ایسنا: صبح امروز محسن حاجی میرزایی در دیدار نمایندگان بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد پس از استماع سخنان تعدادی از نمایندگان، با اشاره به موضوعهای مطرحشده از سوی دانشجو معلمان بسیجی گفت: میدانیم سند تحول از آموزشوپرورش چه میخواهد و رهبر معظم انقلاب چه مطالبهای دارند و باید بررسی کرد تاکنون چهکارهایی انجامشده، در حال اجرا است و چه مشکلاتی یا نیازمندیهایی برای ادامه این مسیر دارد.
وزیر آموزشوپرورش با اشاره به اینکه باید برای حل مشکلات تربیتمعلم نظرات خود را مطرح کنیم تا معلم بهعنوان مهمترین عنصر تحول بهخوبی تربیت شود، اظهار کرد: انقلاب اسلامی نیازمند انسانهای با نگرش عمیق است تا دچار آلودگیهای بازیهای سیاسی نشوند و بهجای سطحینگری بهطور عمیق به مسائل بنگرند.
عضو کابینه تدبیر و امید با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در اجلاس مدیران و روسای ادارات آموزشوپرورش کشور اظهار کرد: اولین کسی که باید شان و منزلت معلم را رعایت کند؛ خود معلمان هستند.
وی بابیان اینکه طرح رتبهبندی فرهنگیان بهمرور اجرایی شد و نقایص آن را هم بهتدریج برطرف خواهیم کرد، اظهار کرد: در حوزه نیروی انسانی، اصل برجذب نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان است اما به دلیل نیاز مبرم آموزشوپرورش به نیروی انسانی، قانونگذار طرح خرید خدمات را برای حل این نیاز فوری مصوب کرده است.
وزیر آموزشوپرورش فعالیت مدارس غیردولتی را بر اساس قانون، کمککننده به ارتقا کیفیت آموزشوپرورش و پاسخ به نیازمندی برخی خانوادهها برشمرد.
عضو کابینه تدبیر و امید خاطرنشان کرد: برای رفع بسیاری از مشکلات آموزشوپرورش، بهطور هفتگی با حضور یکی از مسئولین دولتی برنامه گفتگوی هفته با محور تحول را برای مدیران کل استانها و روسای مناطق آموزشوپرورش کشور ارائه میدهیم.
وی با اشاره به اینکه آموزش مجازی باعث شد تا نیاز به تجهیزات الکترونیکی افزایش پیدا کند، گفت:از ابتدای بازگشایی مدارس اصل بر حضور دانشآموز در مدرسه بوده است، گفت: سه روش؛ آموزش حضوری، آموزش از طریق شبکه شاد و تلویزیون را ارائه دادیم و دانشآموز مخیر است تا با توجه به شرایطی که دارد یکی از این روشها را انتخاب کند.
وزیر آموزشوپرورش بابیان اینکه شبکه شاد یکی از افتخارات ملی است گفت: از طرف آموزشوپرورش برای شبکه شاد هزینهای نمیکنیم.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش،حاجی میرزایی در پایان از ارائه طرح توسط دانشجو معلمان استقبال کرد و گفت: برای ایجاد تحول در آموزشوپرورش باید در پنج محور؛ معلم، محتوا، دانشآموز، مدرسه و نظام ارزشیابی تحول صورت گیرد که در این محورها، نظام سنجش نیازمند تحول اساسی است.