هیولای الکتریکی فورد با هفت موتور

با تغییرات آیرودینامیکی که در ماشین داده شده، باد با فشار زیادی خودرو را به زمین می‌چسباند و باعث می‌شود راننده بتواند با سرعتی بالا از پیچ‌ها عبور کند. این نیرو در سرعت ۲۸۵ کیلومتر در ساعت به بیش از ۱۰۰۰ کیلوگرم می‌رسد.

هیولای الکتریکی
موستانگ ماخ-ئی هفت موتور الکتریکی با قدرت 1400 اسب بخار دارد

هیولای الکتریکی فورد
فورد برای نمایش توانایی ماشین‌های الکتریکی، یک نمونه تقویت‌شده از اولین مدل الکتریکی خود، موستانگ ماخ-ئی ساخته که 1400 اسب بخار نیرو دارد. "موستانگ ماخ‌-ئی 1400"، با همکاری کارخانه تقویت ماشین آر‌تی‌آر ساخته شده است. از این خودروی آزمایشی تنها یک دستگاه ساخته شده و قرار است به زودی در یک مسابقه اتومبیلرانی رونمایی شود.

این ماشین سه موتور الکتریکی در جلو و چهار موتور برای چرخ‌های عقب دارد. مارک راشبورک، مسئول پروژه و مدیر بخش مسابقات فورد می‌گوید که چالش اصلی برای مهندسان کارخانه "کنترل کردن نیروی بسیار زیاد این هفت موتور بوده است. "

هیولای الکتریکی
اولین مدل الکتریکی فورد سال آینده به بازار عرضه می‌شود

با تغییرات آیرودینامیکی که در ماشین داده شده، باد با فشار زیادی خودرو را به زمین می‌چسباند و باعث می‌شود راننده بتواند با سرعتی بالا از پیچ‌ها عبور کند. این نیرو در سرعت 285 کیلومتر در ساعت به بیش از 1000 کیلوگرم می‌رسد.

اولین مدل الکتریکی فورد سال آینده به بازار عرضه خواهد شد. کارخانه آمریکایی برای جلب نظر مشتریان و در ترفندی برای بازاریابی بهتر، این ماشین را با نام مدل اسپرت مشهورش، موستانگ می‌فروشد. فورد می‌گوید که علاوه بر تغییر نگاه مردم به ماشین‌های الکتریکی، می‌خواهد با ساخت ماخ‌-ئی 1400 درباره ماشین‌های الکتریکی اسپرت هم بیشتر تحقیق کند.

تماس بدون لمس
 
هیولای الکتریکی
هوش مصنوعی با رصد حرکت دست و چشم راننده انتخاب او را حدس می‌زند

جگوار-لندروور با همکاری دانشمندان دانشگاه کمبریج، نمایشگری ساخته که برای انتخاب منو‌ها نیازی به لمس صفحه نمایشگر نیست.

این فن‌آوری نامش "پیش‌بینی تماس" است و یک هوش مصنوعی دارد که با رصد کردن دست و نگاه راننده حدس می‌زند که او می‌خواهد کدام دکمه را لمس کند. دانشگاه کمبریج می‌گوید این فن‌آوری تازه باعث می‌شود زمانی که راننده برای انتخاب منو صرف می‌کند نصف شود و حواسش بیشتر به جاده باشد.

ساخت این فن‌آوری از ماه‌ها پیش در جریان بوده، اما با آمدن ویروس کرونا و هشدار پزشکان برای لمس نکردن اشیا، این فن‌آوری می‌تواند برای جلوگیری از شیوع ویروس هم مفید باشد. اگرچه این هوش مصنوعی برای نمایشگر‌های ماشین ساخته شده، اما می‌توان از آن در جا‌های دیگر مانند دستگاه خودپرداز بانک، فروشگاه و فرودگاه هم استفاده کرد.

ماشین‌های آلمانی مدتی است که با فن‌آوری مشابهی به راننده امکان می‌دهند تا سیستم صوتی را با تکان دادن دست کنترل کند. اما دانشگاه کمبریج می‌گوید که فن‌آوری جدیدش باهوش‌تر است و کار با آن برای راننده بسیار ساده‌تر خواهد بود.

هنوز معلوم نیست جگوار-لندروور چه زمانی از این نمایشگر استفاده کند، اما به گفته دانشگاه کمبریج فن‌آوری آماده تولید است.
 
ب‌ام‌و هیدروژنی
 
هیولای الکتریکی
اولین ب‌ام‌و هیدروژنی بر اساس شاسی‌بلند X5 کارخانه ساخته می‌شود

ب‌ام‌و اولین مدل هیدروژنی خود را در سال 2022 به بازار عرضه می‌کند. اولیور زیپسه، مدیر کارخانه در مصاحبه‌ای با خبرگزاری بلومبرگ تایید کرد که این ماشین یک شاسی‌بلند X5 است که کانسپت آن پاییز گذشته در فرانکفورت نمایش داده شد.

ماشین هیدروژنی ب‌ام‌و یک پیل سوختی با قدرت 170 اسب بخار دارد. پیل سوختی دستگاهی است که با ترکیب هیدروژن و اکسیژن، الکتریسیته تولید می‌کند و تنها پسماند آن آب است. علاوه بر این پیل، ماشین موتور الکتریکی هم دارد که مجموع قدرت آن را به 374 اسب بخار می‌رساند. قوای محرکه الکتریکی ماشین از اولین شاسی‌بلند الکتریکی ب‌ام‌و گرفته شده که هفته گذشته رونمایی شد.

هیولای الکتریکی
قوای محرکه ب‌ام‌و هیدروژنی با همکاری تویوتا ساخته شده است

ب‌ام‌و فن‌آوری ماشین‌های هیدروژنی را با همکاری تویوتا ساخته است. دو کارخانه هفت سال است که پروژه‌هایی از جمله ساخت پیل سوختی را به طور مشترک اجرا می‌کنند. تویوتا قرار است نسل جدیدی از ماشین هیدروژنی خود به نام "میرای" را سال آینده به بازار عرضه کند.

برخلاف ماشین‌های الکتریکی، سوخت‌گیری ماشین‌های هیدروژنی تنها چند دقیقه طول می‌کشد و با هر بار سوخت‌گیری مسافت بسیار بیشتری حرکت می‌کنند. مشکل این ماشین‌ها گران بودن این فن‌آوری و کمبود ایستگاه شارژ است.

دولت آلمان به تازگی طرحی برای توسعه صنایع وابسته به انرژی هیدروژنی پیشنهاد کرده است. چین هم می‌خواهد تا سال 2030 تعداد ماشین هیدروژنی در این کشور از یک میلیون دستگاه بیشتر شود. ژاپن و کره جنوبی هم می‌خواهند تعداد ماشین‌های هیدروژنی تا سال 2030 از 800 هزار دستگاه بیشتر شود.

اسبا‌ب‌بازی ثروتمندان
 
هیولای الکتریکی
اسبا‌ب‌بازی بوگاتی براساس یکی از مشهورترین مدل‌های کارخانه ساخته شدهاست 

بوگاتی سازنده یکی از گران‌ترین و سریع‌ترین ماشین‌های اسپرت جهان، یک اسباب‌بازی بر اساس مدل کلاسیک خود ساخته است. بوگاتی "بچه" نمونه‌ای مینیاتوری از مدل "تایپ 35"، موفق‌ترین ماشین کارخانه فرانسوی در مسابقات اتومبیلرانی است که در دهه بیست میلادی در بیش از هزار مسابقه برنده شد.

در سال 1926، اتوره بوگاتی، موسس کارخانه برای تولد چهار سالگی پسرش یک مدل مینیاتوری از این ماشین ساخت که اندازه‌اش نصف ابعاد ماشین واقعی بود. با اینکه قرار بود تنها همین یک ماشین برای فرزند صاحب کارخانه ساخته شود، با اصرار مشتریان بوگاتی در چند سال بعد حدود 500 دستگاه از آن ساخته شد.

هیولای الکتریکی
از اولین اسبا‌ب‌بازی بوگاتی در دهه بیست میلادی پانصد دستگاه ساخته شد

مدل جدید بچه بوگاتی بزرگ‌تر است، ابعادش 75 درصد مدل واقعی است و حتی بزرگسالان هم می‌توانند در آن بنشینند. ماشین به طور کامل با دست ساخته شده و از یک موتور الکتریکی نیرو می‌گیرد. شتاب صفر تا 60 کیلومتر در ساعت قوی‌ترین مدل، شش ثانیه و حداکثر سرعتش 75 کیلومتر در ساعت است. سرعت مدل ضعیف‌تر این ماشین به 20 کیلومتر در ساعت محدود شده و با هر بار شارژ می‌تواند تا 25 کیلومتر حرکت کند.

قیمت ماشین بسته به مدل‌های مختلف بین 30 هزار یورو (35 هزار دلار) تا 58 هزار و 500 یورو (68 هزار دلار) است. با خرید این ماشین، کودکان عضو کلوپی می‌شوند که در پیست‌های مشهور اتومبیلرانی مسابقه برگزار می‌کند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان