چند ایرانی دارای بیمار زمینه‌ای در اثر کرونا جان باختند ؟

خبرگزاری مهر: سیما سادات لاری، درباره موارد فوت به علت ابتلاء به ویروس کرونا در بیماران زمینه‌ای، بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور تا 20 مهر ماه 1399 تعداد 14 هزار و 982 نفر که مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای شامل بیماری‌های ریوی، بیماری‌های قلبی، دیابت، بیماری‌های کبدی، بدخیمی و بیماری‌های کلیوی بودند، پس از ابتلاء به ویروس کرونا فوت کردند.

وی ادامه داد: این در حالی است که تست کرونا 77 هزار و 210 نفر از افرادی که مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای بودند، از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور تا 20 مهر 99 مثبت شده است.

لاری در تشریح موارد ابتلاء و فوت این افراد به تفکیک هر بیماری زمینه‌ای، گفت: از ابتدا تا 20 مهر ماه، در افراد مبتلا به بیماری‌های ریوی، 155 نفر فوت کرده و تست کرونا 920 نفر مثبت شده است. در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی، 7 هزار و 309 نفر فوت کرده و 37 هزار و 203 نفر تست کرونا مثبت داشتند. در بیماران دیابتی، 5 هزار و 279 نفر فوت کرده و 29 هزار و 606 نفر تست مثبت کرونا داشتند. در افراد مبتلا به بیماری‌های کبدی، 305 نفر فوت کرده و تست هزار و 438 نفر مثبت شد. در بیماران مبتلا به بیماری‌های بدخیمی، 709 نفر به علت ابتلاء به ویروس کرونا فوت کرده و تست 2 هزار و 563 نفر مثبت شده است. همچنین در بیماران مبتلا به بیماری‌های کلیوی نیز هزار و 225 نفر فوت کرده‌اند که تست 5 هزار و 480 نفر مثبت شد.

لاری اظهار کرد: یکی از موارد مهم در دوران شیوع ویروس کرونا، کنترل بیماری‌های غیر واگیر و مزمن است. این بیماری‌ها باید به صورت مداوم تحت کنترل باشند و بیماران مبتلا به بیماری‌های غیر واگیر باید موارد پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا را جدی‌تر رعایت کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان