عسگری آزاد خبر داد؛

فعالیت ۳۰ تسهیلگر بنیاد برکت در استان‌های مرزی کشور

رئیس هیأت مدیره بنیاد برکت گفت: در حال حاضر ۳۰ تسهیلگر بنیاد برکت در مناطق مرزی کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی فعالیت دارند.

فعالیت 30 تسهیلگر بنیاد برکت در استان‌های مرزی کشور

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود عسگری آزاد رئیس هیأت مدیره بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در اولین‌ نشست تخصصی بررسی راهکار‌های اشتغال کولبران اظهار کرد: برای حل مشکل اشتغال کولبران در کشور نظرات مختلفی وجود دارد.

او با بیان اینکه برخی وجود این افراد را در کشور مطلوب نمی‌دانند و معتقدند در قرن بیستم چنین پدیده‌ای نباید وجود داشته باشد، گفت: عده‌ای نیز معتقدند که باید این افراد را ساماندهی کرد و برایشان کالا و زمان خاصی مشخص کرد که بتوانند در راستای یک اصول مشخص این کار را انجام دهند.

عسگری آزاد افزود: ما به شخصه در بنیاد برکت چنین چیزی را مطلوب نمی‌دانیم، چرا معتقدیم باید ارزش والای انسانی حفظ شود و چنین پدیده‌ای برای جامعه مطلوب نیست.

رئیس هیأت مدیره بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افزود: هر انسانی باید با عزت معیشت خود را تأمین کند.

او با بیان اینکه هدف گذاری مقدمه برنامه ریزی است، افزود: مسأله کولبری ممکن است به دلیل مسائل فرهنگی، امنیتی، اقتصادی و ... رخ دهد که در این بین ممکن است مشروبات الکلی، اسلحه و کالا‌های غیر مجاز مبادله شود.

عسگری آزاد افزود: بنیاد برکت هیچ اقدامی را بدون مطالعه انجام نمی‌دهد و برای حل پدیده کولبری باید رشد و توسعه زیرساخت‌ها را فراهم کنیم.

او با بیان اینکه برای این روند باید سهولت تسهیلات را در اختیار کولبرانی که می‌خواهند به شغل پایداری برسند قرار دهیم، ادامه داد: 3 هزار طرح را در این مناطق هدف گذاری کردیم که سال بعد می‌توانیم این تعداد را به 10 تا 15 هزار طرح ارتقا دهیم.

رئیس هیأت مدیره بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با بیان اینکه بنیاد برکت مسئولیت قانونی‌ برای رفع این معضل ندارد، اما هر چالشی که در کشور رخ دهد ما به سمت آن حرکت می‌کنیم، ادامه داد: در حال حاضر 30 تسهیلگر بنیاد برکت در مناطق مرزی این سه استان فعالیت دارند.


بیشتر بخوانید


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان