گزارش مشرق:

مغز متفکر ترور حاج رضوان شناسایی شد؟ + عکس

به ادعای یک پژوهشگر اسراییلی، بمب خاصی که در آن عملیات به کار گرفته شد، توسط یکی از مقامات ارشد وقت موساد طراحی شد. حالا نام این مقام آشکار شده است.

سرویس جهان مشرق- یک پژوهشگر و نویسنده صهیونیست، با انتشار نام موسس و مدیر یکی از شرکت‌های مهم حوزه سایبر در این رژیم، مدعی شد که او طراح نقشه ترور شهید «عماد مغنیه» (معروف به حاج رضوان)، مسوول عملیات ویژه حزب‌الله لبنان بوده است.

شهید عماد مغنیه، معروف به حاج رضوان، نفر دوم حزب‌الله لبنان در زمان شهادت

ریچارد سیلورستاین، که به ادعای خود علیه سانسور اطلاعات مربوط به ارتش و تشکیلات امنیتی رژیم صهیونیستی افشاگری می کند، در وبلاگ خود به نام «تیکون اولام» نوشت که «نوام ایرز» (Noa, Erez)، رییس شرکت «XM Cyber»،  از شرکت‌های پیشروی حوزه سایبر در سرزمین‌های اشغالی، مسوول و طراح عملیات ترور حاج رضوان در 12 فوریه 2008 در دمشق بوده است.

نوام ایرز

بر اساس اطلاعات موجود در وبسایت رسمی این شرکت، ایرز به مدت 25 سال همکار سازمان‌های اطلاعاتی رژیم اسراییل بوده است.

سیلورستاین در گزارش خود، ایرز را معاون تامیر پاردو(رییس وقت موساد) و طراح عملیات ترور شهید مغنیه در سال 2008 می داند. طبق این گزارش، ایزر قرار بود جایگزین تامیر پاردو در ریاست موساد شود، ولی با اعمال نظر نتانیاهو و همسرش سارا(که به ادعای سیلورستاین، ترجیح می‌دادند فرد خوش‌قیافه‌تری رییس موساد باشد)، یوسی کوهن به این سمت انتخاب شد و ایرز از موساد جدا شد و به شرکت سایبری ایکس ام پیوست که بسیاری از مقامات ارشد سابق موساد در آن مشغول به کار هستند.

نام ایرز در صفحه 423 نسخه عبری کتاب معروف یوسی ملمان

«جاسوسان ناقص» نوشته‌ی یوسی ملمان

این گزارش با استناد به صفحه 423 نسخه عبری کتابی که توسط یوسی ملمان با نام «جاسوسان ناقص» ( Imperfect Spies ) درباره جاسوسان و عملیات‌های اطلاعاتی موساد منتشر شده، سازنده‌ی بمب خاصی را که مغنیه را به شهادت رساند، «نوام ایرز» شناسایی می کند. بر طبق کتاب ملمان، ردگیری اولیه‌ی حاج رضوان با موافقت و همکاری آژانس امنیت ملی آمریکا یا NSA صورت گرفت و عملیات ترور توسط عوامل موساد به انجام رسید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان