بخش موتورسیکلت بامو اخیراً اوضاع خوبی دارد و حالا امیدوار است که با اولین مدل M. خود این روند را ادامه دهد. این موتورسیکلت جدید که M. 1000 RR نام گرفته، بر اساس مدل S. 1000 RR ساخته شده و ایدهآلهای بامو M. را به بخش سوپربایکها میآورد. این موتورسیکلت جذاب به یک پیشرانهٔ چهار سیلندر خطی مجهز شده که هرچند بر اساس پیشرانهٔ S. 1000 RR ساخته شده، اما پیستونهای آن جدید هستند و محفظههای احتراق و شاتونهای تیتانیومی آنهم اصلاح شدهاند.
علاوه بر این، ضریب تراکم این پیشرانه افزایش یافته و به چکش سوپاپهای سبکتر، اگزوز تیتانیومی و منیفولد ورودی ماشینکاری شده با هندسهٔ جدید مجهز شده است. به لطف همهٔ این تغییرات، پیشرانهٔ چهار سیلندر بامو حالا 212 اسب بخار قدرت و 113 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. هرچند قدرت این موتور افزایش جزئی 5 اسب بخاری داشته است، اما به گفتهٔ سازندهٔ آلمانی، M. 1000 RR بین دورهای 6 تا 15 هزار rpm قدرت بیشتری دارد که این محدوده برای پویایی رانندگی در پیست مسابقه مناسب است.
اما علاوه بر پیشرانهٔ ارتقاءیافته، M. 1000 RR به بالههای فیبر کربنی هم مجهز شده که با افزایش تولید داونفورس به چسباندن موتورسیکلت به زمین کمک میکند. به گفتهٔ بامو، این بالهها به بهبود شتاب و همینطور ترمز گیری و پایداری در پیچها کمک میکند. این موتورسیکلت قدرتمند همچنین به فریم آلومینیومی، پایه فنر مرکزی اصلاحشده و دوشاخهٔ بهینه هم مجهز شده که این تغییرات به بهبود ترمز گیری و ارائهٔ بهترین احساس ممکن از چرخها به راکب کمک میکند.
رینگهای M. 1000 RR از فیبر کربن ساخته شده و سیستم ترمز M. با کالیپرهای آبیرنگ روی آنها قرار گرفته است. یکی دیگر ویژگیهای قابلتوجه این موتورسیکلت M. نیز صفحه آمپر دیجیتالی 6.5 اینچی آن است که امکان سفارش سیستم ثبت اطلاعات M. GPS هم برای آن وجود دارد. خریداران همچنین میتوانند یک پکیج M. کامپتیشن را هم سفارش دهند که شامل قطعات M. و پکیجهای کربنی M. و همینطور بازوهای عقبی سبکتر و زنجیر M. میشود.
بامو فعلاً قیمت M. 1000 RR را اعلام نکرده، اما بدون شک گرانتر از S. 1000 RR خواهد بود که قیمت آن از 17،490 دلار شروع میشود.
منبع: پدال