خودکشی دانش آموز ۱۱ ساله بوشهری بخاطر نداشتن نرم افزار شاد

سید محمد موسوی زاده دانش آموز کلاس پنجم دبستان شهرستان بندر دیر از توابع استان بوشهر خود را از طناب دار حلق آویز کرد و درگذشت. خبر خودکشی سید محمد موسوی زاده دانش آموز جنوب استان بوشهر، بازتاب های گسترده ای در شبکه های اجتماعی داشته است.

خودکشی دانش آموز 11 ساله بوشهری بخاطر نداشتن نرم افزار شاد

سید محمد موسوی زاده دانش آموز کلاس پنجم دبستان شهرستان بندر دیر از توابع استان بوشهر خود را از طناب دار حلق آویز کرد و درگذشت. خبر خودکشی سید محمد موسوی زاده دانش آموز جنوب استان بوشهر، بازتاب های گسترده ای در شبکه های اجتماعی داشته است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسئول برنامه شبکه شاد وزارت آموزش و پرورش چند روز پیش اعلام کرد که 3 میلیون و 500 هزار دانش آموز در 31 استان کشور به سیستم هوشمند و شبکه شاد دسترسی ندارند. یعنی حدود 20 تا 30 درصد کل دانش آموزان ایرانی در دوران کرونا، از امکانات آموزشی نرم افزار شاد محروم هستند. یعنی باید انتظار سید محمد موسوی زاده های دیگری در ماه های آینده داشت!

طبق آمارها نرخ خودکشی مردان در استان بوشهر 5.7 نفر در هر 100 هزار نفر است. آمارها از وضعیت تکان دهنده خودکشی در استان بوشهر خبر می دهد که مسئولان باید فکری به این تراژدی بکنند.

زهرا نصوری دختر 14 ساله بوشهری، چند روز پیش در استان بوشهر درگذشت که مرگ او را به خودکشی مرتبط با موضوعات ناموسی مرتبط دانسته اند. طبق اعلام معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی، در سال 1398 بیش از 5000 نفر در ایران خودکشی کردند و جان خود را از دست دادند.

این برای چندمین بار در سال کرونایی 99 است که یک دانش آموز در یکی از استان های کشور به دلیل مسائل مالی و مافیای کنکور دست به خود کشی می زند. سید محمد موسوی زاده در خانواده بی بضاعت زندگی می کرد و به دلیل نداشتن گوشی هوشمند که امکان نصب نرم افزار شاد را از وی سلب می کرد، دست به خودکشی زد.

سید محمد موسوی زاده یکی از میلیون ها دانش آموزی است که امکان خرید گوشی هوشمند میلیونی و گرفتن اینترنت پر سرعت به منظور نصب اپ شاد نداشته و به همین خاطر از شرکت در کلاس های آموزش آنلاین که آموزش و پرورش برای دانش آموزان در عصر کرونایی ایران تدارک دیده، محروم شده است.

سید محمد موسوی زاده

آگهی ترحیم سید محمد موسوی زاده که 19 مهر 99 در استان بوشهر خودکشی کرد

طبق اطلاعیه ترحیم سید محمد موسوی زاده، مراسم تشییع پیکر این دانش آموز فقید استان بوشهر، روز یکشنبه 20 مهر در گلزار شهدا بردستان برگزار شد و مراسم هفتمین روز درگذشت سید محمد موسوی زاده روز 5 شنبه در امامزاده سید جمال الدین بردستان برگزار می شود.

سید محمد موسوی زاده یک هشدار بزرگ به نظام آموزش و پرورش کشور است که بدون در نظر گرفتن شرایط کرونایی و وضعیت مالی و اقتصادی خانوارها، سیستم شاد را عملیاتی کرد و کودکان بسیاری را در نقاط محروم کشور در حسرت در اختیار داشتن گوشی موبایل و همراهی با دوستانشان در نرم افزار شاد قرار داد.

واقعیت‌هایی از خودکشی سید محمد موسوی زاده

خودکشی سید محمد موسوی زاده را می توان از جهانی، خودکشی به دلیل فقر و تنگدستی نامید. فقری که امروزه در روزگار دلار 30 هزار تومانی و سکه 16 میلیون تومانی و پراید صد واندی میلیونی، گریبان میلیون ها خانواده در ایران را گرفته است.

بسیاری از خانواده های ایرانی زیر خط فقر زندگی می کنند و یارانه 45500 تومانی که 10 سال است ثابت است، پاسخگوی تورم سرسام آور امروز ایران نیست. در شبکه های اجتماعی، خودکشی سید محمد موسوی زاده را به موضوعاتی چون ژن خوب ها، آقازاده ها، چپاول دانه درشت ها در اقتصاد ایران و ناتوانایی دولت تدبیر و امید در تدبیر و امید نسبت داده اند.

سید محمد موسوی زاده هنوز قربانی مافیای کنکور نشده است که مثل دانش آموز که پس از برگزاری کنکور، به دلیل عدم کسب موفقیت لازم، خود را از پشت بام پرت کند. سید محمد موسوی زاده هنوز قربانی مافیای کنکور نشده است که مثل دانش آموز ممتاز کرجی و همدستانش، به خاطر ناتوانی در پرداخت شهریه مدرسه غیرانتفاعی خود، مدرسه را به آتش بکشد.

سید محمد موسوی زاده یک واقعیت تلخ از تراژدی نظام آموزشی ناعادلانه در ایران در آستانه ورود به قرن پانزدهم هجری شمسی است. اگر می خواهیم شاهد خودکشی سید محمد موسوی زاده های دیگر نباشیم، نظام آموزشی کشور باید مسیر عدالت محوری و تجهییز به فناوری روز را با هم طی کند تا از دبستان، شاهد فاصله طبقاتی شدید بین فقیر و غنی در ایران زمین نباشیم.

باید آموزش و پرورش نام دیگری برای اپلیکیشن «شاد» پیدا کند. وقتی 3.5 میلیون خانواده و دانش آموز به این اپ دسترسی ندارند!! به نظر می رسد نهضت ملی جمع آوری نقدینگی برای تامین لوازم تحصیل کودکان ایران، اولویت نخست خیران در سراسر کشور باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان