محکومیت معلم تهرانی به ۴۵ ضربه شلاق بخاطر کشیدن کاریکاتور وزیر آموزش و پرورش

رضا نهضت معلم جوان تهرانی که به وزیر آموزش و پرورش توهین کرده بود بر اساس تصویر رای دادگاه که اخیرا منتشر شده است، به تحمل چهل و پنج ضربه شلاق محکوم شده است

محکومیت معلم تهرانی به 45 ضربه شلاق بخاطر کشیدن کاریکاتور وزیر آموزش و پرورش

رضا نهضت معلم جوان تهرانی که به وزیر آموزش و پرورش توهین کرده بود بر اساس تصویر رای دادگاه که اخیرا منتشر شده است، به تحمل چهل و پنج ضربه شلاق محکوم شده است. اتهام رضا نهضت ، توهین به مقامات اعلام شده است. رضا نهضت معلم یکی از مدارس تهران است و کاریکاتوریست است و کاریکاتوری که از وزیر آموزش و پرورش کشیده ، مصداق توهین به مقامات شناخته شده و وی به این خاطر به 45 ضربه شلاق محکوم شده است. کاریکاتور انتقادی رضا نهضت با بازتاب گسترده در شبکه های اجتماعی روبرو شده است.

وزیر آموزش و پرورش و یکی از معاونانش در مهر ماه از رضا نهضت شکایت کرده بودند. امروز مطلع شدیم که وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده است که از شکایت خود منصرف شده است. 19 مهر ماه امسال، رضا نهضت با شکایت محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش دولت حسن روحانی و ترکمن الله یار معاونش، محکوم شده بود. دادسرای فرهنگ و رسانه، موارد نشر اکاذیب و افترا در دادخواست متهم را رد کرده است اما برای رسیدگی به اتهام توهین به مقامات، پرونده رضا نهضت را به دادسرای کارکنان دولت ارجاع داده بود.

رضا نهضت

تصویر حکم دادگستری کل استان تهران مبنی بر محکومیت رضا نهضت در پی شکایت وزیر آموزش و پرورش

شعبه 1059 دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی کارکنان دولت تهران در 19 مهر 99 اعلام کرده بود که رضا نهضت ، در یک کاریکاتور با پوشاندن پارچه شبیه به چادر بر سر آقای ترکمن الله یار و یا بیان عبارتی تحت عنوان آقای وزیر! جان نیروهای ستادی و جان خودتان در خطر است تو را به خدا بفهم! به وزیر آموزش و پرورش اهانت کرده است. لذا رضا نهضت بر اساس ماده 609 قانون مجازات اسلامی به 45 ضربه شلاق تعزیری محکوم می شود.

رضا نهضت معلم و کاریکاتوریست تهرانی صاحب کانال تلگرامی حرف حساب است.

حکم صادره برای رضا نهضت معلم کاریکاتوریست تهرانی که به 45 ضربه شلاق محکوم شده است تا 20 روز پس از ابلاغ قابل تجدید نظر خواهی در محاکم تجدید نظر استان تهران است.

رضا نهضت از معلمان با سابقه وزارت آموزش و پرورش است و خبر انتشار بیانیه وزارت آموزش و پرورش مبنی بر پس گرفتن شکایتش از این معلم جوان تهرانی، قابل تقدیر است. رضا نهضت به سایت صدای معلم گفته بود که قصدش از این کاریکاتور به هیچ عنوان اهانت به وزیر آموزش و پرورش نبود.

رضا نهضت قبلا از تبعیض در آموزش و پرورش گله مند بود و در سال 98 گفت که  به نظرم بزرگترین چالش سال 98 نارضایتی حداکثری معلمان از وضعیت معیشتشان بود. بعد از کلی منت گذاشتن درباره رتبه بندی ناگهان آن را حذف کردند و طرح دیگری جایگزین کردند که روی هم رفته با طرح رتبه بندی و طرح جدید 700 هزار تومان به حقوق یک معلم در بهترین حالت اضافه شده در حالی که هم رده من در ستاد دو میلیون تومان به حقوقش اضافه شده است و این یک تبعیض آشکار است.

اینکه قاضی دادگاه، اظهارات و دفاعیات رضا نهضت را غیر موجه و غیر مستدل و مصداق بزهکاری خوانده، از جمله مباحث جنجالی است که امروز در شبکه های اجتماعی ایرانیان مورد تبادل نظر کاربران قرار گرفته است. به نظر می رسد مقامات بایستی سطح انتقادپذیری و تحمل خود را بالا برده تا ایران عصر 1400 در فضای انتقادی سالم در مسیر رشد و بالندگی حرکت کند.

اینکه وزارت آموزش و پرورش از معلمان خود در دادگاه شکایت کند، صورت شایسته ندارد و می توان مسائل را درون خانواده بزرگ و پر افتخار وزارت آموزش و پرورش که مهم ترین وزارت خانه ایران است، حل و فصل کرد.

چندی پیش یک دانش اموز 11 ساله اهل شهرستان دیر استان بوشهر به دلیل فقر مالی خانواده و ناتوانی از تهیه گوشی هوشمند برای نصب نرم افزار شاد ، دست به خودکشی زد و درگذشت. 3.5 میلیون دانش اموز در 31 استان کشور دسترسی به نرم افزار شاد ندارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان