در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

از ساخت پناهگاه تا انباشت پسماند در قله دماوند

رئیس سازمان محیط زیست درباره انباشت زباله و ساخت پناهگاه در قله دماوند توضیحاتی را ارائه داد.

از ساخت پناهگاه تا انباشت پسماند در قله دماوند

عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست کشور  در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انباشت پسماند در قله دماوند و ساخت پناهگاه در این منطقه اظهار کرد: سازمان محیط زیست برنامه‌های اجرایی دارد تا آگاهی عموم را به حفظ محیط زیست افزایش دهد و در این راستا باید سایر نهاد‌ها نیز به ما کمک کنند تا آگاهی عموم مردم در حفظ محیط زیست افزایش پیدا کند.

او در ادامه بیان کرد: متاسفانه تعدادی از کوهنوردان که کوهنوردی می کنند، هنوز از نظر علم زیست محیطی اطلاع چندانی ندارند و زباله‌های خود را در بالای کوه جا می‌گذارند.

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه علاوه بر قله دماوند وضعیت سایر کوه‌های کشور نیز این گونه است، تصریح کرد: سبلان، علم کوه، الوند، تفتان و دنا نیز به همین درد گرفتار هستند و ما انتظار داریم تا کوهنوردان محافظ محیط زیست باشند نه مخرب آن.

کلانتری بیان کرد: جمع آوری این زباله‌ها در ارتفاعات هزینه بالایی دارد و رها کردن زباله در این مناطق کاری غیرقانونی است.

رئیس سازمان محیط زیست درباره ساخت پناهگاه جدید در قله دماوند، عنوان کرد: هیچ کس از ارتفاع 4 هزار و 500 متر به بالا حق هیچ دستکاری در قله دماوند را ندارد و اگر قرار است پناهگاهی ساخته شود باید پایین این ارتفاع ساخته شود.

او با اشاره به اینکه کوه دماوند از آثار طبیعی است و طبق قانون کسی حق ندارد در این منطقه تصرفی انجام دهد، گفت: اگر ساخت و سازی در بالای ارتفاع مذکور ساخته شود جرم محسوب  می شود و به سرعت تخریب خواهد شد.


بیشتر بخوانید


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان