طراحی داخلی آپارتمان ۸۰ متری برای یک معمار

بازسازی فضاهای داخلی: بوتا که یک مهندس معمار است و بیشتر از شش ماه برای بازسازی خانه خود به سبک صنعتی و با مصالح بدون روکش و خام به شکلی که امروز می بینید وقت صرف کرد. اکنون تمام اتاق‌های این خانه دارای داکت‌های هوایی روکار، دیواری آجری و نور طبیعی هستند.

بازسازی فضاهای داخلی: بوتا که یک مهندس معمار است و بیشتر از شش ماه برای بازسازی خانه خود به سبک صنعتی و با مصالح بدون روکش و خام به شکلی که امروز می بینید وقت صرف کرد. اکنون تمام اتاق‌های این خانه دارای داکت‌های هوایی روکار، دیواری آجری و نور طبیعی هستند.

در یک نگاه

ساکنان: یک مرد مجرد

مکان: نیویورک

اندازه: 80 متر مربع، 2 اتاق خواب، 2 حمام

نقشه کف اصلی این خانه شامل این دیوار و کتاب‌خانه نبود. علاقه بوتا به سرگرمی و تفریح باعث شد تا او فضای این اتاق را باز نگه دارد و با استفاده از چارچوب‌هایی محدوده هر اتاق را مشخص کند. او می‌گوید: «من مرز میان فضای عمومی و فضای خصوصی را از بین بردم. اتاق خواب معمولا جایی است که مردم دوست دارند در آن فضای خصوصی داشته باشند، اما در خانه من اتاق خواب رو به فضای غذاخوری باز بود و از طریق چارچوب‌های چوبی این دو قسمت از هم جدا شده بودند.»
نقشه کف جدید این امکان را فراهم می‌کرد تا اتاق پذیرایی، اتاق نشیمن، و اتاق خواب در کنار هم و در امتداد هم قرار بگیرند.

 

وقتی بوتا کوچک بود اتاق غذاخوری رسمی‌‌ترین فضای خانه بود. او این رسمی‌بودن را با استفاده از یک میز چوبی از جنس درخت توسکا و صندلی‌های روکش‌دار حفظ کرد. او می‌گوید: «اتاق غذاخوری یک فضای رسمی اما در عین حال سرگرم‌کننده است. این اتاق دارای تمام عناصر مورد علاقه من است: دیوار آجری، پنل‌های چوبی افقی، کاغذدیواری، قسمت‌های چوبی، لوستر، و غیره. این اتاق یک شاهکار است.»

 

بوتا این تورفتگی موجود در اتاق غذاخوری را تبدیل به یک قفسه چوبی زیبا کرد.

 

تابلوی پارچه‌ای روی دیوار یکی از صنایع دستی آفریقای جنوبی است. او می‌گوید: «من در اروپا متولد و بزرگ شدم و مسافرت‌های زیادی به آسیا و آفریقا کرده‌ام. من عاشق صنایع دستی هستم که در این کشورها کشف کردم.»

 

دیوار آجری که بوتا به اتاق خواب اضافه کرد به آن بافت داد. پنل‌های افقی موجود در دیوار کناری نقش قفسه را نیز بازی می‌کنند.

 

بوتا این کمد را خود طراحی کرد و آن را با فاصله ای از زیر سقف امتداد داد تا دریچه کولر در بالای آن قرار گیرد.

 

سمت دیگر کمدی که در عکس قبلی دیدید این کتاب‌خانه زیبا است.

 

شرکت Arc Fabrication از تخته سه‌لایی و چوب درخت تبریزی برای ساخت این کتاب‌خانه استفاده کرد. چوب افقی موجود در کتاب‌خانه از جنس چوب درخت کاج است.

 

بوتا قالیچه ابریشمی کشمیری این اتاق را از سفرش به هند با خود آورده است و صندلی کناری توسط مادر او چند سال قبل خریداری شده است. او روکش این صندلی را عوض کرده است.

 

بوتا در فرایند بازسازی یک کمد کوچک را در نزدیکی یخچال به آشپزخانه اضافه کرد. جنس سطوح روی پیش‌خان‌ها ترکیبی از شیشه و بتن است.

 

بوتا این چراغ‌های آویز صنعتی و جزیره استیل این آشپزخانه را در یک دست دوم فروشی پیدا کرده است.

 

تجهیزات ضبط و آلات موسیقی در این اتاق کار قرار دارند. بوتا دیوارهای این اتاق را برای جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای همسایگان آکوستیک کرد.

 

یک شلف در بالای میز تحریر نصب شده و چند قاب عکس و چند شی تزئینی روی آن قرار گرفته است.

 

بوتا، مالک این خانه که در عکس او را می‌بینید می‌گوید: «تمام مراحل بازسازی در مقابل چشمانم انجام شد تا خیالم از انجام درست کارها راحت باشد. این کار باعث می‌شود تا پیمان‌کاران هم از چیزی که شما می‌خواهید به طور دقیق آگاه باشند و کار را سریع‌تر و با کیفیت بیش‌تری انجام دهند. هر چه کارها با برنامه‌ریزی بیش‌تری انجام شود، زمان ساخت‌وساز کوتاه‌تر خواهد شد.» 

به ما بگویید: نظر شما درباره طراحی داخلی این خانه چیست؟ آیا شما نیز از طرفداران سبک صنعتی در دکوراسیون هستید؟

برای دیدن عکس های طراحی دکوراسیون به سبک صنعتی می توانید به اینجا سر بزنید.

منبع: houzz ؛ ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر