لاوروف از تلاش آمریکا برای تضعیف روسیه و ترکیه خبر داد

خبرگزاری مهر: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: آمریکا در لیبی تلاش زیادی می کند با اقدامات خود در این کشور ترکیه و روسیه را تضعیف کند.

وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه ای در این خصوص گفت: در لیبی، امریکا بسیار فعال است و همچنین در تلاش است تا این منازعه را در جهت منافع خود از جمله به منظور تضعیف ترکیه و فدراسیون روسیه انجام دهد. این امر به صراحت هم بیان می شود.

لاوروف: چشم‌اندازی برای تمدید پیمان "استارت جدید" نمی‌بینیم

وزیر خارجه روسیه بدبینی مسکو نسبت به فرصت‌های تمدید پیمان "استارت جدید" در خصوص کاهش زرادخانه‌ اتمی با واشنگتن که در فوریه آینده منقضی می‌شود را ابراز داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگو با سه شبکه رادیویی روسیه امروز، چهارشنبه اظهار کرد: شخصا هیچ افقی برای تمدید معاهده امضا شده در سال 2011 نمی‌بینم. مسؤولان روس که در این باره با طرف آمریکایی مذاکره می‌کنند همین موضع‌گیری را دارند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه تاکید کرد: مسکو هرگز از مذاکرات مربوط به تمدید معاهده خارج نخواهد شد، ما تنها می‌توانیم توضیح دهیم که انجام مذاکره براساس هشدارهای نهایی جایز نیست.

لاوروف بر آمادگی روسیه برای ادغام دو نوع از سلاح‌های جدید پنج‌گانه در چارچوب پیمان جدید تاکید کر، و گفت: توافقنامه با چارچوب کنونی شامل موشک‌های بالستیک قاره‌پیما و موشک‌های شلیک شده از زیردریایی و موشک‌های استراتژیک می‌شود.

او درباره پیشنهاد آمریکا درباره تعلیق موقت زرادخانه‌های اتمی از سوی آمریکا و روسیه گفت: اگر آمریکا خواهان ادغام سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی در این توافق است باید در درجه اول این موشک‌ها را از اروپا بیرون ببرد.

معاهده "استارت جدید" آخرین توافقنامه جاری بین روسیه و آمریکا در زمینه کاهش زرادخانه سلاح‌های استراتژیک بعد از خروج یکجانبه آمریکا از پیمانه موشک‌های هسته‌ای میان‌برد و کوتاه‌برد و توافقنامه آسمان باز است.


ابراز نگرانی لاوروف از ماهیت روابط روسیه با اتحادیه اروپا
وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری مشترک با همتای ایتالیایی خود از ماهیت روابط مسکو و بروکسل ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در نشست مشترک خبری با همتای ایتالیایی اش در مسکودرباره ماهیت روابط بین روسیه و اتحادیه اروپا ابراز نگرانی کرد.

او گفت: با طرف ایتالیایی درباره تقویت همکاری‌های مشترک و احیای روابط در همه زمینه‌ها به توافق رسیدیم. توافق کردیم کارگروه مشترک برای بررسی چالش‌ها پیش روی دو کشور تشکیل دهیم.

لاوروف در ادامه گفت: درباره ماهیت روابط بین روسیه و اتحادیه اروپا ابراز نگرانی کردیم و از نقش ایتالیا در تقویت این روابط قدردانی می‌کنیم. ما همچنین درباره بحران‌ها در اوکراین و قرقیزستان گفتگو کردیم و درباره لزوم پایبندی به توافقنامه مینسک برای حل بحران اوکراین به توافق رسیدیم.

لاوروف افزود: از پایبندی طرف‌های لیبیایی به توافق‌ها در کنفرانس برلین استقبال می‌کنیم. روابط غیردوستانه بین روسیه و اتحادیه اروپا بر روابط دوجانبه ما تاثیر دارد. اتحادیه اروپا زیر فشار آمریکا، روابط دیپلماتیک با روسیه را با اعمال تحریم جایگزین کرده است.

وزیر امور خارجه ایتالیا هم گفت: از توافق آتش بس در منطقه قره باغ حمایت می‌کنیم و باید گفتگو‌ها بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان از سر گرفته شود. ما از گفتگو‌های داخلی در بلاروس حمایت می‌کنیم و نگران متوسل شدن نیرو‌های پلیس به خشونت علیه تظاهرکنندگان هستیم. ما از حل سیاسی بحران بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان استقبال می‌کنیم و خواستار از سرگیری گفتگو‌ها بین دو کشور در چارچوب گروه مینسک هستیم.

فرانسه، ترکیه را به دامن زدن به درگیری‌ها در قره‌باغ متهم کرد

وزیر خارجه فرانسه تاکید کرد: پاریس دلایلی دارد تا از پایبندی به تعهداتش در سایه آنچه قره‌باغ شاهد است، صحبت کند. او ترکیه را به دامن زدن به درگیری در منطقه متهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه تصریح کرد: شتاب ما برای اجرای تعهدات نتایج نزاع قره‌باغ و قربانیان غیرنظامی آن است. احساس وظیفه ما براساس ارتباطات محکم و تاریخی با ارمن‌هاست این ما را به پیشبرد اجرای توافقی می‌برد که در مسکو به آن دست یافتیم که با مشارکت ما بود. این احساس وظیفه همچنین به دلیل خطرات مداخلات خارجی است.

رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه اشاره کرد: به رغم دوستی‌مان با ارمن‌ها این نباید تاثیری بر بی‌طرفی ما به عنوان میانجی‌گران بگذارد و زیر ا اعتبار ما را از بین می‌برد و به نفع فرانسه و دوستانش نیست.

وزیر خارجه فرانسه گفت: طرف‌های خارجی به خصوص ترکیه به تنش در قره‌باغ دامن می‌زنند و ما این را رد می‌کنیم اما مسؤولیت ما در اعتمادی است که در چارچوب مینسک به ما محول شده و شرط این است که بین طرف‌های نزاع بی‌طرف باشیم و این یعنی میانجی شفاف بودن.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان