آخرین اخبار از راه اندازی خط تماس اضطراری مخصوص ناشنوایان

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور درباره راه اندازی خط تماس‌های اضطراری مخصوص افراد ناشنوا و اعطای اینترنت رایگان به آن ها، توضیحاتی داد.

آخرین اخبار از راه اندازی خط تماس اضطراری مخصوص ناشنوایان

محمد نفریه معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره راه اندازی خط تماس‌های اضطراری مخصوص افراد ناشنوا، اظهار کرد: این مشکل نیازمند زیرساخت‌های به خصوص خود است و راه اندازی این زیرساخت‌ها به دست سازمان بهزیستی نیست.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: باید این تماس‌های اضطراری برای افراد ناشنوا به صورتی باشد که بتوانند به صورت تصویری با شماره‌های اضطراری ارتباط بگیرند و چند سالی است که پیگیر ارتباط تصویری برای ناشنوایان هستیم. زیرساخت ارتباط تصویری وجود دارد و اپراتور‌های مختلف می‌توانند این شرایط را فراهم کنند، اما متاسفانه هنوز به نتیجه نهایی نرسیده ایم و تایید نشده است اگر تایید شود یکی از مهمترین مشکلات ناشنوایان را می‌توانیم رفع کنیم.

وی با اشاره به موردی دیگر که نیازمند تأمین زیرساخت است، گفت: اگر ناشنوایی با شماره‌های اضطراری قصد تماس داشت بتواند با زدن کد مربوطه چراغی را از طرف شماره‌های اضطراری مانند 125، 110 و ... روشن کند و آنها متوجه شوند که فرد ناشنوایی نیاز به کمک دارد.

نفریه با بیان اینکه درباره برقراری ارتباط تصویری سازمان بهزیستی پیگیری‌های زیادی را انجام داده است، افزود: سال گذشته هم این موضوع مطرح شد و اپراتور‌هایی که زیر مجموعه وزارت رفاه هستند بتوانند شرایط را برای افراد ناشنوا فراهم کنند، اما هنوز مجوز‌های لازم در این خصوص گرفته نشده است. ایجاد شرایط مناسب برای برقراری ارتباط ناشنوایان با شماره‌های اضطراری، یکی از مطالبات مهم آنهاست امیدواریم بتوانیم این مطالبه را برآورده کنیم.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور درباره وضعیت مشابه در سایر کشورهای دنیا، تصریح کرد: سایر کشور‌ها سیستم‌هایی را در نظر گرفته اند و مراکز خیریه شرایطی را فراهم کرده‌اند تا افراد ناشنوا با شماره‌های اضطراری ارتباط تصویری برقرار کنند، اما متاسفانه در کشور ما ارتباط با خط به صورت ساده را نیز نداریم.

وی درباره اعطای اینترنت رایگان برای افراد ناشنوا، خاطرنشان کرد: این درخواستی است که به تازگی از سوی افراد دارای معلولیت مطرح شده است هر درخواستی که مطرح می‌شود برای آن که به نتیجه ‌رسد باید حمایت مالی آن تامین شود این موضوع امسال مطرح شده است و پیگیری‌های لازم را در این خصوص خواهیم کرد. همانطور که برای افراد دارای معلولیت جسمی سهمیه سوخت در نظر گرفته‌ایم برای افراد دارای معلولیت شنوایی سهمیه اینترنت را پیگیری خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر