مجادله ادامه دار؛ از تاکید بر پروتکل‌ها تا اولویت دادن به عقل معاد

گروه سیاست سایت فردا: ورود قوا و نهاد‌های مختلف حاکمیتی به منازعه به خصوص در سطح رسانه‌ها یکی از آفاتی است که موجب دور شدن از وظیفه اصلی یعنی تمرکز بر حل مشکلات و مسائل کشور و مردم خواهد شد. آقایان نیز به این مهم واقف‌اند، اما هر از گاهی شاهدیم که در این بازی افتاده و به کنایه یا صراحت رو در روی هم می‌ایستند. مردم، اما در این میان صرفا نظاره‌گر هستند و البته که بهتر از همه تشخیص می‌دهند حق با کیست. ادامه دادن این مجادلات، اما نه برای فرد و نهاد محق افتخاری بیشتر می‌آفریند و نه آن فرد و نهاد دیگر را از اشتباه خود مبرا می‌کند لذا بهتر است که مسئولان محترم در اینگونه مجادلات نیز حد نگاه داشته و بیش از تحمل و حوصله جامعه ماجرا را کش ندهند.
نمونه اخیر این مجادلات ماجرایی است با حضور میدانی رئیس مجلس در بیمارستان و بازدید از بیماران کرونایی آغاز شد. اتفاقی که به مذاق دولت کم‌کار و تنبل روحانی خوش نیامد؛ لذا دیدیم که آقای روحانی که از همان ابتدای شیوع کرونا خود را قرنطینه کرده و با ویدئو کنفرانس کشور داری می‌کند، جلسه سران قوا را هم لغو کرد. مبادا که قالیباف در آن دیدار مذکور مبتلا شده و به وی نیز کرونا بدهد. این نگرانی و اقدام و آقای رئیس جمهور همانا و رقم خوردن صریح‌ترین مجادله دو رئیس قوه تا امروز هم همانا.
دعوای اولیه در سطح مشاوران و معاونان و با حضور ارتشی از هواداران توییتری بود، اما در آخرین روز هفته کار به جایی کشید که دو رئیس قوه رسما وارد میدان شوند. آقای رئیس جمهور در جلسه هیات دولت گفت: «کسی نمی‌تواند برود در مسیل بایستد، در حالی که صدای سیل را هم می‌شنود و بعد بگوید می‌ترسی که وسط رودخانه بایستی؟ من نمی‌ترسم. خب نترس بایست تا آب بیاید و ببردت! یا زلزله دارد تکان می‌دهد می‌گوید می‌ترسی که زیر این سقف بایستی؟ من نمی‌ترسم و می‌ایستم. خب بایست سقف می‌ریزد روی سرت!»
پس از این واکنش صریح بود که رییس مجلس هم به زبان آمد و ضمن ارائه توضیحاتی درباره بازدید خود از مجتمع بیمارستانی امام خمینی و اشاره به رعایت شدن پروتکل‌های بهداشتی، گفت: «یک عقل معاد داریم و یک عقل معاش؛ در مبارزه با کرونا پرستاران و پزشکان با عقل معاد مجاهدت کردند، نه با عقل معاش. عقلانیت این است که در میدان حاضر باشیم؛ اگر کنار مجاهدان خط مقدم نایستیم، از مروت و انسانیت به دور است. 30هزار پرستار ما کرونا گرفتند. این‌ها با عقل معاد کار کردند. برخی پرستاران از اسفندماه سال گذشته کارانه نگرفتند و الان در خط مقدم هستند. این روند باید تغییر کند. وقتی سیل کرونا آمد، کادر درمانی ما مقابل سیل با عقل معاد ایستادند.»
این اظهارات روسای دو قوه مجریه و مقننه مورد توجه رسانه‌ها و روزنامه‌های هر دو جریان قرار گرفت و هر یک از آنان بسته به گرایش سیاسی خود به شرح ماوقع پرداخته و تیتر زدند.
مثلا روزنامه «اعتماد» با تیتر «رعایت پروتکل‌های بهداشتی یا انتخاب میان عقل معاد و معاش؟» سعی کرده که روایتی از آنچه اتفاق افتد ارائه کرده و وارد فضای جانبداری نشود. روزنامه «شرق» نیز بگومگوی اخیر را «پینگ‌پنگ سیاسی بین 2 قوه» خوانده است. روزنامه «وطن امروز» هم برای روایت این مجادله از تیتر «جهاد در سایه عقل معاد» استفاده کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان