نمکی: واکسن آنفلوآنزا برای ۲۰ درصد مردم ایران تهیه می‌شود

خبرگزاری ایسنا: سعید نمکی در حاشیه جلسه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا گلستان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خوشبختانه نخستین پچ واکسن آنفلوآنزا وارد کشور شد، اظهار کرد: از دو روز قبل توزیع واکسن را در بین زنان باردار، بیماران سرطانی و کادر درمانی در تماس مستقیم با بیماران تنفسی آغاز کردیم. در این مرحله یک میلیون و 500 هزار نفر تحت پوشش قرار می‌گیرد. در مرحله دوم توزیع واکسن را بین افراد بالای 60 سال و گروه‌های پرخطر دیگر خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: عدم تأمین به‌موقع ارز از یک‌سو و از سوی دیگر مشکلات تأمین واکسن در دنیا، علت تأخیر واردات واکسن آنفلوآنزا به کشور بوده است.

وزیر بهداشت افزود: سال گذشته 400 میلیون دز واکسن آنفلوآنزا در دنیا تولید شد و امسال این تعداد به 700 میلیون دز رسید که این تعداد واکسن می‌تواند کمتر از 10 درصد از جمعیت جهان را پوشش دهد. به دنبال این هستیم که برای 20 درصد از جمعیت کشور واکسن آنفلوآنزا را تهیه کنیم و امیدواریم بتوانیم آن‌ها را تهیه کنیم.

نمکی در ادامه بیان کرد: ساخت واکسن کرونا در کشور مراحل اولیه را طی می‌کند و امیدواریم روزی به جواب مثبت برسیم.

وی گفت: پیش‌خرید واکسن کرونا را در قالب اتحادیه بین‌المللی واکسن (کواکس) آغاز کردیم تا در این زمینه هم از دنیا عقب نمانیم.

نمکی خاطرنشان کرد: گلستان، یکی از استان‌های پیشتاز مدیریت کرونا در کشور است. اگر اقدامات در این استان به همین رویه ادامه پیدا کند، یکی از موفق‌ترین استان کشور خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان