رویترز:

۵ عضو خانواده آذربایجانی در حملات ارمنستان کشته شدند

خبرگزاری فارس: خبرگزاری رویترز از قول مقامات جمهوری آذربایجان گزارش داد که در حملات توپخانه‌ای ارمنستان، پنج نفر از شهروندان غیرنظامی آذربایجان کشته شده‌اند.

رویترز به نقل از دادستان کل جمهوری آذربایجان نوشت که همه پنج تن از یک خانواده بودند که بر اثر حملات توپخانه‌ای منطقه مسکونی کشته شده‌اند.

نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان از امروز یکشنبه بعد از گذشت هفته‌‌ها از آرامش نسبی در مرزهای یکدیگر، وارد دور جدیدی از تنش‌ و درگیری شده‌اند. دو طرف یکدیگر را به آغازگر درگیری متهم کرده‌اند.

وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرده که نیروهای این کشور دو بالگرد و سه پهپاد آذربایجانی را در واکنش به حملات باکو به مناطق مسکونی ساقط کرده‌اند. وزارت دفاع ارمنستان همچنین اعلام «حالت جنگی» کرده و از تمامی نیروهای خود خواسته است تا در آماده‌باش کامل قرار گیرند.

در واکنش به این اقدام ایروان، پارلمان آذربایجان نیز در مناطق درگیر حالت جنگی اعلام کرد. در همین حال، یک مقام محلی ارمنی در منطقه «قره‌باغ» به ترتیب از کشته و زخمی شدن، 16 و 100 از نیروهای خود در درگیر با نیروهای آذربایجان خبر داد.

وزارت دفاع آذربایجان از آزادسازی چند «روستا و منطقه» در قره‌باغ کوهستانی خبر داده است با این حال ارمنستان، این خبر را تکذیب کرده است.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان ماه‌های گذشته نیز بعد از حمله نیروهای این کشور به منطقه مرزی «تووز» (واقع در شمال غرب جمهوری آذربایجان) درگیر شده بودند.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به این درگیری‌ها طی پیامی از آمادگی ایران برای فراهم کردن زمینه گفت‌وگو میان ارمنستان و آذربایجان خبر داد

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان