سردار حجازی: باید انتقام خون حاج قاسم‌ها را بگیریم

خبرگزاری مهر: سردار سید محمد حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه، صبح امروز (یکشنبه) در مراسمی با عنوان «تداوم دفاع مقدس در جبهه مقاومت» که به منظور گرامیداشت هفته دفاع مقدس و بررسی نقش جبهه مقاومت در نظم جدید منطقه‌ای که در محل باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: خیلی خوشبخت و خوشحال هستم در این جمع باصفا توفیق حضور پیدا کردم. صحبت در جمع بزرگان و فرماندهان عزیز و پیشکسوت برای من کار دشواری است.

وی عنوان کرد: هفته دفاع مقدس است و یاد و خاطره دلاوری ها و رشادت های رزمندگان بیش از هر زمان دیگری در ذهن ها و خاطره ها تجدید می شود، سالروز عملیات ثامن الائمه نیز هست. از طرف دیگر مناسبت های دینی و مذهبی متعددی داریم و در فضای معنوی اربعین حسینی هم هستیم که تمام این مناسبت ها را گرامی می داریم.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه افزود: اگر یک نگاه اجمالی داشته باشیم می بینیم حقیقت و جوهر همه این مناسبت ها و ایام خدایی یک چیز است که قرآن از این ایام تحت عنوان ایام الله یاد کرده است‌.‌ اینکه موسی موظف شده و ماموریت یافته است قوم خود را از ظلمات به سمت نور هدایت کند و به ایام الله آنها را یادآوری کند.‌ اگر هفته دفاع مقدس را گرامی می داریم به این دلیل است که مبارزه ای میان حق و باطل و نور و ظلمت بود. شهادت امام حسین علیه السلام هم همین است.

سردار حجازی تصریح کرد: همه این مناسبت ها یادآور این نکته مبارزه حق و باطل و مبارزه نور و ظلمت است.‌ ما در جبهه حق و باطل کجا ایستادیم؟ موقعیت و مکان ما کجاست؟ خداوند اراده کرده است در این مبارزه، رویایی و نبرد و هم آوری حق و باطل، حق را پیروز و باطل را نابود کند. خداوند اراده کرده به این وسیله بنده های خود را آزمایش و پیروز کند. ما به وسیله حق بر سر باطل می کوبیم تا آن را بشکنیم، نابود کنیم و آن را محو کنیم.‌ این اراده الهی و سنت تغییر ناپذیر الهی است که باطل را نابود و حق را پیروز کند.

وی ادامه داد: خداوند تبارک و تعالی فرموده است ما آسمانها و زمین و آنچه میان آنها است را بیهوده نیافریدیم و اینها بیهوده و عبث نیست. این مبارزه حق و باطل هدف و مقصد دارد و به سمت و سویی حرکت می کند.‌ در این مبارزه حق و باطل و نور و ظلمت یک طرف حق است و یک طرف باطل، یک نور است، یک طرف ظلمت، یک طرف عدل است یک طرف ظلم، یک طرف علم است و یک طرف جهل یک طرف ارزش و یک طرف ضدارزش. خوشبحال کسانی که از حق دفاع کردند و تابع حق هستند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه خاطرنشان کرد: مولفه های جبهه حق، نور، عدالتخواهی و ظلم ستیزی که از آن به عنوان جبهه مقاومت یاد می‌کنیم چیست؟ مولفه ها این است که در آیه کریمه آیه الکرسی می بینیم. این ملاک و معیار کلی است زیرا خداوند ولی مومنین است و آنها را از ظلمت به سوی نور می برد و آنهایی که آقا و سیدشان، اولیاءشان طاغوت است، از نور فطرت به سوی ظلمت جهل و ظلم و ستمگری و اغواگری می‌روند.‌

سردار حجازی افزود: این طرف خداپرستی و آن طرف هواپرستی است.‌ در جبهه های هشت ساله یادتان است وقتی رزمندگان حمله می کردند و سنگرهای آنها را تصرف می کردند، آثار فساد و بی بند و باری در سنگرهایشان بود و این طرف شب‌ها مناجات با خدا، راز و نیاز و تضرع و شب عملیات توسل بود. آن طرف رقص و آواز و بی بند و باری بود.‌ آنها برای چه و اینها برای چه می جنگیدند؟ اینها به دنبال خداخواهی و خداپرستی بودند و آنها به دنبال هواپرستی.

وی تصریح کرد: در جبهه های امروز در کشورهای مختلف هم همین را می بینید برای مثال در یمن و جاهای دیگر. در جبهه حق، اطاعت از خدا و رسول و در آن طرف اطاعت از طاغوت است. این روزها سالروز عملیات ثامن الائمه است. امام فرمود حصر آبادان باید شکسته شود و همه همت و حرکت کردند، شاید عده باور نمی کردند این کار شدنی است و حتی شاید کسانی که در جبهه بودند باور نمی کردند که این امر شدنی است اما چون امر ولی و امام بود پا در این راه گذاشتند و مطمئن بودند که به نتیجه می رسند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه تاکید کرد: این طرف ایثار و از خودگذشتگی و آن طرف زیاده خواهی است‌. در جبهه مقاومت هر چه به چشم می خورد ایثار و مقاومت و جانبازی است‌. شنیدید در خاطراتی که از سردار بزرگوار شهید حاج قاسم سلیمانی نقل می شود، یکی، دو تا و ده تا نیست که می گفتند حاجی مراقب باش دشمن می خواهد شما را حذف کند و ایشان می گفت من را از شهادت نترسانید آرزوی من شهادت است. دیدید ترامپ در فرودگاهی که قصد فرود داشت، یک پهپاد از نزدیکی آنجا رد شد، بلوایی به پا شد در آمریکا و کاخ سفید که وای خطر از بیخ گوش رییس جمهور گذشت. یک هواپیما و پهپاد کوچک ناهماهنگ در آنجا پرواز کرده بود و همه به خود لرزیدند.

سردار حجازی بیان کرد: اینجا ایثار و از خودگذشتگی و آنجا زیاده خواهی است و اینجا دفاع از مظلوم و آنجا اطاعت از ظالم است. در یمن مظلوم، جبهه مقاومت در پی دفاع از مردم بی پناه و بی دفاع برآمده و آن طرف به دستور آمریکا و سران سعودی و با حمایت رژیم صهیونیستی روزی نیست که ده ها فروند موشک و صدها بمب بر سر مردم مظلوم نریزند. محور مقاومت از مظلوم حمایت می کند.

وی با بیان اینکه در جریان داعش محور مقاومت به منظور دفاع از مظلوم به پا خواست، اضافه کرد: به پاخواست به خاطر مردمی که تحت ستم داعشی ها از خدا بی خبر بودند. در یکی از گزارش ها دیدم که در جنوب سوریه خانمی به دلیل اینکه حجابش کامل نبوده و یا هر چیز دیگر که علت آن یادم نیست، را نگه داشتند و سوار ماشین کردند. مادر به بچه اش می گوید خدا سایه ظلم را از سر ما بردارد و داعشی این را می شنود و همانجا وسط میدان شهر او را به جرم به زبان آوردن این عبارت مقابل چشم بچه اش به تیر می‌بندد.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه عنوان کرد: دیدید گزارشی را که یک فرد داعشی، دو دختر بچه کوچک چهار و پنج ساله که حجاب محکمی هم دارند آورده و به آنها می گوید شما باید آماده شوید که به بهشت بروید. این بچه ها رنگ به رخ ندارند و مثل بید می‌لرزند. اینها را آماده می‌کند و بمب به آنها می بندد و به ارتش سوریه می فرستد و آنها را منفجر می کند. ظلم و جنایت و آدم کشی بالاتر از این؟ آنهایی که در جبهه مقاومت رفتند، رفتند که با این ظلم مبارزه کنند.

سردار حجازی با تاکید بر اینکه اینجا مبارزه زاهدانه است و آنجا مبارزه مغرضانه، گفت: سردار صفوی گفتند، آمریکایی ها هفت هزار میلیارد دلار در این منطقه خرج کردند چه به دست آوردند؟ چند روز پیش وزیر خارجه آمریکا به اصطلاح دلش برای ملت ایران سوخته و می گوید و ادعا می کند، ایران 16 میلیارد دلار برای محور مقاومت خرج کرده است. 16 میلیارد اگر حرفی راست باشد را کنار 7 هزار میلیارد که خودشان اعتراف می کنند قرار دهید. در حالی که همین 16 میلیارد دلاری که ایشان ادعا می کند خیلی هایش قرض است و طبق قرارداد کشورهایی که برایشان مصرف شده و متعهد شده بودند دارند به مرور پس می‌دهند.

وی ادامه داد: پس اینجا مبارزه شجاعانه و آنجا بزدلانه است. اینجا امیدوارانه است و رزمندگان محور مقاومت با امید مبارزه و جهاد می کنند و آنجا یاس و ناامیدی است. صفا و صمیمیت در این جبهه موج می زند و در آن جبهه حیله گری و چاپیدن است و خودشان دوستان خود را به گاو شیرده تعریف و تعبیر کردند. همین عربستان و امارات که در یمن ائتلاف عربی و ضد داعش درست کردند، حتی علیه هم کشت و کشتار می کنند. اینها با هم نیستند و برخی از آنها جا می خورند و می ترسند و فکر می کنند دشمن قدرت و توانی دارد. نه اینها جنود شیطان هستند و جبهه حق جنود رحمان‌.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه تصریح کرد: به خودم و همه کسانی که در جبهه مقاومت هستند عرض می کنم که اگر ما در این جبهه نباشیم و مبارزه نکنیم خداوند دیگرانی را می آورد که این رسالت را انجام دهند. این افتخاری است که ما در جبهه مقاومت هستیم و خداوند به ما توفیق داده در این جبهه انجام وظیفه کنیم. خداوند فرمود اگر روی بگردانید، کوتاه بیایید و دست از حرکت بردارید و باز بایستید خداوند قوم دیگری می آورد که آنها انجام وظیفه کنند.

سردار حجازی با بیان اینکه خدا اراده کرده با حق بر سر باطل بکوبد و آن را نابود کند، تاکید کرد: خوشا به حال آنهایی که در مسیر اراده الهی قرار گرفتند و وسیله ای برای تحقق اراده الهی هستند. ما باید در این جبهه بمانیم، مقاومت و استقامت کنیم. اسمش روی آن است یعنی مقاومت در برابر تمام ناملایمات، کمبودها، تنگناها و فشار که باید مقاومت کرد و خداوند به ما قول نصرت و پیروزی داده که باید در این جبهه بمانیم و وظیفه داریم و باید انتقام خون حاج قاسم‌ها را بگیریم. اگر ما انتقام نگیریم خداوند دیگرانی را مکلف، موظف و موفق خواهد کرد که این انتقام را بگیرند.

وی در پایان بیان کرد: خداوند خودش فرمود ما از مجرمین انتقام می‌گیریم. سزای آمریکا، کسانی که اجرا کردند و دستور دادند مجرم هستند و انتقام الهی در انتظار آنها خواهد بود و اگر به وظیفه عمل کنیم خداوند وعده پیروزی داده است به شرط اینکه خدا را یاری کنیم. اقدام ما این است که باید از مظلوم دفاع کنیم و در جبهه حق بمانیم و این خط درخشانی که امام راحل عزیزمان پایه گذاری کرد را ادامه دهیم و تحت ولایت و رهبری رهبر معظم انقلاب گوش به فرمان، اوامر نافذ ایشان را به اجرا در بیاوریم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان