درمان لکه های قهوه ای پوست با معجون های خانگی

یکی از شایعترین مشکلات پوستی وجود لکه های تیره بر روی پوست است که به دلایل مختلفی در پوست ایجاد می شود. برای درمان لکه های قهوه ای روی پوست روش های مختلفی مثل استفاده از آب لیمو، زرد چوبه، شیر، ماست و &#۸۲۳۰; وجود دارند که در این مطلب با آن آشنا می شویم.

درمان لکه های قهوه ای پوست با معجون های خانگی

همواره وجود لکه های قهوه ای بر روی پوست موجب از بین رفتن زیبایی پوست و نارضایتی در افراد می شود. بیشتر لکه های پوستی در اثر افزایش سن، تابش نور خورشید و بیماریهای کبدی و بارداری در صورت ایجاد می شود. برای از بین بردن این لکه های روی پوست روش های مختلفی وجود دارد که در این مطلب به بررسی آن می پردازیم.

درمان لکه های قهوه ای روی پوست

زمانی که پوست در معرض تابش پرتو های آفتاب قرار می گیرد. سلول های ملانوسیت در پوست بیشتر شده و باعث افزایش ملانین در پوست می گردد، در نتیجه لکه های قهوه ای بر روی پوست ایجاد می شود. این لکه ها به عنوان لکه های پیری، لکه های حاصل از آفتاب سوخته گی، لکه های تیره و لکه های ناشی از مشکلات کبدی شناخته شده اند. تمام این لکه ها و موارد در مجموعه ای به اسم هیپرپیگمانتاسیون قرار گرفته اند.

درمان لکه های قهوه ای بر روی پوست

علت ایجاد لکه های قهوه ای بر روی پوست

ایجاد لکه های تیره بر روی پوست زنان و مردان به دلایل مختلفی مثل ژنتیک، بارداری، اشعه فرابنفش، بالا رفتن سن، بیماری های کبدی، آکنه و استرس و بیماری های پوستی باشد. استرس باعث ایجاد تغییرات هورمونی شده و لکه های تیره روی پوست ایجاد می کند. در ادامه به ارائه روش هایی برای رفع لکه های قهوه ای می پردازیم.

آب لیمو برای برطرف کردن لکه های قهوه ای

آب لیمو به خاطر دارا بودن اسید، رنگدانه های ملانین را تجزیه کرده و به مرور بعد از چند ماه از بین می برد. همچنین ویتامین C لیمو ترش باعث سفید شدن پوست شده و بهترین روش برای درمان لکه های قهوه ای به شمار می رود. برای از بین بردن لکه های قهوه ای به کمک لیمو ترش سه روش مختلف وجود دارد.

روش اول : لیمو ها را برش زده و به طور مستقیم روی پوست خود بگذارید. بعد از نیم ساعت پوست را با آب شست و شو دهید. در زمان استفاده از ماسک لیمو ترش در معرض نور خورشید قرار نگیرید.

روش دوم: در این روش از آب لیمو به همراه شکر استفاده نمایید برای این منظور آب یک عدد لیمو را در ظرفی ریخته و 2تا 4 قاشق غذا خوری شکر را خیلی آرام به آن اضافه نمایید. مخلوط حاصل باید خمیری شکل شود. در ادامه محلول حاصله را به کمک پنبه یا براش به نقاط قهوه ای پوست بمالید. بگذارید خمیر برای 30 دقیقه بر روی پوست بماند بعد با آب سرد آن را پاک نمایید. بعد از استفاده از این ماسک حتما از مرطوب کننده استفاده نمایید تا پوست تان خشک نشود.

روش سوم: برای درمان سریع لکه های قهوه ای از لیمو به همراه عسل و شکر استفاده نمایید. برای تهیه این ماسک دو قاشق غذا خوری شکر و دو قاشق غذا خوری عسل را به آب یک عدد لیمو اضافه کرده و به شکل خمیر در آورید. مخلوط خمیری را بر روی نقاط قهوه ای پوست خود قرار داده و بعد از 30 دقیقه بشویید. عسل باعث حفظ رطوبت پوست می شود.

پاک کردن لکه های قهوه ای بر روی پوست

استفاده از جعفری برای برطرف کردن لکه های قهوه ای

جعفری به خاطر داشتن ویتامین های A و C باعث تولید کلاژن در پوست شده و با رادیکال های آزاد مبارزه می کند، و به داشتن پوستی شفاف و بدون لکه کمک می کند. برای استفاده از جعفری به روش زیر عمل کنید.

در ابتدا برگ های جعفری را خرد کرده و در مخلوط کن ریخته بعد دو قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری آب لیمو را به آن بیافزایید. خمیر حاصل را بر روی پوست مالیده و بعد از بیست دقیقه بشویید. هر روز از این ماسک استفاده نمایید.

در روشی دیگر می توان از چای جعفری و آب لیمو استفاده کرد. برای تهیه این چای سر یک ساقه جعفری را ریز نمایید و به دو فنجان آب جوش اضافه نمایید. بعد اجازه دهید کمی بجوشد بعد 10 دقیقه آن را کنار گذاشته سپس یک قاشق آب لیمو به آن اضافه کرده و بعد از خنک شدن بر روی پوست خود به کمک پنبه بمالید. مواد را بعد از نیم ساعت از روی پوست بشویید. این روش را می توان هر شب انجام داد.

رفع لکه های قهوه ای پوست

استفاده از شیر برای پاک کردن لکه های قهوه ای پوست

شیر علاوه بر فوائد بی شمار برای سلامت بدن، در تامین سلامت پوست نیز مفید است. برای تهیه ماسک دارویی شیر 4 قاشق غذا خوری شیر را با 2 قاشق غذا خوری عسل مخلوط کرده و به کمی یک پنبه مخلوط حاصل را بر روی نقاط تیره پوست بمالید، و برای ده دقیقه پوست را با آن ماساژ دهید. و مجددا ده دقیقه صبر کرده بعد بشویید. برای نتیجه بهتر این کار را روزی یک بار انجام دهید.

استفاده از ماست

ماست به دلیل وجود اسید لاکتیک باعث لایه برداری پوست شده و سلول های مرده را از روی پوست پاک می کند. برای درمان لکه های قهوه ای روی پوست به وسیله ماست، دو قاشق غذا خوری ماست را با یک قاشق غذا خوری بلغور جو دو سر و یک قاشق آب لیمو به خوبی مخلوط کرده و به صورت ماسک بر روی پوست خود بمالید. اجازه دهید ماسک برای بیست دقیقه بر روی پوست بماند بعد آن را با آب ولرم شست و شو دهید. این مخلوط را برای سه بار در هفته استفاده نمایید.

در روشی دیگر ماست نعناع و گلاب را باهم مخلوط کرده تا خمیری شود و بعد بر روی پوست خود بمالید و بعد از 40 دقیقه بشویید. روزی یکبار از این ماسک استفاده نمایید.

درمان لکه های قهوه ای پوست

استفاده از سیب زمینی

سیب زمینی به دلیل خاصیت سفید کنندگی و نشاسته ای که در آن وجود دارد در کاهش رنگدانه ها تاثیر گذار است. در یک روش برش های باریک از سیب زمینی را بر روی پوست قرار داده و بعد از چند دقیقه آن را بشویید.

در روشی دیگر سیب زمینی پوست کنده را رنده نموده و با یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کرده و به صورت ماسک بر روی نقاط تیره پوست قرار دهید. بعد از 15 دقیقه مواد را با آب ولرم از روی پوست خود پاک کنید.

استفاده از آب پیاز

برای درماناین  لکه ها از روی پوست با پنبه مقداری از آب پیاز را بر روی پوست خود مالیده و بگذارید تا خشک شود بعد از خشک شدن آن را بشویید.

همچنین می توانید یک قاشق غذا خوری آب پیاز را با دو قاشق غذا خوری عسل مخلوط کرده و به پوست بمالید. و بعد از بیست دقیقه بشویید.

برطرف نمودن لکه های قهوه ای

زردچوبه

کورکومین موجود در زرد چوبه به درمان لکه های قهوه ای و تیره روی پوست کمک می کند. استفاده از زرد چوبه نباید طولانی مدت باشد و بعد از بیست دقیقه باید از روی پوست پاک شود. نصف قاشق غذا خوری زرد چوبه را با یک قاشق چای خوری آب لیمو و دو قاشق شیر مخلوط کرده و بر روی نقاط تیره پوست قرار دهید. این ماسک را بعد از 15 دقیقه بشویید.

استفاده از گوجه فرنگی

به جهت رفع لکه های قهوه ای روی پوست، مقداری گوجه فرنگی له شده را با شکر مخلوط کرده و برای ده دقیقه روی پوست خود قرار دهید بعد به صورت دورانی ماساژ دهید بعد با آب بشویید. به جای شکر از آب لیمو نیز می توان استفاده کرد.

استفاده از روغن بادام شیرین

برای درمان لکه های قهوه ای 4 تا 5 قطره روغن بادام را با دو قاشق چای خوری آب لیمو و یک قاشق غذا خوری عسل و یک قاشق غذا خوری پودر شیر مخلوط کرده و بر روی پوست قرار دهید. بعد از نیم ساعت آن را آبکشی نمایید. سه بار در هفته این عمل را انجام دهید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان