آخرین وضعیت واردات واکسن آنفلوآنزا

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت که طبق توضیحات رئیس سازمان غذا و دارو یک و نیم میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا وارد کشور شده است.

زهرا شیخی در توضیح جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: این جلسه با حضور مسئولانی از وزارتخانه‌های بهداشت، صنعت، معدن و تجارت، خارجه، اطلاعات، رئیس سازمان غذا و دارو، بانک مرکزی، مرکز پژوهش‌های مجلس برای بررسی آخرین وضعیت تامین، تدارک و تخصیص ارز به واکسن، داروهای ضروری و تجهیزات پزشکی تشکیل شد.

وی افزود: آقای دکتر شانه‌ساز، رئیس سازمان غذا و دارو در مورد واردات واکسن آنفلوآنزا گفت که با تمام محدودیت‌ها و تحریم‌ها تمامی تلاش‌ها صورت گرفته و یک و نیم میلیون دوز واکسن به کشور وارد شده است که در اختیار افراد های ریسک همچون بیماران مبتلا به سرطان، کودکان و خانم‌های باردار قرار می‌گیرد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: در این جلسه نمایندگان سوالاتی درباره تامین ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی مطرح کرده و تاکید داشتند که باید شفاف‌سازی درباره نحوه تخصیص ارز صورت گیرد. موضوع تامین دارو و سلامت مردم برای مجلس مهم است.

شیخی یادآور شد: طبق توضیحات ارائه شده، تحریم‌ها تاثیرگذار بوده به همین دلیل باید اولویت‌بندی در تخصیص ارز برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی صورت گیرد. پیشنهاد کمیسیون این بود که کمیته‌ای تشکیل شده و اولویت‌ها را برای تخصیص ارز تعیین کند.

وی گفت که همچنین تاکید شد که نباید داروهای خارجی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود، به کشور وارد شود البته مسئولان وزارت بهداشت این را گفتند که قانونی باید تصویب شود که پزشکان از تجویز داروی خارجی منع شوند. توضیح کمیسیون این بود که این موضوع در برنامه ششم قید شده و نهادهای نظارتی داخل وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی باید نظارت‌های لازم را داشته باشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان