واکنش اصلاح‌طلبان به نخستین گام انتخاباتی عارف

گروه سیاست سایت فردا: اظهارات محمدرضا عارف در پیام ویدئویی که اگرچه به مناسبت روز خبرنگار تهیه شده بود، دیروز منتشر شد با واکنش‌های بسیاری همراه شد. روزنامه‌های اصلاح‌طلب عموما به حرف‌های او اشاره کرده و آن را مصدق شکستن سکوت دانستند. برخی از فعالان رسانه‌ای این جریان نیز همچون محمدجواد روح، این حرف‌ها را نخستین گام انتخاباتی عارف به حساب آوردند.
رییس فراکسیون امید مجلس دهم در آن ویدئو با تاکید بر نتیجه محوری رویکردش در مجلس می‌گوید: «من می‌توانستم از جایگاه خود به عنوان رای اول تهران بهترین استفاده را کرده و اقدامات خوب فراکسیون امید را به نام خودم تمام کنم. از هرکدام از اعضای فراکسیون اگر می‌خواستم وقت خود را در مجلس به من بدهند، دریغ نمی‌کردند، اما این کار اخلاقی نبود و مبنای کار من اخلاق است و نمی‌خواهم از جایگاه خود سوء استفاده کنم. من رسالت خود را به قدرت رسیدن شخص خود نمی‌دانم و بابت آن هزینه هم داده ام که همین توهین‌هایی است که به من می‌شود.»
وی که در سال‌های اخیر مدام علیه ائتلاف حرف زده است، باز به هم نقد رویکرد اصلاح طلبان پرداخته و با اشاره به رویکرد جریان سوم در مجلس دهم گفت: «این جریان می‌خواست با هر دو طرف کار کند و پیروزی روحانی را به نام خود بنویسد. آن‌ها دنبال اصلاح طلب و اصولگرای میانه بودند. من به آن‌ها گفتم شما کجای کار بوده اید؟ در انتخابات 96 آن‌ها به التماس ما افتادند، اما بعد از پیروزی روحانی، کاملا روی خود را چرخاندند.»
روزنامه اصلاح طلب اعتماد در پوشش خبری این ویدئو به سکوت مداوم نفر نخست تهران در مجلس دهم اشاره و یادآور شد که او مدت‌ها به خاطر این رویه خود مورد انتقاد بود.
آرمان ملی نیز رویکرد فعلی عارف را انتخاباتی تلقی کرده و در گزارش خود در این باره نوشته است: «محمدرضا عارف طی ماه‌های گذشته در این خصوص سیاست سکوت پیشه کرده و هیچ‌گاه نسبت به اظهارات مختلفی که در خصوص وی و عملکردش در فراکسیون امید و شورای عالی سیاستگذاری مطرح شده واکنشی نشان نداده است. بااین‌حال چند ماهی است که بحث انتخابات 1400 داغ شده و احتمال قریب‌به‌یقین یکی از گزینه‌های مدنظر اصلاح‌طلبان برای انتخابات 1400 نیز محمدرضا عارف خواهد بود. چهره‌های که خوب یا بد موافقان و مخالفانی دارد. باید دید اصلاح‌طلبان با توجه به پیشنه عارف روی کاندیداتوری او در انتخابات پیش رو به توافق و اجماع خواهند رسید یا به سمت افراد دیگری خواهند رفت.»
روزنامه ابتکار کامنت خاصی ندارد و صرفا حرف‌های عارف را منتشر کرده، اما با اختصاص دادن جایگاهی قابل توجه به این حرف‌ها در صفحه نخست خود، پیام را رسانده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان