روحانی: آنچه در گذشته بوده تحریم بوده نه جنگ اقتصادی

خبرگزاری مهر: حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز (چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت با اشاره به انتخاب وزیر صمت در جلسه روز گذشته مجلس شورای اسلامی، گفت: از امروز وزیر صمت که در مسئولیت سنگینی مشخص شده و بار مسئولیت را به دوش گرفته است. وزارت صمت یکی از وزارتخانه‌هایی است که در خط مقدم شرایط مبارزه با تحریم است و بار مسئولیت تأمین کالا‌های اساسی و ضروری و بخش بزرگی از بار تولید را بر دوش دارد؛ البته وزارت کشاورزی هم در بخش مربوط به خودش نیز مسئولیت تولید دارد.

وی افزود: 4 مسئله که از مسئولیت‌های اصلی امروز در وزارت صمت است و در حکمی که من دیروز صادر کردم سیاست‌هایی که وزارت صمت باید دنبال کند را به پیوست ابلاغ کردم. اولی در بخش جهش تولید است که همه مسئولیت داریم و باید این شعار را محقق کنیم و حرکت ما در زمینه تولید هم باید بهتر باشد.

روحانی خاطر نشان کرد: علی رغم مسئله کرونا و مشکلاتی که کرونا برای ما به وجود آورده است، نسبت به تولید در سال گذشته در بسیاری از بخش‌های صنعتی شاهد رشد هستیم؛ از کالا‌های مهم تولیدی مثل فولاد و پتروشیمی تا لوازم خانگی و خودرو رشد داشتیم و امسال تولیدش نسبت به 5 ماهه اول پارسال رشد قابل ملاحظه‌ای دارد.

رئیس جمهور مردم بدانند علی رغم تحریم و سختی‌ها بخش تولیدی در بخش کشاورزی و هم صنعت و بخش‌هایی از خدمات در سه بخش بحمدلله رشد قابل ملاحظه‌ای هستیم و این جهش تولید و رونق تولید به عنوان وظیفه مضاعف بر دوش ماست.

روحانی با اینکه نکته دوم صادرات کالاست اظهار داشت: با توجه به شرایط تحریمی بار اصلی تأمین ارز در سال‌های قبل و گذشته مسئله نفت و میعات و گاز بود، ولی الان با مشکلاتی توأم هستیم. برخی می‌گویند قبل از این دولت هم تحریم بوده و قبلاً می‌گفتید قبل از این گفتید مشکلات به خاطر تحریم نیست، ولی الان چه می‌گوئید؟ باید گفت جنگ اقتصادی در این سه سال اتفاق افتاده، آنچه در گذشته بوده تحریم بوده نه جنگ.

ادامه دارد…

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان