هزینه صدور کد رهگیری قرارداد‌های اجاره چقدر؟

خبرگزاری تسنیم:مصطفی قلی‌خسروی در واکنش به این موضوع که همزمان با ثبت‌نام وام ودیعه مسکن و الزام به ارائه کد رهگیری برخی بنگاه‌های املاک از مستأجران مبالغ بالایی را طلب می‌کنند، اظهار کرد: صدور کد رهگیری برای تمام معاملات مسکن از جمله قرارداد‌های اجاره الزامی است و مشاور املاک ملزم به ارائه آن به طرفین معامله بدون دریافت هزینه‌ای است.

وی با یادآوری این‌که "در واقع صدور کد رهگیری برای قرارداد‌های اجاره در سامانه 5 هزار تومان و برای معاملات دیگر 10 هزار تومان است"، تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم در صورت مشاهده درخواست پول برای صدور کد رهگیری قرارداد‌های اجاره سریعاً به اتحادیه املاک گزارش کنند تا بدون فوت وقت با آن‌ها برخورد کنیم.

وی ادامه داد: بر اساس ماده 28 در صورت بروز چنین تخلفی بنگاه املاک به‌مدت یک هفته پلمب می‌شود، ضمن این‌که تا 4 برابر مبلغ دریافتی از سوی تعزیرات جریمه خواهند شد، همچنین باید رضایت متعاملین نیز توسط مشاور املاک متخلف جلب شود.

به گزارش تسنیم، طی ماه‌های اخیر و به‌دنبال مصوبه ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا برای پرداخت وام ودیعه مسکن به مستأجران، برخی مشاوران املاک در قبال صدور کد رهگیری مبالغی تا 2 میلیون تومان را از مستأجران طلب می‌کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان