ماهان شبکه ایرانیان

معاون پارلمانی رییس جمهور در مجلس:

سالانه ۱۲ هزار و ۷۶۹ میلیارد ریال بابت انشعابات غیرمجاز خسارت وارد می‌شود

معاون پارلمانی رییس جمهور اظهار کرد: سالیانه حدود ۱۲ هزار و ۷۶۹ میلیارد ریال به دلیل خلاء غیرقانونی و نبود ضمانت اجرایی در خصوص انشعابات غیرمجاز به کشور وارد می‌شود.

سالانه 12 هزار و 769 میلیارد ریال بابت انشعابات غیرمجاز خسارت وارد می‌شود

به گزارش ایسنا، حسینعلی امیری در جریان رسیدگی به لایحه مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز اظهار کرد: لایحه‌ای که به مجلس تقدیم شده و در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار گرفته درصدد حل چند مشکل است که با خلاء قانونی مواجه شده است، مشکل نخست تصرف غیرقانونی برخی اراضی است که استفاده کنندگان غیرمجاز از انشعابات نسبت به تصرف غیرقانونی اقدام کرده‌اند.

وی افزود: مسأله دیگر دستکاری وسایل سنجش و اندازه‌گیری خدمات است، ضمن اینکه افرادی هم وجود دارند که به صورت قانونی این خدمات را دریافت کرده‌اند اما از پرداخت بهای مصرفی خودداری می‌کنند که این لایحه به دنبال حل این مشکلات است.

معاون پارلمانی رییس جمهور ادامه داد: بر اساس اقدامات کارشناسی حدود 8640 میلیارد ریال در بخش برق به دلیل نبود ضمانت‌های قانونی اجرایی به بیت‌المال خسارت وارد می‌شود. همچنین بر اساس بررسی‌های انجام شده حدود 954 میلیارد ریال بابت آب مصرفی و همچنین 3175 میلیارد ریال بابت انشعاب آب و فاضلاب خسارت وارد می‌شود.

امیری خاطرنشان کرد: همچنین حدود 12 هزار و 769 میلیارد ریال به دلیل خلاء قانونی و نبود ضمانت اجرایی برای افرادی که غیرمجاز استفاده می‌کنند خسارت به کشور وارد می‌شود.

وی تصریح کرد: افرادی که از این نوع تخلفات مرتکب می‌شوند عموماً از قشر آسیب‌پذیر و محروم نیستند بلکه افرادی هستند که غیرقانونی اراضی بزرگ را تصرف کرده‌اند.

امیری در پایان اظهار کرد: در این لایحه به هیچ وجه جرم‌گرایی صورت نگرفته بلکه ضمانت اجرایی غیرکیفری برای افرادی که بهای خدمات پرداخت نمی‌کنند قرار داده شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان