طریقه درست کردن ماسک آرد نخود و فواید آن برای زیبایی

یکی از خواص مهمی که مصرف ماسک آرد نخود برای پوست دارد روشن کنندگی پوست است. شما می توانید برای برخورداری از بهترین خواص این ماسک آن را به صورت ترکیبی از مواد مصرف نمایید.

طریقه درست کردن ماسک آرد نخود و فواید آن برای زیبایی

آموزش مصرف ماسک آرد نخود یک آموزش موثر برای افرادی است که دوست دارند تا پوستی روشن و لطیف داشته باشد و به مراقبت از پوست خود بسیار اهمیت می دهند. یکی از مهمترین خواصی که در این نوع از ماسک دیده می شود روشن کنندگی پوست می باشد که استفاده آن به همراه گلاب می تواند تاثیرات بیشتری نیز داشته باشد.

 ماسک کاربردی آرد نخود

آشنایی با انواع ماسک آرد نخود

بیشتر افراد متخصص مصرف این نوع ماسک را بر حسب نوع پوست مصرف کننده توصیه می کنند به عنوان مثال افرادی که دارای پوستی خشک هستند باید از ترکیب معجزه آسای آرد نخود و شیر استفاده کنند. همچنین برای افراد با پوست چرب مصرف این ماسک به اضافه گلاب توصیه می شود.

ماسک های مختلفی برای درمان های پوستی و داشتن پوست شفاف وجود دارد که یکی از آن ها ماسک آب برنج است و با معرفی ماسک آب برنج می توانید به تاثیرات خاص آن پی ببرید.

معرفی انواع ماسک آرد نخود

یکی از ترکیبات جالبی که برای تهیه این محلول می توان توصیه کرد ترکیب آرد نخود با زرد چوبه است اما در مصرف این ماسک باید دقت کافی را داشته باشید. زرد چوبه موجب کم شدن مو و ابروها می شود در نتیجه باید آن را بر روی ابروها قرار ندهید. و در برخی از موارد نیز ممکن است فرد دچار حساسیت باشد بنابراین ابتدا ماسک را بر روی نواحی خاصی از بدن تست کرده و بعد استفاده نمایید.

شیر، زرد چوبه و آرد نخود:

این ماسک یکی از ترکیبات موثر برای پوست می باشد که برای تهیه آن باید 3 قاشق چای خوری آرد نخود، 1 قاشق چای خوری زرد چوبه و مقداری شیر کم چرب و گلاب را با یکدیگر مخلوط کنید و آن را به مدت 20 دقیقه بر روی پوست قرار دهید.

عسل و آرد نخود:

یکی دیگر از خواص مهمی که می توان در مصرف این ماسک به آن اشاره کرد درمان جوش صورت است برای رفع جوش های صورت خود می توانید مقداری آرد نخود را با عسل مخلوط کرده همچنین می توانید برای بالا بردن خاصیت پاکسازی کننده این ماسک مقداری پودر صندل نیز به آن اضافه کنید. این ماسک با برخورداری از خاصیت ضد عفونی کننده می تواند به درمان جوش های صورت شما کمک کند.

ماسک خانگی آرد نخود

آرد نخود دارای ویتامین b است و مصرف این آرد نیز می تواند موثر باشد و علاوه بر درمان های پوستی به حفظ سلامت بدن شما نیز کمک کند. ارزش غذایی این ماده به میزانی است که مصرف یک سوم لیوان از آن برابر با غلات، نان و گوشت است.

استفاده از ماسک آرد نخود برای افرادی است که دارای پوستی تیره هستند و می توانند با ترکیب این ماسک و مواد لایه بردار پوستی شفاف و روشن داشته باشند. شاید یکی از ترکیبات موثر دیگر برای از بین بردن جوش های صورت استفاده از ماسک خیار نیز باشد که می توانید در کنار استفاده از این ماسک تاثیرات بیشتری را بر روی پوست خود مشاهده کنید.

با توجه به اینکه پوست شما می تواند خواص مختلفی را از موارد دریافت کند، می توانید از ترکیبات موثر تر دیگری همچون آبلیمو نیز در این ماسک استفاده نمایید.

ماسک های آرد نخود

معرفی ماسک آرد برنج نیز می تواند اطلاعات مهمی را در اختیار شما قرار دهد و با استفاده از یان ماسک جالب می توانید زیبایی پوست خود را برگردانید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان