گیاهان آپارتمانی از نمایشگاه گل و گیاه

تقریبا همه ما صبح که از خواب بیدار می‌شویم ترجیح می‌دهیم به جای دیدن ساختمان روبرو با منظره‌ای سبز و پر از گل روبرو شویم

تقریبا همه ما صبح که از خواب بیدار می‌شویم ترجیح می‌دهیم به جای دیدن ساختمان روبرو با منظره‌ای سبز و پر از گل روبرو شویم. حتما نیازی نیست که شمال ایران زندگی کنید و یا خانه‌ای مجلل با باغی بزرگ داشته‌باشید تا رویای خود را به واقعیت تبدیل کنید. می‌توانید سبزی و شادابی را به منزل خود بیاورید. حتی اگر شاغل هستید و زمان زیادی برای رسیدگی به گل و گیاهان ندارید می‌توانید از گیاهانی استفاده کنید که نیاز کمتری به رسیدگی دارد و مخصوص آپارتمان است. نمایشگاه گل و گیاه که طی 29 اردیبهشت تا 2 خرداد در بوستان گفت و گو برگذار شد فرصت خوبی بود برای آشنایی با گل‌های آپارتمانی، روش رسیدگی به آن‌ها و همچنین خرید گل و گیاه. اگر این نمایشگاه را از دست دادید می‌توانید با اطلاعاتی که ما از نمایشگاه جمع‌آوری کردیم گیاهی که فکر می کنید مناسب منزل شما خواهد بود را انتخاب کنید و از گلخانه‌ها خریداری کنید.

 

بن سای

اگر خانهای پر نور با پنجرههای جنوبی دارید حتما این گیاه شرقی زیبا را به شما پیشنهاد میکنیم. با داشتن این درختچه زیبا می توانید نمونه کوچک طبیعت را در خانه خود داشته باشید. این گیاه را در گلدانهای کم عمق با خاک کم و شرایط محدود کننده از لحاظ رشد قرار می دهند و با نگه داری صحیح به درختی کوچک اما مسن تبدیل میشود.

گیاهانی از نمایشگاه گل و گیاه برای سرسبز کردن خانه

میانگین آبیاری این گیاه هفتهای دو بار است. اما فراموش نکنید که گیاهان هم مانند انسان ها به غذا احتیاج دارند و بهتر است که هر پانزده روز یک بار از کود برای این گیاه استفاده کنید تا همیشه شاداب باقی بماند.

 

باغ‌های مینیاتوری

گیاهانی از نمایشگاه گل و گیاه برای سرسبز کردن خانه

اگر منزل شما نورگیر نیست و یا دوست دارید که محل کارتان هم سبز باشد اما کسی نیست که به گل ها رسیدگی کند به این معنی نیست که نمی توانید گل و گیاه داشته باشید. تراریومها محفظههای کوچک شیشهای هستند که برای نگهداری گیاهان آپارتمانی و همچنین گیاهان رطوبت پذیر استفاده می‌شوند. این باغ های کوچک نیازی به نور ندارند و در تاریکترین نقاط هم میتوان از آنها نگهداری کرد.

گیاهانی از نمایشگاه گل و گیاه برای سرسبز کردن خانه

نور مورد نیاز گیاهان داخل تراریوم از طریق نورهای مصنوعی بالای محفظهها تامین میشود و رطوبت داخل محفظه باعث میشود گیاه همیشه شاداب بماند. همچنین تصفیه هوا از طریق هواکشهایی در بالای محفظه انجام میشود. در این تراریومها رشد گیاه محدود است و از طریق ساقه و برگ هایی که می دهد خود را زنده نگه میدارد. تفاوت تراریوم با گلدان در این است که تراریوم نیاز به مراقبت کمی دارد پس اگرزمان زیادی برای رسیدگی به گیاها‌ن‌تان ندارید این بهترین گزینه برای شما است. میتوانید طبیعت را در آکواریوم داشته باشید.

 

گل ناز

بهتر نیست پشت پنجرهتان همیشه سبز باشد؟ و وقتی پرده را کنار می زنید همیشه احساس شادابی کنید. بهترین گزینه برای کسانی که بالکن های کوچک دارند گل ناز است. گل ناز گل مناطق بیابانی است و تمام چهار فصل سال سبز است. این گل را هم میتوانید داخل خانه داشته باشید و هم در باغچه. گل ناز نیازی به آبیاری زیاد ندارد و هفتهای یک بار برای هر گلدان کافی است. اگراین گل را در آفتاب نگهداری کنید، گل خواهد داد و اگر در سایه باشد، برگ هایش بزرگتر میشوداین گل را پشت پنجره بگذارید تا خانه شما هم از داخل هم از خارج منظره زیباتری پیدا کند. تصور کنید اگر هر کس یک یا دو گلدان از این گل که احتیاج به مراقبت زیادی هم ندارد را پشت پنجره خانهاش بگذارد شهر زیباتری هم خواهیم داشت . پس بهتر است همین امروز اقدام کنید و به همسایه هایتان هم پیشنهاد کنید.

 

گیاه گوشت خوار

اگر علاقه به گل وگیاهان خاص دارید حتما عاشق این گیاه زیبا میشوید. این گیاه را باید در محیط خیلی شرجی نگهداری کنید. معمولا آن را در تنگ یا گدانهای شیشهای میکارند و کف آن را پر از آب میکنند و روی آن را میپوشانند و فقط یک یا دو محفظه برای تنفس گیاه ایجاد میکنند. رشد این گیاه خیلی خیلی کم است.

گیاهانی از نمایشگاه گل و گیاه برای سرسبز کردن خانه

محیط زندگی گیاه گوشتخوار مرداب است. این گیاه پنجهای دارد که وقتی حشره میگیرد بسته میشود و معمولا ماهی 2 یا 3 حشره میگیرد. البته بهتر است گاهی در پوش تنگ را بردارید تا از شر حشرههای خانه راحت شوید.

 

نوشته شده توسط تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر