جای خالی ستاره‌ها حس نمی‌شود؛

عملکرد فوق العاده خریدهای جدید پرسپولیس/ لک و عیسی سرتاپای تیم یحیی را بیمه کردند! +عکس

پرسپولیس این روزها به معنای واقعی یک تیم شده و هر بیننده ای را به یاد تیم های استخوان دار می اندازد که تحت هیچ شرایطی از برد اغنا نمی شوند و همه بازیکنان در خدمت تیم هستند.

سرویس ورزش مشرقپرسپولیس در یک مصاف سنگین، تاکتیکی و شطرنج وار مقابل السد قطر با هدایت ژاوی توانست از یک فرصت به موقع بهره برده و برتری اش را به حریف قطری اثبات کند. تیمی که در 4 دوره متوالی لیگ برتر ایران قهرمان بلامنازع فوتبال کشورمان بوده و حتی در یک فصل قهرمانی جام حذفی را همزمان به هوادارانش هدیه کرد حالا پس از شکست دادن یکی از مدعیان قهرمانی آسیا، مترصد رسیدن دوباره به فینال این رقابت ها با نیروهایی تازه نفس و سرشار از انگیزه است. البته که فشردگی مسابقات این دوره به خاطر ویروس کرونا و خستگی بازیکنان شاید از قدرت همه تیم ها کاسته است.

بدون شک خریدهای این فصل پرسپولیس در کنار ستاره های قدیمی چون بشار رسن و احمد نور اللهی و شجاع خلیل زاده و وحید امیری نقش به سزایی در موفقیت این تیم تا اینجای مسابقات داشته اند؛ بازیکنانی که بدون انجام بازی در ایران و مستقیما در قطر حاضر شدند و به خوبی و زود با سایر بازیکنان هماهنگ شدند تا جای خالی 3 ستاره جدا شده پرسپولیس (بیرانوند و ترابی و علیپور) کمتر حس شود. تاثیرگذاری این بازیکنان نشان داد یحیی به خوبی در پست هایی که تیم لازم داشته خرید انجام داده و حالا ثمره آن را می بیند و از خط دروازه تا نوک حمله تیم خود را بیمه کرده است.

*عیسی آل کثیر

عیسی آل کثیر 30 ساله متولد دزفول در همین چند بازی که برای پرسپولیس به میدان رفته ثابت کرد اگر هافبک های کاربلد پشت سرش باشند می تواند در حد یک تمام کننده قاطع توپ‌های زیر 60 درصد را هم به گل نزدیک و خستگی تیم را از تن به در کند. گلی که او در دیدار با السد زد یکی از گل‌های کمتر زده شده در فوتبال ایران و البته تکراری در لیگ برتر انگلیس، سری آ ایتالیا و لالیگا اسپانیا بود. قطع توپ ارسالی از کرنر روی تیر یک، با چرخش 180 درجه ای گردن، غافلگیری دروازه بان، مدافعان و تمام! این گل اتفاقی نیست. جدا از استعداد ذاتی فوتبالیست باید بودن در جو پرسپولیس را هم به این توانایی ها اضافه کرد تا از آل کثیر گلزنی بسازد. عیسی پس از یک دور کامل بازی در تیم های جنوبی، لیگ یکی و چند تیم لیگ برتری حالا در اوج پختگی با فیزیک آماده ای که دارد نوک حمله پرسپولیس ایستاده تا جای خالی علی علیپور و مهدی ترابی هرگز حس نشود. درگیر بودن و در موقعیت گل قرار گرفتن این بازیکن یادآور مهدی طارمی است.

روز گذشته سومین بازی متوالی بود که عیسی آل‌کثیر با انگشت شکسته پا و با کمک انواع و اقسام آمپول و مسکّن بازی کرد. او در پنج مسابقه‌ای که برای پرسپولیس به میدان رفته، چند موقعیت ساخته و صاحب چند موقعیت گل شده، پنالتی گرفته، سه ضربه به تیرک دروازه تیم‌ها زده و دو گل به ثمر رسانده است. این درصد از هماهنگی و تاثیرگذاری با وجود مدت زمان کم حضور در پرسپولیس، فوق‌العاده است.

* میلاد سرلک

دیگر خرید خوب این فصل یحیی گل محمدی میلاد سرلک است. هافبک دفاعی باهوشی که در این 5 بازی بیشتر از کمال کامیابی نیا و احمد نوراللهی بازی کرده و یکی از مهره های ارزشمند این دیدارهای پرسپولیس محسوب می شود. او در شهرخودرو شاگرد یحیی بود و گل محمدی به خوبی از توانایی های این فوتبالیست 25 ساله آگاهی دارد. به عبارتی حرف هم را می فهمند و با توجه به حرف شنوی که سرلک از یحیی دارد دیدیم که در مصاف با السد و پیش از آن شارجه در کنار سایر بازیکنان دژ میانی زمین روبروی خط دفاع را مستحکم تر از قبل تشکیل دادند.

*حامد لک

بدون شک یکی از خریدهای ارزشمند این فصل پرسپولیس را باید حامد لک دانست. دروازه بانی که ره صدساله را یک شبه طی کرده و امروز به چشم و چراغ تیم پرسپولیس تبدیل شده است. جدا از اینکه حضور لک باعث راحتی خیال هواداران شده باعث غرور تیم پرسپولیس هم هست. او در حالی آمد که بوژیدار رادوشوویچ گلر پرسپولیس بود و همه تصور می کردند بعد از بیرانوند، رادو در لیگ قهرمانان دروازه پرسپولیس را حراست می کند ولی با تزلزل رادو در بازیهای پایانی پرسپولیس در لیگ و البته در دربی حذفی، این فرصت برای لک مهیا شد و یک ایرانی توانست جای خالی علیرضا بیرانوند را پر کند و قفل دروازه پرسپولیس را محکم‎تر از قبل ببندد.

لک با جثه درشت و دستان کشیده اش در آستانه 30 سالگی به پختگی لازم رسیده است. پرسپولیس هفتمین تیم لیگ برتری است که او از سال 1390 تاکنون طی این 10 سال برایشان بازی کرده و تجربه ای ارزشمند را در کوله بارش با خود دارد. لک در همین مدت کوتاه ثابت کرده دروازه بانی تک به تک گیر و شوت‎گیر با واکنشهای سریع است که روی ارسال ها به موقع خروج می کند و به موقع زیر تیر می ایستد. رودررو شدن مهاجمان با او خیلی ها را به یاد احمدرضا عابدزاده می اندازد که در مواجهه با او دروازه را کوچک می دیدند و در نهایت ضربه را به بدن عابدزاده می کوبیدند.

لک با پرسپولیس وارد دوحه و کارزار لیگ قهرمانان شد. استارت او با پرسپولیس در شرایطی که این تیم با دستیابی به تنها یک امتیاز از کمترین شانس برای صعود برخوردار بود، برابر التعاون قرار گرفت و در همان دیدار اول با سیوهای نجات بخش خود سهم عمده‌ای در حفظ تک گل شجاع خلیل زاده و دستیابی به سه امتیاز برای این تیم داشت.

گلر پرسپولیس طی 5 بازی اخیر با 4 کلین شیت حضوری فوق‌العاده از خود به جا گذاشته و در عین حال با واکنش‌های دیدنی‌اش توانسته اعتماد اهالی فوتبال و خصوصا هواداران این تیم را جلب کند. لک تنها با دریافت یک گل که آن هم از روی نقطه پنالتی مقابل الدحیل بوده طی 5 بازی اخیر توانسته از خود دفاع کند و به دنبال این است تا با تداوم این روند خود را آماده یکی از چالش‌های بزرگ در دیدارهای آسیایی مقابل پاختاکور کند.

*احسان پهلوان

احسان پهلوان هم این روزها چهارموتوره در خدمت پرسپولیس است و دنبال فوتبال بازی کردن برای یکی از پرطرفدارترین تیم های آسیاست. وینگر چپی که در جناح چپ موتور پرسپولیس را به خوبی به حرکت درآورده است تا غیبت مهدی ترابی و وحید امیری که به نوک حمله رفته، در این سمت کمتر احساس شود. او هم سالها در ذوب آهن بازی و شاگردی همین یحیی گل محمدی را در کارنامه دارد و به خوبی می داند گل محمدی از بازیکن سمت چپ تیمش چه می خواهد. پهلوان در مصاف با السد بدون اضافه کاری در خدمت تیم بود و بار دیگر ثابت کرد خریدهای جدید پرسپولیس روی دلالی و سفارش نبوده و گل محمدی تنها به فکر تیمش بوده و بر اساس نیازش خرید کرده است.

*سعید آقایی

سعید آقایی هم در ردیف دیگر بازیکنان مقبول جدید پرسپولیس قرار می گیرد. دفاع 25 ساله ای که پس از بازی برای تراکتور و سپاهان حالا با تجربه ای ارزنده به پرسپولیس آمده تا برای رسیدن به آرزوهایش در ویترین پر زرق و برق پرسپولیس بدرخشد. جایی از قولش عنوان شده بود در این تیم ثابت می کند چه دلیلی برای انتخاب پرسپولیس داشته و حالا با چند بازی برای این تیم مشخص کرده چه میزان توانایی های در بستن کانال راست حریفان در جناح چپ پرسپولیس دارد. فوتبالیستی با فیزیک عضلانی، ریه های بزرگ و پرنفس که توان دویدن های مکرر در کانال چپ را دارد و به خوبی پشت سر احسان پهلوان را پر می کند.

*آرمان رمضانی

آرمان رمضانی هم یکی دیگر از خریدهای این فصل پرسپولیس است که در چند بازی به عنوان یار تعویضی به میدان رفته و یک پاس گل هم داده است. گرچه هنوز نتوانسته توانایی هایش را بروز دهد ولی با عملکرد یحیی در خریدهای قبلی می توان حدس زد که رمضانی هم بی دلیل به لیست پرسپولیس وارد نشده است.

همین که بازیکنانی مانند عالیشاه، کامیابی نیا، سید جلال حسینی، کنعانی زادگان، مهدی عبدی و رادوشوویچ که در هر تیم لیگ برتری می تواند فیکس بازی کند نیمکت نشین این روزهای پرسپولیس شده اند به خودی گواه این ادعاست که پرسپولیس قوی تر از قبل شده و نه تنها از قهرمانی های متوالی اش سیراب نیست بلکه تشنه تر از قبل دنبال جام ها و عناوین بزرگتر و بیشتر است.

حالا باید منتظر ماند و دید روز چهارشنبه 9 مهر  بازیکنان جدید و قدیمی های پرسپولیس در دیدار مقابل پاختاکور چگونه خواهند درخشید تا همچنان در قطر بمانند و شنبه هم با انجام بازی نیمه نهایی به کشور برگردند و آماده لیگ بیستم شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان