آزادی ۳۸۰۹ زندانی غیرعمد در نیمه نخست سال ۹۹

به همت خیرین در نیمه نخست سال جاری تعداد ۳ هزار و ۸۰۹ زندانی جرایم غیرعمد از بند حبس آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده بازگشته‌اند.

آزادی 3809 زندانی غیرعمد در نیمه نخست سال 99

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، به دلیل شیوع ویروس کرونا اگر چه امسال میزبان جشن‌های آزادی نبودیم، اما به برکت آیین‌های گلریزان برگزار شده در فضای مجازی و همچنین برپایی پویش‌های مردمی تا پایان شهریور ماه تعداد 3684 زندانی مرد و 125 محبوس زن به برکت حمایت‌های اقشار مردمی از بند آزاد شده‌اند.

11 درصد آزادی‌ها متعلق به اصفهان است

در فهرست آمار استان اصفهان با فراهم کردن زمینه آزادی 425 محکوم مالی و بدهکار دیات ناشی از حوادث کارگاهی یا رانندگی در صدر جدول عددی آزادی‌ها قرار گرفته است.

تهران با 242 مورد آزادی، فارس با استخلاص 215 مددجو و مازندران با مختومه کردن 206 پرونده به آزادی در ادامه این فهرست قرار دارند.

96 درصد زندانیان آزاد شده محکومان مالی هستند

از جمع مددجویانی که در این بازه زمانی طعم شیرین آزادی را چشیده‌اند تعداد 3658 نفر به دلیل ناتوانی در تأمین تعهدات ناشی از صدور چک، مهریه و نفقه گرفتار زندان شده بودند و الباقی که تنها 4 درصد مجموع زندانیان را تشکیل داده آن‌هایی هستند که به دلیل عدم استطاعت مالی در پرداخت دیات گرفتار بند بودند.

قابل توجه اینکه در شمار 125 زن زندانی آزاد شده 55 نفر از این بانوان آن‌هایی هستند که نه با صدور چک یا امضای سفته برای کسب منافع شخصی، بلکه به واسطه ضمانت از طریق این اوراق گرفتار شیادانی شده‌اند که تسهیلاتی را دریافت کردند و قرار بوده اقساطی را پرداخت کنند، اما از اقدام خیر ضامن نهایت سوء استفاده را کرده و علی‌رغم پیگیری‌های قضایی و انتظامی هنوز متواری هستند.


بیشتر بخوانید


/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان