فوت مرد آمریکایی به خاطر خوردن آب نبات!

یک پزشک: بعضی از مواد غذایی به نظرمان اصلا نباید اثر جانبی بدی داشته باشند. اما همین مواد غذایی معصوم، می‌توانند در موارد کشنده باشند.

یک کارگر ساختمانی 54 ساله در ماساچوست امریکا که مقدار زیادی آب نبات شیرین بیان سیاه مصرف کرده بود، در پایان تابستان امسال درگذشته است. شیرین بیان مقدار سم به نام glycyrrhizin یا اسید گلایکریزیک دارد.

بر اساس این گزارش این مرد در یک رستوران فسف فودی بود که ناگهان دچار ایست قلبی شد، تنفسش متوقف شد و ناهشیار شد. تکنسین‌های اورژانس بعد از دقایق کوتاهی از راه رسیدند و سعی کردند که او را احیای قلبی – ریوی کنند. 30 دقیقه بعد که بیمارستان رسید، پزشکان در بدو ویزیت متوجه شدند که اعضای مهم داخلی‌اش از کار افتاده‌اند و مشکل متابولیک جدی دارد.

آزمایشات او نشان می‌داد که میزان پتاسیم خون به شدت کاهش یافته و همین احتمالا موجب نوعی اختلال ضربان قلب در او به نام فیبریلاسیون بطنی شده بود. در این اختلال، بطن‌های قلب، دچار لرزش‌های سریع غیرمؤثر می‌شوند و عملا خونی را پمپ نمی‌کنند.

این مرد سابقه هیچ مشکلی قلبی نداشت. خانواده‌اش گفتند که او یک یا دو بسته بزرگ آب نبات شیرین بین در طی 3 هفته اخیر مصرف کرده بود.

متاسفانه 32 ساعت بعد از رورود به بیمارستان این مرد درگذشت؛ بنابراین توجه داشته باشید که مصرف مقدار زیاد شیرین بیان خطرناک است. اداره غذا و داروی آمریکا هم این موضوع را جدی گرفته و هر سال، در هنگام مراسم هالووین هشدار مصرف آن را می‌دهد.

در این هشدار نوشته شده است که:

اگر 40 ساله یا بالاتر هستید، خوردن 2 اونس (56 گرم) شیرین بیان سیاه در روز، به مدت 2 هفته می‌تواند شما را روانه بیمارستان کند و باعث ریتم نامنظم قلب در شما شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان