نمایندگان مخالف و موافق وزیر پیشنهادی صمت چه گفتند؟

خبرگزاری مهر: در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بررسی صلاحیت و برنامه‌های علیرضا رزم حسینی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت در دستور کار قرار گرفت.

طبق آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی رئیس جمهور یک ساعت فرصت دارد که در جلسه علنی مجلس حضور یابد و از وزیر پیشنهادی خود دفاع کند که رئیس جمهور به دلیل شیوع ویروس کرونا در این جلسه حضور نیافت.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در جلسه علنی امروز مجلس حضور یافت، اما طبق آیین نامه داخلی مجلس وی اجازه ندارد از وزیر پیشنهادی صمت دفاع کند.

مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی صمت چه گفتند؟

مطهری در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت: خانواده «رزم حسینی» در کانادا زندگی می‌کنند

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر پیشنهادی صمت، گفت: شما چگونه می‌خواهید مسئولیت برعهده بگیرید در حالی که دو دهه در کانادا بودید و خانواده شما در کانادا زندگی می‌کنند.

به گزارش مهر، اردشیر مطهری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با علیرضا رزم حسینی برای تصدی وزارت صمت، گفت: امروز وزیر پیشنهادی صمت توسط رئیس جمهوری که خودش را مخفی کرده است و به هیچ وجه در انظار عمومی نمی‌آید، در مجلس شورای اسلامی حضور یافته است.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای روحانی مردم در شهر، شما را لعنت می‌کنند و سر سوزنی به شما اعتقاد ندارند و چه انتظاری دارید که مردم به وزیری که دو دهه در خارج از کشور زندگی کرده است، اعتماد کنند.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کسانی پشت پرده انتصاب رزم حسینی در جایگاه وزارت صمت هستند که اگر پشت پرده‌ها را بگویم، تعجب می‌کنید.

مطهری افزود: جناب رزم حسینی! شما چگونه می‌خواهید مسئولیت برعهده بگیرید در حالی که دو دهه در کانادا بودید و خانواده شما در کانادا زندگی می‌کنند. با این شرایط چگونه دم از نظام جمهوری اسلامی می‌زنید؟

وی بیان کرد: رئیس جمهور هیچ حرمتی برای مجلس و نمایندگان قائل نشده است و سوالی پیش می‌آید که چگونه رئیس مجلس و رئیس دستگاه قضا در شرایط کرونایی در بین مردم حضور می‌یابند، اما رئیس جمهور حتی در مجلس هم حاضر نمی‌شود که باید بگویم کرونا بهانه است.

مطهری تصریح کرد: رزم حسینی باید ارتباط خود با برخی از افراد فاسد را شفاف سازی کند و بنده معتقدم افرادی تعمداً بحث دو تابعیتی بودن وزیر پیشنهادی صمت را منتشر کردند تا افکار نمایندگان از فساد‌های اقتصادی رزم حسینی غافل شود.

نماینده مردم گرمسار گفت: سوال دیگر این است که چرا خانواده رزم حسینی در کانادا هستند و خود او در ایران است؟ یکی دیگر از مطالب این است که رزم حسینی چقدر حقوق گرفته است که می‌تواند با خانواده اش به کانادا برود. ما حتی به شاه عبدالعظیم هم نمی‌توانیم برویم.

وی افزود: رزم حسینی باید درباره اتهام فساد اقتصادی شفاف سازی کند و برخلاف دروغ‌هایی که این روز‌ها گفته، وی اوایل دهه 80 با مافیای معدن کرمان شراکت داشته و مدارک آن هم موجود است. وی به همراه برادران خود شرکت‌های تو در توی معدنی را تشکیل داده است و باید در این زمینه پاسخگو باشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه نهاد‌های امنیتی باید رصد کنند که رزم حسینی چه شرکت‌هایی را به همراه اطرافیان خود راه اندازی کرده است، اظهار داشت: وی در برهه‌ای واردات ماشین سنگین داشته است و کسی که به واردات چشم دوخته چگونه می‌تواند مشکلات وزارت صمت را در مدت باقیمانده از عمر دولت حل کند.

مطهری با بیان اینکه بنده به روح برادر شهیدم قسم می‌خورم که از دیروز لیدر «رزم حسینی» 6 بار با بنده صحبت کرد پیشنهاد داد تا صحن مجلس علیه او صحبت نکنم، گفت: سوال پیش می‌آید که آیا وزارت صمت در این 7 سال گره‌ای از مشکلات مردم باز کرده است که انتظار دارید رزم حسینی با این مفاسد، گره مردم را بگشاید؟

مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی صمت چه گفتند؟

ویس کرمی در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت: رزم حسینی برنامه‌ای برای احیای بخش معدن ندارد

نماینده مردم خرم آباد در مجلس گفت: وزیر پیشنهادی صمت هیچ برنامه‌ای برای احیای بخش معدن ارائه نکرده و تحصیلات وی در حد لیسانس است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد ویس کرمی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت اظهارداشت: رزم حسینی برنامه‌ای برای احیای بخش معدن ندارد و بحث صنعت، معدن و تجارت یک علم پیچیده و پیشرفته است، اما تحصیلات رزم حسینی در حد لیسانس است و برای کشوری با این همه تحصیلکرده برازنده نیست که فردی با این تحصیلات وزیر صمت شود.

وی بیان کرد: رزم حسینی به بخش خصوصی و واردات ماشین سنگین دلبستگی دارد و با این شرایط سوال ما این است که آیا وی می‌تواند با واردات بی رویه مقابله کند.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس تصریح کرد: عدم تجربه کاری رزم حسینی در بخش‌های دولتی ما را نسبت به کشیده شدن امکانات به نقاط معناداری از کشور نگران می‌کند و وی باید بداند که همه ایران در یک یا چند استان خلاصه نمی‌شود.

ویس کرمی تصریح کرد: آقای رزم حسینی آیا صحت دارد که دختر شما در هیئت مدیره برخی از شرکت‌های اقماری فعال و شهروند کانادا است؟

وی افزود: عدم حضور رئیس جمهور را حمل بر شرمندگی از مردم و مجلس می‌دانیم و کسانی که مجلس را به کوتاه آمدن در مقابل شرکت‌های خودروساز متهم می‌کنند، این مجلس را نشناخته اند.

مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی صمت چه گفتند؟


فرهنگی در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت: فعالیت‌های اقتصادی «رزم‌حسینی» مشکوک است

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی صمت فعالیت‌های مشکوک زیادی در زمینه اقتصادی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین فرهنگی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت، گفت: هیچ ایرادی به رزم‌حسینی درباره حضورش در جبهه وارد نیست اما تقاضای بنده از موافقان وی آن است که لطفاً از نام سردار سلیمانی در این زمینه استفاده نکنند.

وی افزود: سوال ما از رزم‌حسینی آن است که چرا از کشور خارج شده و طی سالیان متوالی، کار واردات را انجام داده است؟ درواقع کار وی وارد کردن دستگاه‌های دست‌دوم به کشور بوده و از این جهت لطمه‌های زیادی به کشور زده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی افزود: رزم‌حسینی تنها سابقه خود را بیزینس بودن مطرح کرده که دیدیم چه آسیب‌هایی را به تولید کشور زده اما وی سابقه‌ای در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت ندارد.

فرهنگی تأکید کرد: رزم‌حسینی مهارت‌هایی که مربوط به مدیران عالی است، ندارد. هر آنچه از او دیدیم در حد یک مدیر میانی یا استاندار است و وی صلاحیت پذیرش وزارت صمت را ندارد.

وی متذکر شد: زمانی که درباره خرید تضمینی یا ذخایر استراتژیک از رزم‌حسینی سوال می‌شود، وی راهکار روشنی ارائه نمی‌کند و قطعاً نمی‌تواند تحولی را در این وزارتخانه ایجاد کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رزم‌حسینی فعالیت‌های مشکوک زیادی در زمینه اقتصادی دارد به گونه‌ای که برای یک شرکت صوری وام‌های چند میلیون یورویی و دهها میلیاردی گرفته و سپس این شرکت‌های صوری را با قیمتی گزاف به یک شرکت دولتی فروخته است.

فرهنگی با بیان اینکه ما در سوابق رزم‌حسینی اقدامات قابل توجهی را مشاهده نکردیم، گفت: تمام سوابق وی مربوط به واردات به کشور بوده، عملاً وی تولید داخلی را به خاک سیاه کشانده و با این شرایط جای تأسف دارد که رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفته است که اگر ما چوب را هم به مجلس معرفی کنیم، باید تائید کنند درحالی‌که این‌چنین نیست و نمایندگان حق رأی دارند.

نمایندگان مخالف و موافق وزیر پیشنهادی صمت چه گفتند؟

ارکانی در موافقت با وزیر پیشنهادی صمت:  دوتابعیتی بودن «رزم حسینی» تأیید نشده است

نماینده مردم نیشابور در مجلس گفت: دوتابعیتی بودن وزیر پیشنهادی صمت تأیید نشده و از این رو نباید چنین تهمتی را به وی بزنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان ارکانی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی صمت، گفت: بنده با رزم حسینی رفاقتی ندارم، اما باید بگویم که وی عملکرد بسیار خوبی در استانداری خراسان رضوی داشته و روحیه وی جهادی است.

وی با بیان اینکه رزم حسینی منتقد سیاست‌های غلط اقتصادی دولت است، افزود: رزم حسینی وزیر و مدیر دولتی نیست، بلکه وزیر و مدیر حاکمیتی است و وی عملکرد خوبی در استانداری خراسان رضوی و کرمان از خود نشان داده است.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطعا دوتابعیتی بودن رزم حسینی تأیید نشده و هیئت تحقیق و تفحص از مدیران دوتابعیتی هم این موضوع را تأیید نکرده اند و نباید به رزم حسینی تهمت دوتابعیتی بزنیم.

ارکانی بیان کرد: برخی از نمایندگان می‌گویند، چون رئیس جمهور در جلسه رأی اعتماد حاضر نشده است، نباید به رزم حسینی رأی بدهیم، در حالی‌که بنده معتقدم در شرایط کنونی بازار ما باید به وزیر پیشنهادی صمت رأی دهیم و کمک کنیم بخش صنعت، معدن و تجارت ساماندهی شده و از رهاشدگی خلاص شود.

نمایندگان مخالف و موافق وزیر پیشنهادی صمت چه گفتند؟


عباس‌زاده مشکینی در موافقت با وزیر پیشنهادی صمت: مطالب منتشر شده درباره «رزم حسینی» در فضای مجازی حقیقت ندارد

نماینده مردم مشکین شهر گفت: مطالب منتشر شده درباره وزیر پیشنهادی صمت در فضای مجازی به معنای آن است که کشور دچار آنارشیسم شده و اگر این مطالب حقیقت دارد، پس گزارش دستگاه‌های نظارتی چیست.

به گزارش مهر، محمود عباس زاده مشکینی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی صمت، گفت: ملت به مجلس یازدهم امید بسته و این مجلس عنوان انقلابی گرفته است و لذا ما باید برای رأی مثبت و منفی خود حجت شرعی داشته باشیم.

وی بیان کرد: انقلابی بودن به این معنا است که از خود، منافع قبیله ای و جناحی فاصله بگیریم و بر این اساس، نمایندگان باید زمان شناس باشند و هر اقدامی را در زمان مشخص خودش انجام دهند.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مطالب منتشر شده درباره وزیر پیشنهادی صمت در فضای مجازی به معنای آن است که کشور دچار آنارشیسم شده و اگر چنین مطالبی حقیقت دارد، پس گزارش دیوان محاسبات و وزارت اطلاعات درباره این فرد چه جایگاهی دارد؟

عنابستانی در موافقت با وزیر پیشنهادی صمت: «رزم حسینی» جهادی است نه جناحی

نماینده مردم سبزوار در مجلس با بیان اینکه هیچ یک از افراد خانواده رزم حسینی در خارج از کشور نیستند، گفت: او فردی جهادی و نه جناحی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر عنابستانی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی صمت، گفت: در حال حاضر با ناکارآمدی‌های مختلفی در حوزه اجرایی روبرو هستیم که موجب شده فرصت‌ها به بحران تبدیل شود و دیپلماسی خارجی چشم به دشمن دارد و فرصت‌های منطقه‌ای را از دست می‌دهد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علی رغم اینکه رئیس جمهور سوگند یاد کرده است که خود را وقف مردم کند، اما برای دومین بار حاضر نیست برای چند دقیقه در مجلس به منظور دفاع از وزیر پیشنهادی صمت حاضر شود.

وی ادامه داد: فشار بر طبقات متوسط و ضعیف جامعه به دلیل ناکارآمدی‌های دولت شدید شده است و حال تولید، تجارت، صادرات، واردات و مردم خوش نیست.

عنابستانی تصریح کرد: اگر به دنبال جهش تولید هستید، باید سکان وزارتخانه‌های دولت را به رزمندگان شجاع مکتب قهرمان ملی حاج قاسم سلیمانی بسپاریم. می‌گویند چرا از حاج قاسم سلیمانی می‌گویید، رزم حسینی غیر از حاج قاسم هویت دیگری نداشته و نمی‌توان از وی هیچ تعریفی داشت.

وی بیان کرد: علی رغم اینکه رزم حسینی سابقه‌ای به عنوان وزیر در وزارتخانه ندارد، اما در صنعت، تجارت داخلی، خارجی و معدن سال‌ها فعال بوده است و مسائل را به خوبی درک می‌کند. رزم حسینی پس از ورود به دولت تمام سهام‌های خود و شرکت‌ها را واگذار کرد تا دچار تعارض منافع نشود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ یک از افراد خانواده رزم حسینی در خارج از کشور نیستند، تصریح کرد: شناخت دقیق موانع تولید و تجارت، ویژگی مهم وزیر پیشنهادی صمت است. رزم حسینی جهادی است نه جناحی و همه باید دست به دست هم دهیم تا وزارت صمت سامان یابد.

گفتنی است، در جریان موافقت علی اصغر عنابستانی با وزیر پیشنهادی صمت، ویدئویی از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پخش شد که برخی نمایندگان به پخش آن اعتراض کردند چرا که معتقد بودند نباید از حاج قاسم برای رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی هزینه شود.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان