افزایش رشد مو با توصیه های طبیعی فوق العاده موثر در منزل

چگونگی افزایش رشد مو ها که امروزه مورد توجه اغلب افراد قرار گرفته و مادام به دنبال روش ها و داروهایی برای بهبود سرعت رشد موها هستند و به همین منظور ما در این مطلب سعی داریم تا به بیان راه های مختلف برای افزایش رشد مو بپردازیم.

افزایش رشد مو با توصیه های طبیعی فوق العاده موثر در منزل

از آنجایی که مو با زیبایی و جذابیت فراوان همراه است اغلب خانم ها همیشه به دنبال روش هایی هستند تا به تغییر موهایشان کمک کنند و به همین خاطر شما در این مطلب با چند ترفند ساده آشنا خواهید شد که به شما می آموزد که چگونه موهایی ضخیم تر و پر پشت تر داشته باشید.

چگونگی افزایش رشد مو

همانطور که می دانید مو نقش بسیار مهمی در زیبایی چهره افراد دارد و به طور کلی داشتن موهای بلند و پرپشت نیز آرزوی هر مرد و زنی است. تمامی افراد به دنبال تحقق یافتن آرزویشان در مورد تقویت موی سر هستند ولی به دلیل مشکلاتی مانند ضعیف بودن موها،تغذیه ناکافی و آسیب وارد شدن به مو رشد آن ها کم تر خواهد شد و به همین خاطر اغلب افراد ترجیح می دهند که آن ها را کوتاه کنند. اما بایستی همواره این سوال را از خود بپرسید که چگونه می توان موهای پر پشت و بلندی داشت که در این مواقع ما توصیه می کنیم به جای استفاده از قرص و داروهای شیمیایی از روش های مصنوعی مانند گلاه گیس ها و اکستنشن می توانید رشد موهای خود را بهبود ببخشید. بهتر است بدانید که موهای افراد در مدت زمان یک ماه بین 6 میلی متر الی 1.3 سانتی متر رشد خواهد داشت اگرچه که عوامل ژنتیکی نیز در این میان فاقد تاثیر نیست. توجه داشته باشید که تاکنون هیچ فرمول اثبات شده ای برای سرعت بخشیدن به رشد موها وجود ندارد و به همین خاطر تمامی ویدئو هایی که ادعا می کنند می توانید در عرض چندین روز و یا چندین هفته موهایتان را بلند کنید کاملا گمراه کننده هستند.

راه های افزایش رشد مو

توصیه های ساده جهت سرعت بخشیدن به رشد مو:

بهتر است بدانید که برای افزایش رشد موهای خود بایستی از اصول و توصیه هایی بهره بگیرید تا بتوانید به نتایج دلخواه خود دست پیدا کنید به همین خاطر در ادامه به بیان چند توصیه کاربردی در جهت افزایش موهای سر پرداخته ایم که می توانید از آن ها بهره لازم را ببرید:

داشتن برنامه غذایی سالم و متعادل:

توجه داشته باشید که بایستی برنامه غذایی خود را به نحوی تنظیم کنید که به رشد موهایتان کمک کند و به همین خاطر توصیه می شود که حتما غذاهایی مانند سبزیجات برگ دار،دانه غلات،ماهی و مرغ را در برنامه های غذایی خود قرار دهید. بهتر است بدانید که سلامت موها مانند سلامت سایر قسمت های بدن نیاز به تغذیه سالم دارد و استفاده از شامپوها و نرم کننده های خوب برای مراقبت و محافظت از موی سر بسیار ضروری هستند ولی توجه داشته باشید که تنها شامپو ها نیستند که برای افزایش رشد موها بدان نیاز دارید زیرا به طور کلی مو از پروتئین تشکیل شده و به همین خاطر برای اینکه بتواند درخشش خود را حفظ کند نیاز به پروتئین دارد و بایستی برنامه غذایی خود را سرشار از پروتئین،ویتامین و مواد معدنی بکنید.

داشتن رژیم غذایی مناسب

ماساژ دادن پوست سر:

بهتر است بدانید که ماساژ دادن پوست سر نه تنها باعث ایجاد احساسی مطلوب می شود بلکه به تحریک گردش خون نیز کمک شایانی خواهد کرد و همچنین منجر به حرکت چرب های پوست سر و مرطوب ماندن موها خواهد شد. توجه داشته باشید که ماساژ دادن سر با ماده ای مانند روغن نارگیل باعث رشد موهایی قوی در سر خواهد شد زیرا این روغن حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد مغذی است و یک نرم کننده طبیعی برای موها به شمار می
آید.

برای انجام این روش بایستی به آرامی و با نوک انگشتان خود سرتان را ماساژ دهید.

توصیه می شود که یک قاشق سوپ خوری روغن نارگیل گرم کنید.

حالا انگشتان خود را درون روغن فرو نمایید و سپس پوست سرتان را به صورت دایره ای ماساژ دهید.

چگونگی ماساژ دادن پوست سر

استرس خود را کاهش دهید:

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که از موهایتان مراقبت کنید و با ملایمت و لطافت با آن برخورد کنید ولی در آخر به نتیجه دلخواه نرسید. بهتر است بدانید که سطح بالایی از استرس می تواند باعث اختلال در روند رشد مو شود و در نتیجه ریزش مو را به دنبال داشته باشد و این موضوع یعنی که تارهای مو در مرحله آناژن آنگونه که باید رشد کند رشد نمی کنند. استرس به دلیل عوامل مختلفی مانند فیزیولوژیکی و روانشناختی به وجود می آید و تاثیر منفی را بر سلامت و رشد موها بر جای خواهد گذاشت. توجه داشته باشید که شما می توانید با انجام منظم ورزش یوگا و یا ورزش هایی از این قبیل استرس را در خود کاهش دهید.

موهای خود را بیش از حد برس نزنید:

توجه داشته باشید که برس زدن روزانه موها نباید بیش تر از 5 الی 10 دقیقه طول بکشد. اغلب بانوان معتقد هستند که راز داشتن موهای زیبا و شاداب برس زدن است ولی عده ای دیگر هستند که اعتقاد دارند برس زدن باعث ریزش مو خواهد شد و به همین خاطر موهایشان را جز در مواقع ضروری شانه نمی زنند؛توجه داشته باشید که هر دو کار اشتباه است زیرا برس زدن باعث تحریک پوست و آزاد سازی چربی های اضافی پوست خواهد شد. توصیه می شود برای اینکه موهایتان شکننده نشود و دچار ریزش مو نشوید موها را به آرامی برس بزنید در غیر این صورت دچار تاسی سر خواهید شد.

چگونگی شانه زدن موها

روبالشتی های خود را عوض کنید:

توصیه می شود که روبالشتی نخی خود را با روبالشتی ابریشمی تعویض نمایید و اگر به دنبال راهکارهای بهتری در جهت افزایش رشد موهای خود هستید بایستی بدانید که انجام تمامی کارهای کوچک در راستای افزایش موها شما را یک قدم به هدفتان نزدیک تر می کند. به همین خاطر بایستی روبالشتی های ابریشمی را جایگزین روبالشتی نخی بکنید زیرا ابریشم نرم تر از نخ می باشد و باعث کاهش الکتریسیته مو و در نتیجه کمتر شدن به هم ریختگی مو خواهد شد.

از مکمل ها استفاده نمایید:

توصیه می شود که از مواد غذایی طبیعی و مقوی در طول روز استفاده نمایید زیرا این کار به افزایش حجم موها کمک شایانی خواهد کرد. توجه داشته باشید که مکمل های متنوعی مانند بیوتین و قرص های مولتی ویتامین وجود دارند که برای افزایش موها بسیار مناسب عمل می کنند. این مکمل ها باعث خواهند شد تا تمامی ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز که در برنامه غذایی تان وجود ندارد تامین گردد و در نهایت باعث افزایش موهای سر شود.

استفاده از مکمل ها برای افزایش موهای سر

از درمان های طبیعی مو استفاده نمایید:

در فرآیند مراقبت از موهایتان حتما در مورد فواید استفاده از درمان های طبیعی شنیده اید. ماسک های خانگی به راحتی با ترکیب لیمو،عسل،آووکادو،اسانس رزماری و روغن نارگیل که در هر خانه ای نیز یافت می شوند تهیه خواهند شد و می توانند برای افزایش موها موثر عمل کنند و توصیه می شود که در طول هفته حداقل یک مرتبه از این ماسک های طبیعی استفاده نمایید. بهتر است بدانید که مواد طبیعی متفاوتی وجود دارند که می توانند موهایتان را نرم و ابریشمی کنند و رشد موها را تا حدود زیادی افزایش دهند.

به اندازه کافی آب بنوشید:

توصیه می شود که در طول روز حتما 8 لیوان آب بنوشید زیرا نوشیدن آب برای بدن بسیار مفید خواهد بود و تمامی سموم موجود در بدن را دفع خواهد کرد. از آنجایی که مو برای حفظ رطوبت خود متکی به بدن است بایستی با نوشیدن مقدار زیادی آب رطوبت مورد نیاز بدن را تامین نمایید.

نوشیدن آب برای افزایش رشد موها

موهای خود را ضد عفونی کنید:

توجه داشته باشید که برای انجام این کار نیاز به محصولات ضدمیکروبی دارید. به طور کلی عفونت های میکروبی در پوست سر منجر به ضعیف شدن پیاز مو و آسیب دیدن ساقه مو ها خواهد شد و به تدریج مو کدر و ناسالم خواهد شد. بهتر است بدانید که این عفونت ها منجر به بیماری های پوست سر مانند درماتیت سبورئیک و اگزما می شود. توجه داشته باشید که پاکسازی موها با استفاده از محصولات ضدمیکروبی،درمان های بالینی و دارو های مناسب به افزایش رشد سالم موها کمک شایانی خواهد کرد.

موهای خیس را درون حوله نپیچید:

توجه داشته باشید که برای رشد سریع تر موها بایستی موهای خیس را درون حوله نپیچید اگرچه که قرار دادن مو درون حوله پس از شستشو در ظاهر کار درستی به نظر می آید اما جالب است بدانید که مو ها هنگامی که خیس هستند دچار شکنندگی خواهند شد و به همین خاطر توصیه می شود که موهای خود را پس از شستشو به آرامی با حوله خشک کنید زیرا انجام این کار از آسیب وارد شدن به موها جلوگیری خواهد کرد.

قرار ندادن موها درون حوله

موهای خود را با روغن داغ ماساژ دهید:

بهتر است بدانید که ماساژ دادن آرام موها با روغن های ولرم مانند روغن جوجوبا، روغن نارگیل،روغن زیتون و روغن آرگان نه تنها منجر به بهبود گردش خون در پوست سر می شود بلکه پوست سر را نیز تقویت و بازسازی خواهد کرد و شرایط لازم را برای رشد سریع تر موها فراهم می آورد و پیاز مو را قوی و بلند خواهد کرد.

موهای خود را با سرکه بشویید:

توجه داشته باشید که شستن موها با سرکه باعث افزایش رشد مو خواهد شد و موها را زیباتر و درخشان تر خواهد کرد. بهتر است بدانید که مخلوط 2 قاشق سوپ خوری سرکه و یک لیتر آب مانند نرم کننده طبیعی عمل می کند و به شما در داشتن موهای بلند و سالم کمک خواهد کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان