ویلایی معلق در لواسان تهران

پروژه های برجسته: ویلای خیابان باغ گل متعلق به یک زن و شوهر میانسال است که مایل هستند تعطیلات آخر هفته خود رادر ویلا بگذرانند

پروژه های برجستهویلای خیابان باغ گل متعلق به یک زن و شوهر میانسال است که مایل هستند تعطیلات آخر هفته خود رادر ویلا بگذرانند. اولین خواسته آنها 5 اتاق برای پدر و مادر و فرزندانشان بود. بنابراین مفهوم اولیه ویلا بر این باور است که خانه ما یک بخش کوچک از جهان است و ازسوی دیگر نشان دهنده یک ارتباط معنادار بین انسان و محیط زیستش است. با چیدانه همراه شوید تا ویلای خیابان باغ گل، ویلایی معلق در لواسان، طراحی امیر حسین تبریزی معمار برجسته کشورمان را ببینید.

مشخصات پروژه ویلای معلق در لواسان:

  • نام: ویلای لواسان
  • محل احداث: خیابان باغ گل ، لواسان، تهران، ایران
  • معمار: امیرحسین تبریزی
  • تاریخ: 2011-2013
  • مساحت زمین: 2000 متر مربع
  • مدیر پروژه: حامد دارائی
  • مهندس عمران: رضا صائبی
  • ساخت و ساز: حامد دارائی و نیما قابچی
  • مهندس مکانیک: آرش مجابی
  • مدل: راحله شجاعی، سارا عظیمی و نرگس شریفی
  • جوایز: هفتمین جایزه معماری داخلی ایران 

دکوراسیون فضای سبز

با توجه به موضوع احداث ساختمان جدید در حوزه ساختمان های قبلی، به حداقل آسیب به فضای سبز و درختان از اهمیت ویژه ای برخوردار بود.

چالش دیگر معمار حفظ استقلال هر یک از فضاها بود که نتیجه آن تنوع منحصر به فرد در ترکیب حجم بر اساس قابلیت های چرخش آنها بود. طرح علاوه بر استفاده محدود از مواد، به صورت معناداری در مجاورت بتن خشن و در معرض سطحی با رنگ گرم و تمیز از چوب و سیمان سفید است.

مطلب ویلایی برای یک دوست که نمونه زیبایی از معماری ویلا در ایران است را به شما توصیه می کنیم.

بر خلاف بسیاری از پروژه ها، که تاکیدشان به ارائه دیدگاه مطلوب از ورودی اصلی ساختمان است ، این طرح ساختاری درون گرا دارد و تاکیدش بر نمای رو به باغ است که از معماری بسیار زیبا و طبیعی روستاهای اورامان و پلنگان در استان کرمانشاه تاثیر پذیرفته است.

در طراحی اتاق تلویزیون این ویلا یکپارچگی طراحی داخلی و استفاده مفید از فضا کاملا قابل مشاهده است. ترکیب طرح و رنگ چوب در کنار رنگ سفید را می توان در بخش های زیادی از خانه مشاهده کرد.

نمونه بسیار زیبایی از طراحی ویلا به سبک خانه های روستایی ایرانی را در مطلب ویلای پارتکلا شاهکار معماری ایرانی در روستاهای مازندران بینید.

فضای آشپزخانه مدرن این ویلا در عین سادگی بسیار چشمگیر است. رنگ کابینت های آشپزخانه با هماهنگی با دیگر بخش های آن به رنگ سفید بوده و وحدت را در دکوراسیون داخلی حفظ کرده است.

می توانید سوالات خود را درباره دکوراسیون ویلا خود در بخش مشاوره دکوراسیون چیدانه با ما و اهالی فن چیدانه در میان بگذارید.

پنجره های سرتاسری در بخش نشیمن خانه کمک می کند تا ساکنان آن بتوانند از چشم انداز زیبای حیاط خانه بهره برده و حتی در هنگام حضور در فضای داخلی از آن لذت ببرند.

این پروژه موفق به کسب رتبه سوم مشترک بخش مسکونی در هفتمین جایزه معماری داخلی ایران در سال 93 شده است.

ابعاد فضای سالن ویلای باغ گل اجازه داده تا بتوان آن را به چند فضای نشیمن مجزا اما در کنار هم تقسیم و در عین حال تعامل و مسیر رفت آمد به دیگر بخش را نیز حفظ کرد.

اگر مشغول ساخت آپارتمان یا ویلا، بازسازی یا تغییر دکوراسیون خانه خود هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید. مناسب ترین افراد را با توجه به بودجه و نیاز هایتان در اهالی فن چیدانه بیابید.

مطالب بیشتر: ویلای فردوس، طراحی مناسب برای سواحل مازندران
خانه برادران، ویلای پیلوت در زمین شیب دار
آپارتمان سپید، ویلایی سه واحدی در لواسان
خانه دو پوسته ی لواسان ، طراحی ویلا برای ارتباط با طبیعت

منبع: میهن بنا ؛ گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان