تحلیل آینده بهترین بازی های موبایلی سال ۲۰۲۰

اگرچه صنعت گیم تاریخچه و قدمت بسیار زیادی ندارد اما به واسطه پیشرفت علوم و تکنولوژی در چند دهه اخیر رشد و توسعه بسیاری داشته است. امروزه دیگر نمی توان به هیچ عنوان از نقش بازی های ویدیویی در پر کردن اوقات فراغت مردم سراسر جهان گذشت. سالانه هزاران بازی ویدیویی مختلف برای پلتفرم های متنوع عرضه می شوند. هر چند که پلتفرم های متنوع، متعدد و جذابی در دسترس مردم قرار دارند اما گوشی های موبایلی در دو دهه اخیر تبدیل به محبوب ترین پلتفرم بازی ها تبدیل شده اند و استودیوهای بازی سازی و کمپانی های متعدد سالانه بازی های متعددی برای این پلتفرم ارائه می کنند. اگرچه انتخاب یک یا چند بازی به عنوان بهترین بازی ها کار بسیار سختی است و نیازمند در نظر گرفتن ملاک ها و فاکتورهای مختلفی است اما رسانه ها، منتقدان و گیمرها سالانه فهرستی از بهترین بازی ها را ارائه می کنند. در ادامه مطلب به معرفی تعدادی از بهترین بازی های موبایلی سال 2020 و تحلیل آینده آنها پرداخته خواهد شد.

تحلیل آینده بهترین بازی های موبایلی سال 2020

بهترین بازی های موبایلی سال 2020 و آینده آنها

همانطور که گفته شد برای انتخاب بهترین بازی ها لازم است که به فاکتورهای مختلفی مانند سبک و ژانر بازی، کمپانی و استودیوی سازنده، امکانات و آپشن های بازی، قیمت بازی، تعداد کاربران بازی، میزان محبوبیت و فروش آن و ... توجه شود. شرایط بازی های موبایلی در سال 2020 با سال های گذشته تفاوت های بسیار زیادی داشته است. در سال 2020 مردم سراسر جهان با پدیده ای به نام بیماری کرونا مواجه شدند که شرایط کار و زندگی مردم را کاملا تغییر داد. با توجه به آنکه تنها راه حل جلوگیری از این بیماری دوری از اجتماعات و رعایت موارد بهداشتی و از همه مهم تر قرنطینه شدن در منزل است، مردم اوقات بیکاری و فراغت بسیار بیشتری در مقایسه با سال های گذشته دارند.

 بازی های موبایلی بهترین گزینه برای پر کردن اوقات فراغت و سرگرمی مردم به حساب می آید و همین امر باعث شد که این بازی ها با استقبال بی نظیری رو به رو شوند. بسیاری از بازی ها در سال 2020 بیش از 500 میلیون بار دانلود و نصب شده اند. بهترین بودن همیشه مسئولیت ها و تعهدات بیشتری به دنبال خواهد داشت و بازی هایی که در سال 2020 در صدر فهرست بهترین بازی ها قرار گرفته اند قطعا باید برای آینده برنامه های جامع تر و کامل تری داشته باشند. از جمله بهترین بازی های سال 2020 که با استقبال خوبی از طرف گیمرها مواجه شده اند می توان به موارد زیر اشاره کرد.

پابجی موبایل PUBG Mobile

بازی PUBG Mobile به عنوان یکی از بهترین بازی های سبک بتل رویال است که به وسیله کمپانی های بلوهول و تنسنت گیمز ساخته شده و توسط کمپانی پابجی برای اولین بار در سال  2017 برای پلتفرم های مختلفی مانند ایکس باکس و مایکروسافت ویندوز منتشر شد. گیمرها استقبال بسیار خوبی از این بازی کردند و همین امر باعث شده که سازندگان در سال 2018 نسخه موبایلی آن را نیز عرضه کنند.. در این بازی بازیکنان در یک جزیره دور افتاده قرار دارند و باید تمام تلاش خود را برای زنده ماندن به کار بگیرند و در نهایت بازیکنی برنده خواهد بود که به عنوان آخرین نفر زنده بماند.

 از مهم ترین ویژگی های این بازی می توان به مواردی مانند داستان منظم و هدفمند، گرافیک جذاب و باکیفیت، گیم پلی جذاب و اعتیاد آور، موسیقی ها و صداگذاری های بی نظیر، مراحل و ماموریت های متعدد و ... اشاره کرد. بازیکنان قادر هستند که با خرید یوسی ارزان پابجی موبایل به تمامی امکانات و آپشن های بازی دسترسی داشته باشند و تمام آیتم های مورد نظر خودشان را مطابق میل خودشان سفارشی و شخصی سازی کنند. اگرچه این بازی در حال حاضر در سیزن 14 در حال پیگیری می باشد اما انتظار می رود سیزن 15 با تغییرات بیشتر و گسترش چشمگیرتری عرضه شود و بازیکنان را با چالش ها و هیجانات جدیدتری مواجه کند.

ریدن Redden

بازی ردین به عنوان یکی از بهترین بازی های ساخته شده در سبک اکشن شناخته می شود که به وسیله کمپانی و استودیوی بازی سازی  Team Bulosodeukساخته و عرضه شده است و تاکنون جوایز زیادی کسب کرده است. اگرچه در سال های گذشته ساختن بازی های سیاه و سفید مرسوم نبود و استقبال کمی از آنها می شد اما بازی لیمبو به نوعی تابو شکنی کرد و دید گیمرها را نسبت به این بازی ها بازتر کرد. بازی Redden نیز از جمله بازی هایی است که بعد از بازی لیمبو ساخته و در دنیایی نه چندان رنگارنگ عرضه شد. بر خلاف بسیاری از بازی های موبایلی که بازیکنان در نقش یک انسان یا حیوان ظاهر می شوند در این بازی گیمر کنترل تیرها را بر عهده خواهد شد.

تحلیل آینده بهترین بازی های موبایلی سال 2020

 از جمله ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فرد این بازی می تواند به مواردی مانند گیم پلی بسیار جذاب و چالش برانگیز، گرافیک جذاب و باکیفیت، مراحل مختلف، موسیقی و صداگذاری های شگفت انگیز و ... اشاره کرد که در یک فضای خاص و منحصر به فرد و متمایز از سایر بازی ها می توانند تجربه های لذت بخشی برای گیمرها رقم بزنند. با توجه به استقبال بسیاری خوبی که از این بازی شده است تمام رسانه ها، منتقدان و گیمرهای حرفه ای در انتظار هستند که سازنده های بازی چه تغییراتی برای نسخه بعدی بازی اعمال خواهند کرد.

کلش آف کلنز Clash Of Clans

تقریبا تمامی بازیکنان حرفه ای و حتی گیمرهای مبتدی بازی کلش آف کلنز را به خوبی می شناسند. این بازی یکی از معروف ترین، بهترین و محبوب ترین بازی هایی است که به وسیله کمپانی خوشنام سوپرسل و در سبک بازی های استراتژیک ساخته شده است. این بازی اولین بار در سال 2012 عرضه شد و در مدت کوتاهی توانست موفقیت های بسیار زیادی به دست بیاورد. در این بازی بازیکنان باید با مدیریت ظرفیت ها، تجهیزات و امکاناتی که در اختیار دارند به اهداف تعیین شده در بازی برسند. اصلی ترین هدف گیمر در Clash Of Clans ساختن و تجهیز Village (دهکده) است. بازیکن باید بتواند با توانایی و مهارت های خود و استفاده از تمامی آپشن های بازی از دهکده و قبیله خود محافظت کند و حتی آن را گسترش بدهد.

 از مهم ترین و شاخص ترین ویژگی های این بازی می توان مواردی مانند گیم پلی ساده و روان و البته اعتیادآور، گرافیک عالی و باکیفیت، موسیقی ها و صداگذاری های بی نظیر، مراحل و ماموریت های چالش برانگیز، امکان ساخت قبیله ها، امکان بازی با سایر بازیکنان از سراسر جهان و ... اشاره کرد. در این بازی نیز گیمرها می توانند با خرید جم ارزان کلش آف کلنز از وب سایت های معتبر به تمامی آپشن های بازی دسترسی داشته باشند و دهکده خود را مطابق میل خود تجهیز کنند و از آن در برابر حملات دشمنان محافظت کنند. Clash Of Clans از زمان عرضه تاکنون همواره در فهرست بهترین بازی های موبایلی حضور داشته است و هر ساله نسخه های کامل تری از آن منتشر می شود و رسانه ها، گیمرها و منتقدان منتظر هستند که نسخه جدید بازی با تغییرات و امکانات جدید عرضه شود.

Vectronom

بازی Vectronom یکی از بازی های ساخته شده در سبک پازلی، موزیکال و معمایی است که به وسیله استودیوی بازی سازی ARTE Experience ساخته شده است. اگرچه این بازی مانند بسیاری از بازی ها شناخته شده نیست و بازیکنان کمی با آن آشنایی دارند اما می توان گفت یکی از بهترین بازی های ساخته شده در چند سال اخیر است و می تواند چالش های بسیار جذابی برای گیمرها به همراه داشته باشد. وکترونوم به راحتی می تواند قدرت تمرکز بازیکنان را محک بزند. بازیکنان در این بازی اقدام به حرکت دادن یک جسم مکعبی کرده و از مسیرهای مختلف آن را عبور می دهند. دنیای این بازی جایی است که همه چیز در آن با اجسام سه بعدی شکل گرفته اند.

تحلیل آینده بهترین بازی های موبایلی سال 2020

مسیرهای بازی همیشه در حال تغییر هستند و می تواند جذابیت های زیادی برای گیمرها داشته باشد و بازیکن برای آنکه بتواند در این بازی برنده شود باید با این تغییرات همگام شود. انواع و اقسام دام و تله های مرگبار نیز در این مسیر وجود دارند که کار را برای بازیکن سخت خواهند کرد. از مهم ترین ویژگی های این بازی می توان به مراحل مختلف، گیم پلی ساده و جذاب، گرافیک بی نظیر و تقویت ذهن اشاره کرد. اگرچه این بازی یک بازی نوپا و جدید است اما فاکتورهای اصلی یک بازی خوب را به خوبی رعایت کرده است و قطعا می تواند در آینده گیمرها را بیشتر به وجد بیاورد و آنها را با چالش های جذاب تری مواجه کند.

کالاف دیوتی Call Of Duty

نمی توان بازیکنی را پیدا کرد که بازی کالاف دیوتی را بازی نکرده باشد و یا آن را نشناسد. این بازی معروف و محبوب یکی از بهترین بازی های تاریخ صنعت گیم به شمار می رود که توسط کمپانی اکتیویژن و با همکاری شرکت TiMi  در سبک بازی های اکشن و تفنگی ساخته شده است. این بازی برای اولین بار در سال 2003 ساخته و عرضه شد و بیش از دو دهه است که در میان گیمرها از محبوب ترین بازی های دنیای گیمینگ است. در سال های ابتدایی بازی برای پلتفرم هایی مانند ایکس باکس و پلی استیشن عرضه می شدند اما با استقبال گیمرها از پلتفرم گوشی های موبایلی نسخه این موبایلی این بازی نیز عرضه شد و سال ها است که در بین برترین بازی های سالانه قرار می گیرد. در این بازی بازیکنان می توانند با طیف گسترده ای از بازیکنان مبارزه کنند و ماموریت های متعدد و مختلفی را پشت سر بگذارند.

 از مهم ترین ویژگی های این بازی می توان به داشتن داستان منظم و جذاب، گیم پلی هیجان انگیز و اعتیادآور، گرافیک عالی، ماموریت های مختلف، موسیقی ها و صداگذاری های عالی اشاره کرد. گیمرها در این بازی قادر هستند که با خرید سی پی کالاف دیوتی به تمامی امکانات بازی دسترسی داشته باشند و آیتم های آن را مطابق میل خود شخصی و سفارشی سازی نمایند. تاکنون بیش از 17 نسخه مختلف از بازی کالاف دیوتی منتشر شده است و قطعا انتظارات و توقعات از این بازی برای آینده بسیار زیاد است و باید منتظر ماند و دید سازنده های بازی چه تدابیری برای آینده آن می اندیشند.

Prison Architect

یکی دیگر از بهترین بازی های صنعت گیم در سال 2020 بازی Prison Architect می باشد که در سبک بازی های شبیه سازی و به وسیله استودیوی بازی سازی Paradox Interactive AB ساخته شده است. در بازی Prison Architect  بازیکن وظیفه مدیریت یک زندان را بر عهده دارد و باید با ساخت، طراحی و مدیریت هر بخش زندان سعی کند مایحتاج زندانیان و سلول ها را تامین کند. در این مسیر بازیکن با چالش ها و مشکلات مختلفی مواجه خواهد شد که مهم ترین آنها آتش سوزی، شورش زندانیان، درگیری و ... می باشد.

تحلیل آینده بهترین بازی های موبایلی سال 2020

بازیکن باید بتواند تمامی این چالش ها را به خوبی پشت سر بگذارد. اگرچه این بازی ابتدا برای پلتفرم های مختلفی عرضه شده بود اما جذابیت بالای آن  استقبال خوبی که از آن شکل گرفت باعث شد که نسخه موبایلی آن نیز در دسترس بازیکنان قرار بگیرد و به عنوان یکی از بهترین بازی های موبایلی شناخته شود. از مهم ترین ویژگی های بازی می توان به گیم پلی، گرافیک، داستان و موسیقی جذاب اشاره کرد. این بازی قطعا در آینده حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

کلش رویال Clash Royale

کلش رویال یکی دیگر از محصولات خوش ساخت کمپانی سوپرسل است که در سبک بازی های استراتژیک ساخته شده است. آخرین نسخه این بازی شباهت های زیادی به بازی کلش آف کلنز دارد و چالش های مختلفی را پیش روی بازیکن قرار می دهد. در این بازی بازیکنان به عنوان یک گلادیاتور در یک نبرد مبارزاتی قرار می گیرند و به مبارزه می پردازند. از مهم ترین ویژگی های این بازی می توان به گیم پلی ساده و روان، گرافیک باکیفیت، مراحل و ماموریت های متعدد، موسیقی متن جذاب و ... اشاره کرد. گیمرها در این بازی می توانند با خرید جم کلش رویال به تمامی امکانات بازی دسترسی داشته باشند و آیتم های مورد نظر خود را مطابق میل خودشان سفارشی کنند.

تحلیل آینده بهترین بازی های موبایلی سال 2020

سخن پایانی

 همانطور که گفته شد با قطعیت نمی توان یکی یا تعدادی از بازی ها را از سایر بازی های موبایلی بهتر و برتر دانست. اما در سال 2020 تعدادی از بازی ها با استقبال بیشتری مواجه شدند و توانستند گیمرهای بیشتری به خود جذب کنند. در تمامی این بازی ها بازیکنان می توانند با خرید ارز رایج بازی از یک سایت مطمئن مانند ایران موجو از تمامی امکانات بازی استفاده کنند و هر آنچه را که می خواهند مطابق میل خود شخصی سازی کنند. بازیکنان می توانند برای خرید راحت تر و سریع تر از راهنمای خرید جم بازی ها در سایت ایران موجو استفاده کنند و مناسب ترین خریدها را داشته باشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان