در سالهای دور قراردادن عکاسی حرفهای بعنوان بخشی تاثیرگذار در کسب و کارها به هیچ عنوان قابل درک و البته مورد نیاز نبود! اما در سالیان اخیر، عکاسی حرفهای توانسته به بازار تبلیغات برندها و کسب و کارها روح تازه و قدرتمندی ببخشد. این رسانه مهم به فروش هرچه بیشتر محصولات کمک کرده و تبلیغات را از حالت متنی و بی روح دور می کند.
عکاسی تبلیغاتی تمام ویژگی ها و مزایای کالا را تنها در قالب یک عکس که تمامی اصول عکاسی حرفهای درآن رعایت شده باشد، به مخاطب نشان میدهد. اما کلید پیروزی عکاسی حرفهای در زمینه کسب و کار، "زیبایی و جذابیت بصری" است که دو بخش مهم آن عکاسی صنعتی و تبلیغاتی میباشد. جذابیت بصری همان روشی است که تبلیغات کسب و کارتان را به سوی خلاقیت سوق داده و برندتان را در مسیر برندسازی و تمایز از رقبا پیش می برد.
جذابیت بصری یک تبلیغ، کوتاه امـا ماندگار است. همین ویژگیست که عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی را در بین کسب و کارها و نشانهای تجاری بزرگ، پراهمیت نموده است. در ادامه بحث به اهمیت این دو نوع عکاسی و تاثیر آن درهویت سازی برند و فروش حداکثری کسب و کارها خواهیم پرداخت
بررسی مثلث: عکاسی حرفهای + تبلیغات + فروش و توسعه ی کسب و کار!
حالا پس از اینکه مقدمات و اهمیت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در حوزه عکاسی حرفهای برای ما روشن شد، در این قسمت به شرح مهمترین مثلث در حوزه تبلیغات و بازاریابی، یعنی عکاسی حرفهای، تبلیغات گسترده و فروش و برند سازی کسب و کار خواهیم پراخت.
برای درک این مثلث نیاز است که فروش و برندسازی کسب و کار را در یک طرف مثلث و تبلیغات را در طرف دیگر مثلث قرار دهید. بخش تکمیل کننده این مثلث عکاسی حرفهای می باشد درواقع همان پل ارتباطی و کلید پیروزی هر کسب و کاری است.
کسب و کارها برای توسعه برند و افزایش فروش نیازمند تبلیغات با استفاده از رسانه های مختلف آنلاین و آفلاین هستند. از طرفی برای تولید هر نوع تبلیغی نیازمند ابزاری قوی بنام عکاسی صنعتی و تبلیغاتی هستیم. بدون استفاده از عکسهای حرفه ای هیچ تبلیغی موفق و تاثیرگذار نخواهد بود.
تأثیر عکاسی تبلیغاتی در شبکههای اجتماعی
این روزها در بسیاری ازشبکههای اجتماعی شاهد افزایش کسب و کارها هستیم؛ چرا که شبکههای اجتماعی و وبسایتها، فضای رایگان و گستردهای برای جذب مشتری در اختیار کارآفرینان و فروشندگان قرار داده است. اما شما به عنوان مشتری وقتی وارد صفحه یک نشان تجاری میشوید، درلحظهای اول چه چیزی شمارا جذب میکند؟! عکس؟ بله! قاعدتا عکسهایی که از محصولات صاحب برند، در دید عموم گذاشته شده است.
اما آیا هر عکسی میتواند مشتریان را به سوی محصول شما جذب کند؟! چه تفاوتی در بین محصول مشابه با شما وجود دارد؟ نقش عکاسی حرفهای در اینجا پررنگ میشود. شما از عکاسی از محصولات خود میکنید و از این طریق فروشی آسان و خریدی آسان تر برای مشتریان خود رقم میزنید. وجود عکسهای متنوع از محصولات شما با معیارهای زیبایی از عکاسی حرفهای ذهنیت مخاطبنتان را به سوی خرید و مشتری شدن میبرد.
تکرار مداوم برند شما در عکسهای موجود استفاده شده در صفحه و سایر رسانهها، نشان تجاری فعلی شما را به یک برند موفق در مسیر برند سازی تبدیل میکند. همچنین به ایجاد یک سیستم طراحی یکپارچهتر کمک میکند و پایهای مداوم برای کلیه ارتباطات بصری در تمام جنبهها میباشد؛ خواه طراحی کاتالوگ، فضای دیجیتال و یا نمایشگاههای تجاری باشند.
هرآنچه از عکاسی صنعتی در حوزه کسب و کار باید بدانیم!
هر نوع عکسبرداری از محصولات و خدمات که با هدف فروش صورت گیرد. در زیرشاخه عکاسی صنعتی قرار میگیرد. عکاسی صنعتی عکسبرداری ازمحصولات، خدمات و حتی افراد مشهور را در بر میگیرد. تا درکمپینهای تبلیغاتی مانند مجلات، روزنامهها، کاتالوگهای تبلیغاتی و موارد متعدد دیگر از این تصاویر برای تبلیغ مشتریان یا محصولات و خدمات آنها استفاده شود.
اما حالا چه ویژگیهایی ازعکاسی صنعتی در فروش و برندسازی کسب و کارها تاثیر گذار است؟! عکاسی صنعتی حرفه ای یکی از دغدغه های شرکت ها و نشانهای تجاری معتبر است. چرا که عکسها توانایی این رو دارند که در کمترین زمان ویژگیهای محصولات را به مخاطب نشان داده و پیامهای تبلیغاتی را منتقل می کنند. اما بسیاری از صنعتگران به خوبی به اهمیت این ابزار قدرتمند تبلیغ واقف نیستند.
عکسهای صنعتی، چه به شکل عکاسی محصولات و چه عکاسیِ خدمات تاثیر مستقیم در برندسازی و فروش دارند. امروزه با توجه به سرعت زندگی روزمره، اکثر مردم فرصت و حوصله مطالعه متنهای تبلیغاتی را ندارند. اما عکسهای صنعتی و تبلیغاتی این قدرت و ویژگی را دارند که در کمترین زمان پیام تبلیغاتی را به مخاطبان منتقل کنند.
عکاسی تبلیغاتی، گامی به سوی برندسازی کسب و کارها!
از عکاسی تبلیغاتی به طور کلی با هدف به نمایش گذاشتن یک کالا، خدمات، برند یا یک فرد در تبلیغات چاپی مانند مجلات، روزنامهها، بروشور و غیره استفاده میشود. شما میتوانید در وبسایتها، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات دیجیتالی و بیلبوردها شاهد استفاده از این نوع عکاسی برای تبلیغ یک کالا یا خدمات باشید. عکاسی تبلیغاتی یکی از محبوبترین شاخههای عکاسی است که هدف اصلی آن ترغیب افراد به خرید است.
فراموش نکنید، شما در جامعهای مدرن زندگی میکنید؛ جامعهای که پیش از هرچیز، جذابیت بصری بر افکار شهروندانش تاثیر گذار است. پس شما برای نشان دادن محصولات متنوع کسب و کار خود، نیاز به عکاسی تبلیغاتی دارید. عکسهایی خاص که روایتگر محصول و هر آنچه برای مخاطب خود در نظر گرفتید، میباشد.
عکاسی تبلیغاتی موفق، چند ویژگی و هدف را دنبال می کنند:
1- ایده ای متفکرانه
2- اجرا و تولید قدرتمند
3- تاثیرگذار بودن
4- ماندگاری در اذهان
قطعا این چهار ویژگی اگر به درستی انجام بپذیرد، شما گامی بلند به سوی معرفی برند خود خواهید برداشت. اما در ادامه به سیر موفقیت میپردازیم.
برسی استودیوهای معتبر موجود در زمینه عکاسی حرفهای برای کسب و کارشما!
همانطور که پیشتر ذکر شد، عکاسی حرفهای میتواند روایتگر داستان برند و محصول شما باشد و ذهنیت شما را به مخاطبانتان نشان دهد. اما برای اینکه از این مزیت تبلیغاتی استفاده کنید، نیاز به استخدام و یا استفاده از تجربیات یک تیم عکاسی حرفهای دارید. تبلیغات از گذشته تا امروز، ابزار اصلی و مهم معرفی کسب و کارها بوده و هر چه از کیفیت و تکنیکهای خاص و بالاتری برخوردار باشد، نتیجه بهتری خواهد داشت.
استودیو مانی؛ خلاقیت، خلاقیت و بازهم خلاقیت!
استودیوی مانی، با بیش از 14 سال فعالیت توانسته پروژه های متعددی را با کیفیت و استانداردهای علمی به انجام برساند و همکاری موفقیت آمیزی را با شرکت ها و برندهای مطرح داخلی و خارجی داشته باشد. همکاری با یک کارگردان و عکاس حرفه ای می تواند هویت شرکت شما در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دهد که استودیو مانی با تخصص و تعهد خدمات ارزنده ای در این زمینه ارائه می دهد.
کلام آخر
عکاسی حرفه ای و خلاقانه، بیشترین تاثیر را در تبلیغات خواهد داشت و خلاقیت این تصاویر، ماندگاری تبلیغ را در پی خواهد داشت. پس درخاطر داشته باشید با توجه به نیاز امروز، استفاده از روشهای به روز تبلیغاتی، از الزامات پیشرفت در هر کسب و کار است.