمریکا» و متهم کردن دیگران بابت بحران‌های خودساخته‌اش: از مدیریت فاجعه‌بار کووید-19 گرفته تا دامن زدن به تنش‌های بین‌المللی.

خطیب‌زاده: ترامپ «سازمان ملل» را با «ایالات متحده» اشتباه گرفت

 

به گزارش فارس، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که واشنگتن از توافق وحشتناک برجام خارج شده و تحریم‌های فلج کننده‌ای علیه ایران وضع کرد.

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به اقدام تروریستی این کشور در ترور سردار شهید سپهبد «قاسم سلیمانی» مدعی شد که واشنگتن در راستای جلوگیری از تروریسم تلاش می‌کند.

ترامپ همچنین گفت: «آمریکا به مأموریت خود به عنوان عامل ایجاد صلح عمل می‌کند، اما ما به دنبال دستیابی به صلح از طریق قدرت هستیم.» (اینجا بخوانید)

مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک، نیز سخنرانی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل و طرح اتهام‌های واهی و بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران را سخنانی تکراری و در راستای مصرف داخلی خواند.

وی در این باره عنوان کرد: در مجموع سخنان ترامپ تکراری بود و حرف جدیدی نداشت و با توجه به اینکه فضای آمریکا فضای انتخاباتی است، این صحبت‌ها برای مصرف داخلی و جمع کردن رای بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان