رییس پلیس راهور ناجا:

۳۵ درصد حمل و نقل در کشور متعلق به موتور سیکلت‌ها است

سردار هادیانفر گفت :بیش از ۳۵ درصد از حمل و نقل در کشور را موتور سیکلت‌ها به خود اختصاص دادند که برخی از آنها برای امرار معاش یا تفریح از این وسیله استفاده می‌کنند.

35 درصد حمل و نقل در کشور متعلق به موتور سیکلت‌ها است

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،سردار سید کمال هادیانفر رییس پلیس راهور ناجا در حاشیه مسابقات موتورسواری به مناسبت هفته‌ی نیرو انتظامی گفت:اینگونه به صورت نمادین برگزار می‌شود هدف اصلی این مسابقه توسعه انضباط در کشور است. بیش از 35 درصد از حمل و نقل در کشور را موتور سیکلت‌ها به خود اختصاص می‌دهند. بعضی از این موتور سیکلت سوار‌ها برای امرار معاش از این وسیله استفاده می‌کنند، بعضی‌ها هم برای تفریح و برخی نیز برای ایاب و ذهاب از این وسیله استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد:بحث توسعه و انضباط ترافیکی بحث اصلی ما است و به این دلیل است که بیشترین حوادث ما برای موتور سیکلت سوار‌ها و عابرین پیاده رخ می‌دهد. توسعه فرهنگ و استفاده درست از موتور سیکلت بحث بسیار جدی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود:کسانی که می‌خواهند به صورت تفریحی یا نمایشی از موتور سیکلت استفاده کنند باید در پیست‌ها صورت گیرد. امیدواریم این فرهنگ در کشور ما هم توسعه پیدا کند و ما هم بتوانیم همانند کشور‌های اروپایی نظم و انضباط ترافیکی خوبی را داشته باشیم. برای موتورسیکلت سوار‌های قانونمند آرزوی سلامتی می‌کنم و امیدواریم که شاهد کاهش بیشتر حوادث ترافیکی باشیم.

سردار هادیانفر تصریح کرد:ما در هنجار‌های ترافیکی مظلوم‌ترین بخش قشر ما عابرین پیاده هستند و کسانی که بیشترین تعرض را به عابرین پیاده دارند موتورسوار‌ها هستند و برخورد با موتور سیکلت‌های متخلف مطالبه‌ی اجتماعی است که از ما می‌شود. حدود 92 درصد از خودروسواران پایبند به قانون هستند، اما موتور سیکلت غالبا این پایبندی را ندارند.

وی اظهار کرد:ما به همکاران توصیه می‌کنیم که برخورد با موتورسیکلت سوار‌ها نیز با رفعت باشد و خواهش ما از آن‌ها این است که قوانین را بیشتر رعایت کنند.


بیشتر بخوانید 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان