هشدار امام جمعه یزد نسبت به توطئه کاهش جمعیت

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با خبرنگاران یزد با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس عرصه‌ای بسیار مهم و ارزشمند است که همه ما نسبت به آن مسئولیت داریم.

وی یکی دیگر از عرصه‌های بسیار مهم دیگر در انقلاب را حضور نیروهای جان بر کف ایران در عراق و سوریه و مبارزه با تروریست‌های داعشی که ساخته استکبار جهاین بودند دانست و تصریح کرد: حجم خدمات و فعالیت‌ها و تاثیرات این حرکات و به ویژه اقدامات سردار سرافراز سلیمانی به حدی است که بسیاری از آنها را نمی‌توان گفت.

نماینده ولی فقیه در استان یزد از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای می‌خواهم که در این موارد فراست بیشتری داشته و در ارتباط با آن به فعالیت و قلم زنی بپردازند، ما نباید این چنین اقداماتی را خدمت به جامعه خودمان بدانیم بلکه تمام اینها خدمت به جهان اسلام و جامعه بشری است.

ناصری یزدی با بیان اینکه حضور ایران در سوریه و عراق حتی به اروپایی‌ها و آمریکایی هم خدمت بزرگی کرد خاطرنشان کرد: امروز ایران اسلامی به یک قدرت بزرگ در جهان تبدیل شده و باید قدردان این موضوع باشیم.

امام جمعه یزد گفت: قطعا اگر ایران در این عرصه حضور پیدا نکرده بود و با داعش نمی‌جنگید، امروز از اسلام هیچ چیزی باقی نمانده بود چرا که داعش به اسم عراق و شام فعالیت می‌کرد ولی هدف اصلی استکبار از ایجاد داعش نابود کردن ایران و اسلام بود.

وی با بیان اینکه ایران با حمایت از محور مقاومت قدرت پوشالی اسرائیل و رژیم صهیونیستی را نابود کرد گفت: این در حالی است که امروز برخی کشورهای عربی اقدام به خیانت بزرگی به اسلام کرده و ذلیلانه اقدام به عادی‌سازی روابط با این رژیم جنایتکار کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه امروز ایران در بین آزادی‌خواهان جهان عزت بسیاری دارد گفت: استکبار نمی‌تواند این عزت و سربلندی را ببیند و همه روزه در حال طراحی توطئه‌های مختلف برای از بین بردن این عزت و افتخار است.

ناصری یزدی با اشاره به مشکلات ایجاد شده در ارتباط با شیوع کرونا گفت: امروز تمام جهان در ارتباط با شیوع کرونا با مشکلات بسیار زیادی مواجه شده‌اند و کشورهایی از جمله آمریکا و دولت‌های اروپایی مشکلات بسیار بیشتری از ایران دارند.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه در حوزه اشتغال امروز آمریکایی‌ها به صورت بسیار گسترده به مشکل خورده‌اند گفت: امروز کشورهای غربی عملا کرونا را به جان قشر مستضعف و سالمند انداخته‌اند و تمام توان درمانی و بهداشتی خود را صرف پولداران و ثروتمندان کرده‌اند.

وی به آوارگی بیماران کرونایی در برخی کشورهای جهان خبر داد و افزود: در حالی این ایام شاهد بودیم که در برخی کشورها بیماران فقیر هیچ خدماتی دریافت نمی‌کردند که ما در ایران هیچ مشکلی برای خدمت‌رسانی و ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی نداشتیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: در این ایام هیچ فردی را شاهد نبودیم که بیماری داشته باشد و در خیابان‌ها یا بیمارستان‌ها به حال خود رها شده باشد، این موارد از ارزش بسیار بالایی برخوردار است که همه مردم و دولت و نهادهای کشور با تمام توان اقدام به خدمت‌رسانی کنند.

ناصری یزدی به توطئه‌های آمریکاییان علیه ایران در ارتباط با شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ایران زودتر از آمریکا به کرونا مبتلا شد، آنها گمان کردند که خودشان از این مشکل در امان هستند و شروع به توطئه چینی علیه ایران کردند و حتی جلوی ورود دارو و محصولات بهداشتی را به ایران گرفتند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه استکبار میلیاردها دلار به صورت سالانه در حال هزینه برای تبلیغات ضد ایرانی هزینه می‌کند تصریح کرد: با وجود تمام این تبلیغات، ما شاهد بودیم که در ایران کمترین مشکل را در ایام شیوع کرونا داشتیم.

وی به تحریم‌های سنگین استبکار علیه ایران اشاره کرد و افزود: آمریکا و اروپا به حدی تحریم‌های ایران را شدید کرده بودند که خودشان اقرار می‌کردند هر کشور دیگری بود نمی‌توانست حتی یک سال در برابر این تحریم‌ها تحمل کند و قطعا فرو می‌پاشید.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: اما در ایران ما همین زمان به پیشرفت‌هایی در حوزه‌های مختلف علمی، نظامی و هسته‌ای رسیدیم و جزو برترین‌های کشور در این حوزه‌ها هستیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد با بیان اینکه البته گرانی‌ها هم الان فشارهای بسیار زیادی به مردم وارد می‌کند گفت: در کنار این گرانی‌ها و سختی‌ها برخی مسئولان اشتباه‌هایی می‌کنند و حتی برخی دیگر تخلفاتی هم انجام می‌دهند که اولا نباید این تخلفات را به پای نظام نوشت و خیانت آنها مربوط به خودشان است و ثانیا باید تلاش کرد که با این افراد برخورد شود و جلوی گرانی‌ها را گرفت.

ناصری یزدی توطئه‌های دشمن را محدود به مسائل اقتصادی ندانست و گفت: حتی در ارتباط با محرم هم توطئه‌ها و فتنه‌های بسیاری طرح‌ریزی شده بود که یکی از مهمترین آنها شعار «شعور حسینی به جای شور حسینی» بود؛ دشمن می‌خواست به وسیله این شعار جلوی برگزار مراسم‌های عزاداری را بگیرد که خوشبختانه ناکام ماند.

امام جمعه یزد افزود: من پیش از محرم و پس از اطلاع از این موضوع بلافاصله در جلسات مختلف به مردم اعلام کردم که مراقب باشند این توطته دشمن محقق نشود و مراسم‌های عزاداری را ولو به صورت خانگی و با تعداد کم اعضای خانواده خود برگزار کنند.

رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد بیان کرد: خوشبختانه به این صورت نه تنها مراسم‌های عزاداری به تعداد بسیار زیاد برگزار شد بلکه هیچ مشکلی به لحاظ بیماری هم پیش نیامد و اقدامات خیر زیادی از جمله آزادی زندانیان بسیاری انجام شد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد به انتقادهایی که در ارتباط با علل تاکید بر افزایش جمعیت و فرزندآوری می‌شود اشاره کرد و گفت: کاهش جمعیت توطئه بسیار مهمی است که آمریکایی‌ها داشتند و متاسفانه در کشور هم محقق شد؛ امروز آمریکایی‌ها می‌گویند کاری که ما می‌خواستیم در ارتباط با جمعیت ایران در طول 80 سال انجام دهیم، ایرانیان کمتر از 30 سال انجام دادند.

وی افزود: امروز کارشناسان آمریکایی و اروپایی خطاب به دولتمردان خود بیان می‌کنند که هیچ کاری علیه ایران نکنند چرا که ایران تا 30 سال آینده به چنان جمعیت پیری می‌رسد که هیچ کاری از آن بر نمی‌آید، این توطئه بسیار خطرناکی است که در حال انجام است.

امام جمعه افزود: اگر این روند ادامه پیدا کند تا چند دهه دیگر جمعیت مسلمانان و شیعیان جهان به حدی پایین می‌آید که هیچ قدرتی نداشته باشند؛ باید جلوی این توطئه خطرناک را گرفت.

ناصری یزدی گفت: فرزندآوری یک حکم شرعی است؛ یکی از دلایل بسیار مهمی که امروز فرزندآوری در جامعه کم شده کاهش توکل به خداوند است چرا که خدا در قرآن کریم فرموده من روزی فرزندان را می‌دهم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد ادامه داد: امروز کسی که یک فرزند دارد با کسی که چهار فرزند دارد یک مشکل را دارد و اصلا به این نیست که ما فرزند کمتر داشته باشیم که وضعمان بهتر باشد؛ حتی اگر به دلیل عدم توکل به خدا از فرزندآوری پرهیز کنیم برکت را هم از دست می‌دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: در ابتدا بیان می کردند که طرح کاهش فرزندآوری به مدت یک دهه انجام شود ولی الان این طرح به 35 سال رسیده و متاسفانه جمعیت به شدت رو به کاهش است.

وی توطئه بعدی استکبار پس از کاهش جمعیت را انس با حیوانات دانست و گفت: دشمنان به شدت در حال تبلیغ هستند که الان برای پرکردن تنهایی، جوانان به سمت ارتباط با حیوانات بروند و خیلی از دختران و پسران الان با سگ و گربه مانوس شده‌اند؛ آیا ما هم باید از این توطئه‌ها حمایت کنیم و همچنان بگوییم فرزندآوری خوب نیست.

امام جمعه یزد با بیان اینکه این اقدام سوء ظن به خداست تصریح کرد: متاسفانه الان خانواده هم در ایران شکل واقعی خود را در حال از دست دادن است و خیلی از خانواده‌ها در طول روز هیچ ارتباطی با همدیگر ندارند.

ناصری یزدی کاهش ساعت کاری بانوان را یکی از موضوعات بسیار مهم مرتبط با تحکیم بنیان خانواده دانست و افزود: خانمی که در طول روز بیش از 8 ساعت مشغول به کار است آیا می‌تواند به کودکان و همسر خود رسیدگی کند؛ باید ساعات کاری بانوان به 4 ساعت کاهش یابد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلاتی که امروز در جامعه ما به صورت ویژه وجود دارد، نبود تدین در فعالیت‌های آموزشی است خاطرنشان کرد: انگلیسی‌ها بیش از 100 سال قبل تدین، تفکر و تعقل را از سبک آموزشی ما گرفتند و به جای آن سطحی‌نگری را وارد کردند و ما همچنان به همان روش عمل می‌کنیم.

وی تصریح کرد: الان دیگر باید دست برداریم از این سبک اشتباه، باید تدین، تفکر و تعقل را وارد عرصه آموزش کنیم تا بتوانیم مشکلاتی که در جامعه وجود دارد را برطرف کنیم.

امام جمعه یزد افزود: آموزش و پرورش ما امروز نیاز به یک تحول عظیم دارد، واقعا دیگر زمان بخوان، حفظ کن و نمره بگیر گذشته است، ما امروز نیاز به تحول و نوآوری هستیم، همه عرصه‌های اقتصاد و صنعت ما نیازمند تحول و نوآوری است.

ناصری یزدی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران بزرگترین تحول به سمت عدالت بود گفت: باید تلاش کنیم همه اهداف انقلاب اسلامی ایران را محقق کنیم؛ انقلاب اسلامی ایران اهدافی متعالی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: دفاع مقدس هم بزرگترین حرکت حق علیه باطل در جهان معاصر است و ارزش بسیار زیادی دارد؛ عرصه‌ای که به گفته مقام معظم رهبری تمام اقدامات آن بر اساس و پایه عقلانیت بود و باید از این عرصه بسیار مهم در مدیریت‌هایمان الگو برداریم.

وی با تاکید بر اینکه نباید فلسفه انقلاب را فراموش کنیم از خبرنگاران خواست که همه خاطرات فردوست را با دقت بخوانند و نسبت به آن تفکر کنند، در این خاطرات به خوبی اوج ذلت شاه ایران در برابر کشورهای اروپایی و حتی سفیر یک کشور اروپایی یا آمریکا را به خوبی می توانیم بفهمیم.

امام جمعه یزد افزود: انقلاب اسلامی ایران این ذلت را به اوج عزت تبدیل کرد و امروز در برابر تمام جهان ملت ایران عزت دارند و این عزت امروز ما به واسطه انقلاب به دست آمده است.

ناصری یزدی با اشاره به مطالبی از خاطرات فردوست در ارتباط با بی‌احترامی‌هایی که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها نسبت به شاه ایران انجام می‌دادند گفت: امروز آمریکا و دیگر کشورهای مستکبر اروپایی را ایران سرجای خود نشانده و نمی‌توانند هیچ کاری انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: البته مشکلاتی داریم که ناشی از بی‌توجهی‌ها و نالیاقتی‌های برخی مسئولان و نبود تدبیر در برخی از برنامه‌ها و سیاست‌هایی است که انجام می دهیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد گفت: امروز هر کسی که می‌خواهد اسلام و انقلاب و مکتب اهل بیت قوی بماند باید به دیگران توصیه افزایش جمعیت داشته باشد و هر کاری که خلاف این موضوع انجام دهیم خدمت به اسلام و انقلاب است.

وی گفت: به هیچ عنوان هم نباید نسبت به امدادهای الهی ناامید باشیم و سوء ظن به خدا نباید داشته باشیم، خداوند نسبت به این موضوع تاکید کرده و قطعا هم وعده خدا محقق می‌شود.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: خبرنگاران امروز وظیفه بسیار مهمی دارند که توطئه‌های دشمن را برای مردم شفاف کنند و ارزش‌های اسلام و انقلاب را برای آنها بیان نمایند.

رئیس شورای مرکزی حوزه علمیه استان یزد به مطالب بیان شده در ارتباط با حوزه‌های علمیه گفت: به حمدالله حوزه‌های علمیه خوب عمل کرده‌اند و الان نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورهای جهان هم طلاب حوزه‌های علمیه در حال ترویج فرهنگ اصیل اسلامی و انقلابی هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان