در راستای دولت الکترونیک؛

۴۸درصد خدمات صندوق بازنشستگی کشوری به صورت الکترونیکی شده است

مدیرکل دفتر برنامه ریزی سازمانی صندوق بازنشستگی کشوری درباره آخرین وضعیت صندوق بازنشستگی کشوری برای الکترونیکی شدن خدمات، توضیحاتی داد.

48درصد خدمات صندوق بازنشستگی کشوری به صورت الکترونیکی شده است

////

حمیدرضا رضوانی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تعالی سازمانی صندوق بازنشستگی کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت صندوق بازنشستگی کشوری برای الکترونیکی شدن خدمات، اظهار کرد: در راستای بخشنامه دولت مبنی بر "دولت الکترونیک" هدف گذاری‌هایی صورت گرفته و لیست خدماتی که در راستای دولت الکترونیک باید به شکل الکترونیک ارائه کنیم 32 خدمت است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تعالی سازمانی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه از این 32 خدمت؛ 9 خدمت به طور کامل الکترونیک شده  و در حال حاضر نیز در دسترس است، افزود: 6 خدمت دیگر در حال نهایی شدن است و 17 خدمت باقی مانده هدف گذاری شده که تعدادی از آن در سال 99 و تعدادی دیگر در سال 1400 به صورت الکترونیک ارائه می‌شود.

رضوانی گفت: پرداخت حقوق بازنشستگان و موظفین، برقراری حقوق بازنشستگی (عادی)، برقراری حقوق وظیفه ازکارافتادگی، ارائه احکام بازنشستگی و فیش حقوقی، پرداخت کمک هزینه عصا، سمعک و عینک، پرداخت وام ضروری بازنشستگان و موظفین، تور‌های مسافرتی بازنشستگان، صدور کارت شناسایی بازنشستگان (منزلت) و پاسخ به استعلامات مرتبط با مشترکین صندوق بازنشستگی کشوری، 9 خدمتی است که توسط صندوق بازنشستگی کشوری به صورت الکترونیک ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه سیاستی که صندوق ‌بازنشستگی‌ کشوری در نظر دارد "متمرکز سازی روش ارائه خدمات الکترونیک" است، اضافه کرد: در این راستا یک سایت راه اندازی کرده‌ایم (سایت sabasrm.ir) و تمام خدمات صندوق بازنشستگی از طریق این سایت امکان پذیر است پس اگر بخواهیم یک سایت را به ذینفعان معرفی کنیم تا از خدمات الکترونیک بهره‌مند شوند فقط همین یک سایت معرفی خواهد شد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تعالی سازمانی صندوق بازنشستگی کشوری بیان کرد: پیش از این، سایت صندوق بازنشستگی کشوری نیز خدماتی را ارائه می‌داد، اما در حال حاضر آن خدمات قبلی که در سایت صندوق بازنشستگی ارائه می‌شد را به سایت sabasrm.ir منتقل می‌کنیم و سایت اصلی صندوق بیشتر منبع اطلاع رسانی و خبری خواهد شد.

رضوانی افزود: احراز هویت و تمدید احکام وراث اناث مشترکین صندوق، اصلاح حقوق بازنشستگی و وظیفه مشترکین صندوق، انتقال حقوق بازنشستگی یا وظیفه صندوق از یک استان به استان دیگر، صدور ضمانت نامه بازنشستگان صندوق جهت ارائه به بانک یا سایر مراکز، صدور معرفی نامه برای دریافت حقوق بازنشستگان و موظفین خارج از کشور صندوق، قطع حقوق بازنشستگی و وظیفه مشترکین صندوق و اشتراک خویش فرمائی با صندوق، 6 خدمتی است که در حال الکترونیک شدن است.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چند درصد خدمات الکترونیک شدن و چند درصد در شرف الکترونیک شدن است؟، گفت: براساس لیست دستورالعمل دولت الکترونیک، 48درصد الکترونیکی شدند و 52 درصد در شرف الکترونیک شدن هستند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تعالی سازمانی صندوق بازنشستگی کشوری خاطرنشان کرد: همچنین در بحث ارتباط با اپراتور‌های صندوق بازنشستگی فقط یک شماره به ذینفعان معرفی می‌شود که شماره 2500 است و از همه نقاط کشور می‌توانند با این شماره تماس بگیرند و پاسخ سوالات خود را دریافت کنند که این سرشماره مربوط به مرکز ارتباط با ذینفعان است.


بیشتر بخوانید


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان