ماهان شبکه ایرانیان

هشدار حزب‌الله عراق به آمریکایی‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از المسیره، «محمد محیی» سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق در گفتگو با شبکه یمنی «المسیره» گفت، آمریکایی‌ها باید با پای خود از عراق بروند و اگر این کار را انجام ندهند به صورت افقی از آن خارج خواهند شد.

او گفت: اگر آمریکا بر لجبازی خود در برابر مطالبات برای خروجش از عراق ادامه دهد، مقاومت قدرتمندتر خواهد شد. مقاومت بر روی «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر فعلی حساب باز نمی‌کند و وی حق ندارد حق ملت عراق را مصادره کند و نیرو‌های آمریکایی را در عراق نگه دارد؛ «آمریکا دشمنی تروریسم برای ماست و برای انحلال الحشد الشعبی تلاش می‌کند؛ اما در این امر شکست می‌خورد».

محیی ادامه داد: پارلمان عراق خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق را تصویب کرده و نیرو‌های عراقی قادر به پایان هر تهدیدی هستند. آمریکا با باقی ماندن در عراق می‌خواهد امنیت دشمن اسرائیلی را تضمین، معامله قرن را اجرایی و مسیر‌ها میان ایران، سوریه و لبنان را قطع کند.

وی تأکید کرد، دلیل بحران‌ها در منطقه، غرور آمریکا و تلاش آن برای تسلط بر جهان است؛ آمریکا باید بفهمد که احترام به خواست عراق ضروری است.

محمد محیی همچنین تصریج کرد: آمریکا پس از تشدید عملیات مقاومت در بن بست قرار گرفته و در راستای کاهش فشار کار می‌کند؛ بسیاری از پیام‌هایی که رسیده، شامل درخواست واشنگتن برای توقف حملات علیه نیروهایش دستکم در زمان برگزاری انتخابات آمریکاست.

وی ادامه داد: ملت عراق حق مقاومت علیه حضور آمریکای اشغالگر را دارند. ما اهداف این حضور و طبیعت آن را می‌دانیم؛ برخی مسؤولان عراقی در راستای اجرای دستورکار‌های آمریکایی کار می‌کنند گویا کارمندان سفارت آمریکا هستند. آمریکا قادر به مقابله با اراده و خواست ملت‌ها نیست و قدرت مقاومت عراق را در سال 2003 آزمایش کرده و امروز مقاومت توانایی و تجربه رزمی بالایی دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان