ماهان شبکه ایرانیان

شهبازی خبر داد؛

تولید سالانه ۹۱ هزار تن ترکیبات آلی فرار در پایتخت

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: سالانه حدود ۹۱ هزار تن ترکیبات آلی فرار در شهر تهران تولید می‌شود.

تولید سالانه 91 هزار تن ترکیبات آلی فرار در پایتخت

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین شهبازی مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: سالانه حدود 72 هزار تن ترکیبات آلی فرار در اثر فعالیت خودرو‌ها در هوای تهران تولید می‌شود که خودرو‌های سواری و موتورسیکلت‌ها به ترتیب عامل تولید 31 و 28 هزار تن از این مقدار هستند.

وی افزود: ترکیبات آلی فرار موادی شیمیایی هستند که نه تنها تأثیری نامطلوب بر سلامت دارند، بلکه یکی از مهم‌ترین پیش‌ساز‌های تولید آلاینده‌های ثانویه از جمله ازن و ذرات معلق در اتمسفر هستند.

شهبازی درباره راهکار‌های کاهش تولید و انتشار ترکیبات آلی فرار توضیح داد: از مهم‌ترین راهکار‌ها در راستای کاهش تولید و انتشار این مواد شیمیایی از اگزوز خودروها، نصب و تعویض کاتالیست خودرو‌های گازسوز و بنزین‌سوز است. این کار می‌تواند تا بیش از 90 درصد از انتشار ترکیبات آلی فرار از اگزوز خودرو‌ها را کنترل و حذف کند.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان ضمن بیان اینکه موتورسیکلت‌های کاربراتوری نیز به دلیل احتراق ناقص مقادیر زیادی ترکیبات آلی فرار تولید و وارد هوا می‌کنند، گفت: جایگزینی موتورسیکلت‌های کاربراتوری فرسوده موجود با موتورسیکلت‌های انژکتوری و برقی می‌تواند تأثیر قابل ملاحظه‌ای در کاهش انتشار ترکیبات آلی فرار از این منبع آلاینده داشته باشد.


بیشتر بخوانید


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان