شرط عجیب لیبی برای دادن موشک به ایران در زمان جنگ

خبرگزاری مهر: وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس گفت: در سفر به لیبی، مسئول مهمات لیبی گفت برای دادن موشک یک شرط دارم و آن این است که یک موشک را به عربستان بزنید.

محسن رفیق دوست وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس صبح امروز(یکشنبه) در مراسم «تداوم دفاع مقدس در جبهه مقاومت» که به منظور گرامیداشت هفته دفاع مقدس و بررسی نقش جبهه مقاومت در نظم جدید منطقه ای برگزار شد، اظهار داشت: امروز افتخار من این است که در جبهه ها دنبال رزمنده ها دویدم و خاک پای آنها را توتیای چشم کردم. امروز به دو دلیل دو خاطره تهیه مهمات خاص در عملیات فاو و آوردن موشک از لیبی را تعریف می کنم. سال 1362 بود و من 61 وزیر شده بودم و مدتی بود که سوریه و لیبی نرفته بودم و از من دعوت کردند. تیم خود در سپاه را انتخاب کردیم و افتخار داشتم در معیت سردار صفوی، باقری، طهرانی مقدم و وحید دستجردی و ... که جمعا یازده نفر بودند، باشم.

وی افزود: قبل از سفر پیش آقای هاشمی رفتم و ایشان با حالت خوفناکی گفت حاج محسن آبروی ما جلوی مردم رفته است و تهران زیر موشک و هواپیمای عراقی است، ببین می توانی برای ما از سوریه و لیبی موشک بگیری؟ از آنجا خدمت مقام معظم رهبری که رئیس‌جمهور بودند رسیدم و عرض کردم چون به سفر رسمی می روم لطفا یک پیام برای اسد و یک پیام برای قذافی بدهید که وزن من بالاتر برود، درضمن آقای هاشمی این چنین گفتند و ایشان گفتند اگر این کار را کردید، کار بزرگی انجام دادید.

وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس بیان کرد: به سوریه رفتیم. با اسد که ملاقات کردیم گفت موشک های اسکاد B زیر نظر خودم نیست و دست روس ها است اما من کار بهتری برای شما می کنم. شما نیروهایتان را بفرستید اینجا تا برای ساخت یک موشک اسکاد بی آموزش ببینند، همانجا سردار صفوی به سردار مقدم دستور دادند. 34 نفر لازم بود که فقط 13 نفر گیر آورد. یک ماه که آمدند در سوریه آموزش دیدند. بعد با هم رفتیم لیبی.

رفیق دوست تصریح کرد: همه این هیئت در لیبی به دیدار عبدالسلام جلود نخست وزیر لیبی رفتیم و وی در سخنرانی مدام می گفت امروز در دنیا فقط ما از شما حمایت می کنیم، همه با ما دشمن شدند و مرتب می گفت تهران ام القری اسلام است. حتما سردار صفوی یادش هست که من محکم روی میز زدم و نیم متر پرید بالا. گفتم چرا خالی بندی می‌کنی؟ مدام می گویی ام القری اسلام تهران است و زیر موشک و هواپیمای عراقی است و انبارهای شما پر از موشک است. گفت موشک دست من نیست موشک دست برادر سرهنگ است. گفتم همین امروز ملاقات می خواهم.

وی تصریح کرد: در ملاقات با سرهنگ قذافی فقط یک نفر همراه من بود. وقتی رفتیم، رسم من همیشه این بود که کایک عملیاتی می بردم و تشریح عملیات می کردم. در آن سفر از سردار صفوی خواستم ایشان گزارش دهد و بعد من گفتم آمدم از تو موشک بگیرم، خندید و گفت گزارش فیلمی که جلوی جلود بازی کردی را به من دادند، بردار و برو.

وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس افزود: تا یک سال پیش من این شرط را نمی گفتم اما زمان تحویل موشک ایشان شرطی گذاشت که فقط ازت خواهش می کنم یکی از این موشک ها را به عربستان بزن. من یک لحظه هم تعلل نکردم گفتم چشم. سردار صفوی گفت چه فولی بود که دادی؟ گفتم مرد حسابی آمدم اینجا موشک بگیرم اگر بگویم نمی زنم که موشک نمی دهد. بعد آمدیم و سردار مقدم و سردار حاجی زاده را به لیبی فرستادیم و همان زمان در معیت مقام معظم رهبری به لیبی رفتیم. هواپیما که در فرودگاه نشست دیدم سردار مقدم آمد و گفت آمدم اجازه بگیرم یکی از اینها را بده ما مهندسی معکوس کنیم‌.

رفیق دوست ادامه داد: گفتم حسن جان، 10 تا آوردیم و همه آبروی ما به این است. گفت حاج محسن، اگر شهید شدم شفاعتت می کنم یا شهید می شوم و شفاعتت می کنم و موشک را دادم. سردار سلیمانی هم از طرف قذافی مامور شده بود و تحت فرمان من بود. 6 موشک را شلیک کرده بودیم و بعد از هر شلیک به دفترم می آمد که قذافی پیغام می داد عربستان چه شد؟ گفتم قول دادم و عمل می کنم، باید شناسایی شوند. ببینید خدا چه زبانی به ما داده بود که عربستان را نزده بودیم اما رفتم دو تا 10 تای دیگر هم گرفتم و آوردم. اما وقتی زورش به شلیک نرسید تیم شهید طهرانی مقدم آمدند و خودشان شلیک ها را شروع کردند و در اولین پرتاب من را همراه خود بردند.

وی بیان کرد: موشک های ما 90 درصد به هدف ها می خورد. آقای هاشمی هم ما را در مجلس جمع کرد و گفت با این موشک ها به اسلام و مسلمین عزت دادی. گفتم خدا به ما موشک داد. اما در عملیات فاو، پنجاه و هفت روز بود حمله می کردیم. روش ما قبلا این بود که وقتی سردار رضایی عملیات را آماده می کرد به ما می داد و ما برآورد می کردیم. بعد به ما گفتند 20 روز حمله و 40 روز پدافند داریم. ساعت 9 بود در قرارگاه خوابیده بودم بیدار شدم رنگ سردار رضایی و سردار شفیع زاده پریده است‌.

وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: شفیع زاده گفت شما برای 20 روز آفند و 40 روز پدافند مهمات دادید و الان 55 روز است من دارم آفند می کنم. این پنج رقم مهمات را من 48 ساعت دارم. یک لحظه فکر کردم و گفتم برو شلیک کن. سردار رضایی گفت می دانی یعنی چه؟ یعنی بعد از 48 ساعت باید دست ها را ببرم بالا. گفتم حاج محسن تا حالا فهمیدی چگونه و از کجا آمده است؟ حالا هم اعتماد کن. رفتم سنگر مخابرات و با مرحوم سعیدی نیا تماس گرفتم. با اولین هواپیما رفتم دمشق و 12ساعت قبل از آنکه شفیع زاده گفته بود پای مهمات بودم.

رفیق دوست در ادامه خطاب به خیل عظیم کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: از چند روز پیش مطلبی را در مصاحبه هایم عنوان می کنم، شاید به مذاق خیلی ها خوش نیاید. من می گویم مگر مردم رئیس جمهور انتخاب می کنند؟ نه! مردم فردی را برای ریاست جمهوری به رهبری پیشنهاد می کنند و بدون تنفیذ رهبری او رئیس جمهور نمی شود. عزیزان من بعد از رحلت امام، 30 سال است که با قدرت رهبر این کشتی طوفان زده را با قدرت و آرام پیش می برد.

وی اضافه کرد: امامی که سال 41 در جلسه خصوصی فرموده بود سه هدف اسلامی کردن ایران، اسلامی کردن جهان اسلام و جهانی کردن اسلام را در پیش داریم. خود امام ایران را اسلامی کرد، مقدمه اسلامی کردن جهان اسلام را با ایجاد حزب الله در لبنان درست کرد اما این آقا است که دارد کشورهای اسلامی را اسلامی می کند.

وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه در چند دوره ریاست جمهوری های گذشته تمام مشکلاتمان برای این است که هر کس رئیس جمهور شد یک زاویه ای با رهبری داشت، گفت: زاویه ها فرق می کرد. از آقای هاشمی، آقای خاتمی، رئیس جمهور دوره نهم و دهم که امروز اول با آن مخالف بودم، رییس جمهور فعلی که بدتر از همه است. ای کاندیداها به خودتان مراجعه کنید، اگر با رهبری زاویه دارید کاندید نشوید و بیشتر به این ملت ظلم نکنید.

رفیق دوست اظهار کرد: نکته دوم اینکه می بینید در یک مسأله محکم هستیم و رجز می خوانیم و آن چیست؟ مسأله دفاع از کشور. اعلام می کنیم هیچ قدرتی امروز در دنیا از نظر نظامی زورش به ما نمی رسد. روزی در وزارت سپاه 18 گروه مورد نیاز تهیه کردم و برای امام توضیح دادم، از فشنگ تا موشک و گروه 18 گروه «ش، م، ه» و «ش، م، ر». امام جایی گفتند می خواهی بمب اتم بسازی؟ سکوت کردم و امام فرمودند نخیر آقا بمب اتم حرام است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان