چگونه ساعت هوشمند Huawei Watch GT ۲e از سلامتی کاربر محافظت می‌کند؟

برای هیچ‌کس ممکن نیست تا در همه ساعات شبانه‌روز با یک مربی کامل و همه فن حریف همراه شود و به همین دلیل مراقبت از خود و کسب آگاهی از وضعیت لحظه‌ای بدن، چه در زمان تمرین و چه پس از آن، از مهمترین اموری است که به کمک ساعت هوشمند Huawei Watch GT ۲e مهیا شده است.

چگونه ساعت هوشمند Huawei Watch GT 2e از سلامتی کاربر محافظت می‌کند؟

این روزها ساعت‌های هوشمند از قالب قدیمی خود خارج شده و می‌توانند به یک مربی ورزشی تبدیل شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم ساعت هوشمند Huawei Watch GT 2e، چطور می‌تواند وضعیت سلامتی و فعالیت بدنی شما را مدیریت کند.

اگر یک ورزشکار حرفه‌ای یا نیمه‌حرفه‌ای باشید، مسلماً دانستن سطح اکسیژن خون، تنظیم ضربان قلب، برنامه‌ریزی تمرین‌ها و… از ضروریات زندگی روزانه‌تان خواهد بود. حتی اگر ورزش سخت نیز جزئی از برنامه روتین شما نباشد باز نیازمند بررسی و مراقبت از این شاخص‌های حیاتی بدن خود هستید.

برای هیچ‌کس ممکن نیست تا در همه ساعات شبانه‌روز با یک مربی کامل و همه فن حریف همراه شود و به همین دلیل مراقبت از خود و کسب آگاهی از وضعیت لحظه‌ای بدن، چه در زمان تمرین و چه پس از آن، از مهمترین اموری است که به کمک ساعت هوشمند Huawei Watch GT 2e مهیا شده است.

این ساعت محصولی جذاب و کاربردی است که چند ماه پیش توسط این شرکت معرفی شده ‌است. ساعتی که در یک استفاده عادی می‌تواند تا دو هفته کامل همراه کاربر باشد و با کیفیت بالایی که در تمام حوزه‌ها ارائه می‌دهد، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افرادی است که برای تمرینات ورزشی و مهم‌تر از آن، سلامتی خود، ارزش بالایی قائل‌اند.

اما جدا از بیان ویژگی‌های فنی و ظاهری، قصد داریم به بررسی قابلیت‌های این ساعت در زمینه پایش سلامتی و ورزش‌های روزمره و حتی حرفه‌ای بپردازیم.

85 حالت تمرینی مختلف بدون نیاز به تنظیم خاص

تصور کنید که برای یک ساعت تمرینی عادی برنامه‌‌ریزی کرده باشید و در ساعت مشخصی تمرینات خود را شروع کنید. در این حالت شما نیازی به تنظیم یک دستگاه برای پایش ورزش خود نیستید. شاید تصور کنید که برای استفاده از ساعت هوشمند جهت مدیریت تمرین‌ها، باید روی آن تنظیمات خاصی اعمال کنید؛ اما با استفاده از Watch GT 2e به هیچ عنوان نیازی به اعمال تنظیمات خاص نیست.

این ساعت قادر به شناسایی 85 نوع برنامه تمرینی به صورت خودکار یا با تنظیم کاربر است که از میان آنها می‌توان به مواردی مانند کوهنوردی، صخره‌نوردی، پارکور، اسکیت‌برد و بسیاری از حرکات ورزشی دیگر اشاره کرد؛ در این حالت تنها کافی است ساعت روی دست کاربر باشد و بخواهد هر حرکت خود را ثبت کند.

در این میان شاید دسته‌ای از کاربران که ورزشکار حرفه‌ای هستند، بخواهند تمرین‌هایی منحصربه‌فرد و مخصوص رشته ورزشی خود انجام دهند که در حالت‌های پیش‌فرض ساعت وجود نداشته باشند. در این حالت هم 15 برنامه تمرینی ورزشی در گوشی در نظر گرفته شده که روند آنها توسط کاربر مشخص می‌شود. در این حالت ساعت با رصد فعالیت کاربر در طول تمرین اطلاعات هر لحظه از وضعیت بدنی فرد را جمع‌آوری کرده و در انتهای تمرین، گزارشی کامل از آن ارائه خواهد کرد.

خبر خوب این که با همراه شدن با GPS، گزارش شما در فضای خارجی نیز می‌تواند اطلاعاتی کامل و دقیق ارائه دهد. برای مثال کوهنوردی، پیاده‌روی، دو و میدانی، دوچرخه سواری، ورزش‌های سه‌گانه، شنا در آب‌های آزاد، روئینگ و حتی تمرین آزاد، از برنامه‌هایی خواهند بود که این ساعت قادر به ردیابی وضعیت بدنی شما در آن است و می‌تواند در هر لحظه یا در پایان تمرین، وضعیت و مجموعه فاکتورهای سلامتی‌ را به کاربر گزارش دهد.

گزارش اطلاعات سلامتی بدن

هوآوی با وجود محدودیت‌های طراحی در یک ساعت هوشمند، انبوهی از امکانات فیزیولوژیک را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که می‌تواند در شناسایی وضعیت، بررسی سلامتی، زمان مورد نیاز برای بازیابی و موارد دیگر به کار آید.

VO2Max

قابلیت VO2Max در این ساعت به کاربر کمک می‌کند که با اندازه‌گیری حداکثر سرعت مصرف اکسیژن خون در واحد زمان و طی یک تمرین نشان دهد که هر تمرین تا چه حد روی عضلات و قلب موثر بوده است. در واقع این فاکتور سطح آمادگی بدنی در برابر هر تمرین را نشان می‌دهد و اعداد بزرگتر در آن به معنی آمادگی بیشتر بدن و قدرت جسمانی بالاتر خواهد بود.

مدیریت ورزش هوازی با ساعت هوشمند هوآوی

بخش دیگری از قابلیت‌های خاص گزارش‌دهی Watch GT 2e نمایش میزان تأثیر یک تمرین ورزشی روی سلامتی و پویایی بدن کاربر است. به بیان ساده هنگامی که شما تمرین‌هایی را در سبک ورزش هوازی انجام می‌دهید، ساعت با ردیابی اطلاعات سلامتی شما مشخص خواهد کرد که سطح آمادگی بدنی شما برای آن تمرین چقدر است. این قابلیت همچنین می‌تواند نشان دهد که با تمرین منظم در یک حرکت تا چه حد می‌توانید در آن بهبود یافته و با ریتم منظم‌تری آن را تکرار کنید.

زمان ریکاوری

ممکن است این سوال برای هر ورزشکاری پیش آید که پس از هر تمرین چقدر زمان برای بازیابی کامل توان جسمی نیاز است. Watch GT 2e پاسخ خوبی به این پرسش می‌دهد؛ چرا که این ساعت به قابلیتی موسوم به Recovery Time مجهز شده که به صورت ساده نشان می‌دهد بعد از هر دوره تمرینی چقدر زمان برای بازیابی کامل سطح اکسیژن خون و دیگر فاکتورهای سلامتی نیاز است.

کنترل شدت ورزش

ساعت هوشمند Watch GT 2e این قابلیت را دارد که با جمع‌آوری داده‌های هفتگی تمرین‌های ورزشی کاربر و محاسبه فشاری که روی بدن فرد می‌گذارد، میزان سنگینی تمرین را برای او مشخص می‌کند. در واقع این قابلیت نشان می‌دهد که شما برای یک تمرین ورزشی چقدر توانایی و آمادگی دارید.

مربی تناسب اندام شخصی

همان طور که از نام این قابلیت مشخص است، ساعت هوشمند هوآوی با پایش لحظه‌ای ضربان قلب و نمایش فاکتورهای لازم وضعیت سلامتی شما را گزارش می‌کند. این قابلیت به صورت ویژه می‌تواند برای کاربرانی مفید باشد که برای هدفی خاص مانند کاهش وزن، به دنبال ورزش کردن هستند.

مثلا اگر به دنبال تقویت وضعیت سلامت قلب خود هستید ساعت هوشمند Huawei GT 2e به شما بازه سلامت ضربان قلب را نشان داده و در صورت خارج شدن میزان ضربان قلب شما از این بازه به شما هشدار می‌دهد.

اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون

همانطور که در ابتدا گفتیم یکی از مهمترین فاکتورها برای هر ورزشکار، نمایش سطح اشباع اکسیژن خون یا همان SpO2 است.

این فاکتور برای اینکه بفهمید تا چه حد در یک فعالیت ورزشی اکسیژن نیاز دارید بسیار مهم است و می‌توان شدت تمرین را متناسب با آن تنظیم کرده و در برنامه کاملی که در بخش‌های دیگر توسط ساعت در اختیار شما قرار می‌گیرد، خود را به مرور برای مراحل بالاتر آماده کنید.

اندازه‌گیری استرس

بررسی نظم تپش و شدت ضربان قلب یکی از فاکتورهایی است که سطح استرس کاربر را نمایان می‌کند.

در این حالت هوآوی با استفاده از الگوریتم‌های ویژه موسوم به Huawei TruRelax، این سطح را اندازه‌گیری می‌کند. همچنین قابلیت گزارش هفتگی در این حالت کمک می‌کند تا بررسی کنید که هر شرایطی در برنامه روزانه شما تا چه حد موجب استرس شده تا در نوبت‌های بعدی بتوانید بهتر آن را مدیریت کنید.

پایش سطح کیفی خواب

هنگام خواب ضربان قلب پایین می‌آید و میزان سطح اکسیژن خون افزایش پیدا می‌کند. ساعت Watch GT 2e در این حالت با توجه به برنامه ورزشی، سطح توانایی جسمی و نحوه خواب، به شما می‌گوید که به چقدر خواب نیاز دارید.

گوشی دادن به موسیقی بدون نیاز به گوشی

با توجه به حافظه‌ای که هوآوی در این ساعت کوچک و جمع‌و‌جور جای داده می‌توان تا 500 قطعه موسیقی و آهنگ را درون آن ذخیره کرد و با استفاده از هدفون‌های بلوتوثی بدون نیاز به گوشی، به آنها گوش داد. قطعاً یک تمرین پر هیجان با استفاده از ساعت هوشمند با این امکانات، دلچسب‌تر خواهد بود.

در این نوشتار سعی کردیم به بیان ویژگی‌های مفید ساعت هوشمند هوآوی Watch GT 2e در حوزه تمرین‌های ورزشی و پایش سلامتی بپردازیم. این ساعت علاوه بر موارد فوق با استفاده از نرم‌افزار Huawei Health قابلیت ارائه گزارشی بسیار جامع را نیز دارد که جای هیچ ابهامی در مورد وضعیت کلی سلامتی شما باقی نمی‌گذارد.

در نظر داشته باشید که محدودیتی در استفاده از امکانات این ساعت از نظر نوع گوشی هوشمند شما وجود ندارد و نرم‌افزار Huawei Health با عرضه برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS قابلیت ارائه گستره‌ی کاملی از خدمات را به همه کاربران دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان