ماهان شبکه ایرانیان

مراحل بازسازی یک خانه از زبان طراح آن

بازسازی فضاهای داخلی: تنها چیز مورد نیاز برای داشتن یک خانه ایده آل یک بازسازی کوچک در این خانه بود که مالک آن پدری با سه فرزند نوجوان است که عاشق دکوراسیون قدیمی است

بازسازی فضاهای داخلی: تنها چیز مورد نیاز برای داشتن یک خانه ایده آل یک بازسازی کوچک در این خانه بود که مالک آن پدری با سه فرزند نوجوان است که عاشق دکوراسیون قدیمی است.سارا، طراح داخلی مسئول به‌روزکردن کارکردهای این خانه شد.در ادامه مراحل طراحی را با طراح خانه پی می گیریم. او شومینه اصلی و پنل‌های چوبی موجود در اتاق نشیمن را حفظ کرد.او می‌گوید: «ما می‌خواستیم این خانه در همان دوره باقی بماند، چراکه مشتری ما کمی قدیمی‌پسند بود.»

در یک نگاه

مکان: شهر ونکوور

ساکنان: یک پدر شاغل و 3 فرزند، بین سنین 10 تا 13

اندازه: 197 متر مربع، 4 اتاق خواب، 2 حمام.

در جلویی خانه به این پله‌ها منتهی ‌شد و در کنار آن آشپزخانه وجود داشت که با سه دیوار و یک سقف مسطح محدود شده بود. طراح می‌گوید: «وارد خانه شدم و سریعا به این فکر افتادم که این‌ نقطه جای درستی برای آشپزخانه نیست.»

پس از بازسازی: طراح، آشپزخانه را در جایی طراحی کرد که قبلا اتاق غذاخوری قرار داشت تا بتواند یک چیدمان باز داشته باشد که اتاق نشیمن و اتاق غذاخوری جدید (همان آشپزخانه قبلی) را به هم مرتبط سازد.

پنل‌های چوبی و شومینه آجری یادآور دوره‌ای هستند که این خانه بنا شده است.

پس از بازسازی: طراح و مالک خانه این عناصر را نگه داشتند اما سطوح آن‌ها را تعویض کردند. سپس آن‌ها در کنار هم به دنبال مبلمانی رفتند که با سبک کلی خانه در هماهنگی باشد.

 

فضای غذاخوری کوچک این خانه با دیگر فضاهای خانه ارتباطی نداشت. طراح از این فضا برای گسترش آشپزخانه جدید استفاده کرد.

 

پس از بازسازی: کابینت‌های چوبی تیره و دیواره‌های سبزرنگ آشپزخانه با ریشه‌های این خانه در هماهنگی هستند، در حالی که یک ایوان زیبای جدید و یک زمین چمن در حیاط پشتی عناصر قرن بیست‌ویکمی این خانه هستند.

 

یک بار لبه‌دار چوبی به آشپزخانه اضافه شد تا در مواقع لزوم از این فضا برای صرف وعده‌های غذایی استفاده شود.
از چوب در قسمت‌های مختلف این خانه استفاده شد تا زیبایی‌شناسی اصلی این خانه حفظ شود. طراح می‌گوید: «ما به دنبال فضایی با حسی طبیعی، راحت، و دلپذیر بودیم که با روح کلی این خانه هماهنگ باشد. مواد و مصالح به کار رفته در این خانه با سلیقه قدیمی مالک آن یکی بود.»
برای ایجاد کنتراست با قسمت‌های چوبی از چارچوب‌های سفیدرنگ در فضاهای نگهدارنده و اشیای تزئینی رنگی استفاده شده.

 

یک خلوتگاه قدیمی در این خانه وجود داشت که دیگر نیازی به آن نبود.

 

پس از بازسازی: طراح و مالک این خانه، این فضا را تبدیل به یک اتاق کار کردند.

 

اتاق سرگرمی اصلی این خانه دارای یک شومینه در گوشه‌ای از اتاق بود که چیدمان اتاق را زشت می‌کرد.

 

پس از بازسازی: طراح این شومینه مورب را با دیوار کناری هم‌‌سطح کرد و اطراف آن را طراحی جدیدی کرد. این اتاق اکنون راحت‌تر و زیباتر است و پیوند بهتری با حیاط پشتی و سوئیت اصلی دارد.

 

طراح فضای مخصوص مهمان و حمام در طبقه همکف را تخریب کرد و به جای آن یک سوئیت جدیدِ روشن ساخت.

 

ایوان اصلی خیلی کوچک بود. طراح می‌گوید: «ایوان اصلی برای انجام هر کاری خیلی کوچک بود.» به همین دلیل او این فضا را چندمنظوره طراحی کرد تا بتوان از آن استفاده‌های مختلفی کرد.

 

این‌ فضای بیرونی خانه است که دارای یک آتشدان زیباست.

 

و یک زمین چمن زیبا که کودکان می‌توانند در آن فوتبال و والیبال بازی کنند.

منبع: houzz ؛ ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان