ماجرای پست دادن به جوانان اصلاح‌طلب در شرکت‌های زیرمجموعه شستا چیست؟

گروه سیاست سایت فردا: ماجرای پست دادن به اعضای ستاد انتخاباتی روحانی را چندی قبل علی خضریان نماینده مجلس رو کرد. او در صفحه توییتر خود با انتشار تصویری از فهرست معرفی شده جهت استخدام، نوشت: « در حالی که جذب افراد در مشاغل تخصصی و مدیریتری، نیازمند تخصص، تجربه، و سوابق شغلی موثر و مرتبط است، معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی لیست اعضای کمیته جوانان و دانشجویان ستاد انتخاباتی رئیس جمهور را در جهت به‌کارگیری در هیات مدیره شرکت‌های زیرمجموعه شستا ارایه کرده است.
او همچنین نوشت: «جناب وزیر! آیا چنین امکانی برای سایر جوانان کشور هم فراهم می‌باشد؟ آیا این مصداق اتم بی‌عدالتی و تخلف آشکار مدیریتی نیست؟ به عنوان وزیر دستگاه متولی اشتغال در کشور چه پاسخی به خیل جوانان بیکار در کشور خواهید داشت و این اقدام خود را چگونه توجیه می‌کنید؟»
توضیحی از جانب آقای وزیر و دیگر مسئولان در وزارتخانه ذی‌ربط ارائه نشد اما گویا خضریان قصد رها کردن موضوع را ندارد. او به خبرگزاری دانشجو گفته است: «در حالی که کشور در شرایط اقتصادی سختی به سر می‌برد؛ در ایامی که بیماری کرونا به بسیاری از شغل‌ها آسیب وارد کرده و باعث تعطیلی مشاغل و بیکاری افراد زیادی شده، اسناد و مدارک نشان می‌دهد شماری از اعضای ستاد انتخاباتی آقای روحانی با دستور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شرکت‌های زیرمجموعه شستا به‌کارگیری شده‌اند، این در حالی است که آمار‌ها نشان می‌دهد حدود 30 درصد از جوانان کشور بیکار هستند که بسیاری از این جوانان تحصیلکرده و متخصص، می‌توانستند واجد شرایط جذب در برخی شرکت‌های دولتی باشند. عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اصل نود گفت: با توجه به اینکه به‌کارگیری افراد در مشاغل تخصصی و مدیریتی، نیازمند داشتن تخصص، تجربه و سوابق شغلی موثر و مرتبط می‌باشد سوال بنده از وزیر محترم این است که اعضای کمیته جوانان و دانشجویان ستاد‌های انتخاباتی جناب آقای روحانی با کدام سابقه موثر شغلی، برای جذب در مشاغل کلیدی و هیأت مدیره بزرگترین و مهمترین هلدینگ‌ها و شرکت‌های اقتصادی و تولیدی کشور (زیرمجموعه‌های شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) معرفی شده‌اند؟ آقای محمد شریعتمداری که مدعی شفافیت در وزارتخانه تحت امرشان و به‌خصوص شرکت‌های شستا هستند، آیا حاضر به شفاف‌سازی درخصوص جذب بدون ضابطه این افراد نیز هستند؟ آیا این مصداق اتمّ بی‌عدالتی و تخلف آشکار مدیریتی نیست؟»
خضریان افزود: «آقای شریعتمداری به‌عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ که متولی اشتغال در کشور است چه پاسخی به خیل جوانان بیکار در کشور خواهد داشت و این اقدام خود را چگونه توجیه می‌کند؟ در چنین شرایطی که مسائل اقتصادی اولویت اول کشور است و اقشار مختلف مردم با مشکلات عدیده معیشتی و بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند، با پشتوانه کدام تصمیم کارشناسی‌شده در سال پایانی دولت اقدام به معرفی جوانان عضو ستاد انتخاباتی آقای روحانی جهت عضویت در هیئت‌مدیره شرکت‌های بزرگ اقتصادی کرده‌اند؟ به استناد لیست‌ها و مدارک موجود این افراد با امضای معاون وزیر به شستا معرفی شده‌اند.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان