معرفی انواع ماسک برای موهای چرب و طرز تهیه آن ها

امروزه برای رفع چربی موی سر روش های زیادی وجود دارد. یکی از این روش ها استفاده از ماسک مو می باشد. استفاده از ماسک برای موهای چرب نه تنها مشکلات مربوط به ریزش را برطرف می کند، بلکه میزان شوره و موخوره را تا حد زیادی کاهش می دهد و به داشتن موهای زیبا و پرپشت کمک می کند.

معرفی انواع ماسک برای موهای چرب و طرز تهیه آن ها

اگر مو های شما زود چرب می شود، می توانید با استفاده از انواع ماسک برای موی چرب و موادی مثل ماسک سرکه سیب، عسل، لیمو و … صاحب موهایی براق و درخشان شوید. پس با ادامه این مقاله همراه ما باشید.

 ماسک برای موهای چرب

مو یکی از بخش های مهم بدن انسان است که به صورت مستقیم بر اعتماد به نفس و ظاهر فرد تاثیر می گذارد. اگر موهای شما زود چرب می شود به این علت است که غدد سباسه بیش از حد فعال هستند. فعالیت طبیعی این غدد، ترشح لایه ای از چربی برای محافظت از پوست در مقابل تهاجمات می باشد. زمانی که این غدد از کنترل خارج می شوند و بیش از حد فعالیت می کنند، تمام طول موها به آسانی چرب می شوند. امروزه برای رفع چربی موی سر روش های فراوانی وجود دارد. یکی از این روش ها استفاده از ماسک مو می باشد. استفاده از ماسک مو نه تنها مشکلات مربوط به ریزش را برطرف می کند، بلکه میزان شوره و چربی سر را تا حد زیادی کاهش می دهد و به داشتن موهای زیبا و پرپشت کمک می کند.

معرفی انواع ماسک برای موی چرب

ماسک عسل، روغن نارگیل و ماست

یکی از موثرترین ماسک برای موهای چرب، ماسک عسل و ترکیب آن با روغن نارگیل و ماست است. این ماسک مو سرشار از پروتئین، منیزیم، کلسیم و اسید لاکتیک است و ویتامین های مورد نیاز مو را تامین می کند. استفاده از این ماسک موجب می شود تا سلول های مرده موجود در پوست به سرعت رشد کنند و موهای بلند و پرپشت داشته باشید. کمی ماست، روغن نارگیل و عسل را در ظرفی ترکیب کنید و بر روی موهایتان قرار دهید و با ماساژ آن را به سطح پوست برسانید.

ماسک عسل و ماست و روغن نارگیل برای رفع چربی مو

ماسک جوش شیرین و آب گرم

جوش شیرین هم یک شامپو و یک نرم کننده قوی برای مو محسوب می شود. برای آماده کردن این ماسک مو برای موهای چرب، ابتدا باید جوش شیرین را با آب ترکیب کنید. سپس تمام سطح پوست سر را ماساژ دهید. بعد از پنج دقیقه موهای خود را با شامپو بشویید. شما می توانید از این ماسک مو دوبار در هفته استفاده کنید.

کاهش چربی سر با ماسک جوش شیرین

ماسک لیمو ترش و سرکه سیب

نصف لیوان سرکه سیب را با یک عدد لیمو ترش با مقدار کمی آب ترکیب کنید و آن را به خوبی هم بزنید. سپس از این محلول بعد از شستشوی مو با شامپو برای شستن مو استفاده کنید. لیمو اثر مثبتی بر درمان چربی موی سر، و از بین بردن چربی های متراکم شده مو دارد. شما می توانید برای تقویت پوست مو به این ماسک مقدار اندکی روغن کرچک و جعفری له شده نیز اضافه کنید.
درمان قطعی موی چرب با ماسک های طبیعی

ماسک سفیده تخم مرغ، موز و آووکادو

موز، سفیده تخم مرغ و آووکادو را در داخل مخلوط کن بریزید و کاملا با یک دیگر مخلوط کنید. سپس با استفاده از یک فرچه آن را به خوبی روی موهایتان بمالید و پس از 20 تا 30 موهایتان را بشویید. این ماسک به کاهش ترشحات غدد چربی سطح پوست سر و درخشان شدن موهای شما کمک می کند. شما می توانید از این ماسک 2 بار در هفته استفاده کنید.
خواص شگفت انگیز سفیده تخم مرغ برای رفع چربی مو

ماسک مو توت فرنگی

یکی از انواع بهترین ماسک برای موهای چرب، ماسک توت فرنگی است. توت فرنگی سرشار از ویتامین C بوده و میزان چربی پوست سر را به حداقل می رساند. همچنین ph پوست سر را به تعادل می رساند. شما می توانید برای تهیه این ماسک یک پیمانه توت فرنگی تازه را با یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای خوری روغن نارگیل ترکیب کرده، و روی پوست سر خود بمالید و اجازه دهید حداقل 15 دقیقه روی سرتان بماند. این ماسک هر چه بیشتر بماند تاثیر بیشتری بر روی موهایتان می گذارد. سپس با آب گرم آن را بشویید.
ماسک توت فرنگی برای رفع چربی مو

استفاده از ماسک نشاسته ذرت

از نشاسته ذرت می توان به عنوان یک شوینده ملایم و قوی استفاده کرد. این ماده به خوبی چربی های اضافه مو را از بین برده و به درخشان تر شدن موها کمک می کند. شما می توانید برای استفاده از نشاسته ذرت، پودر خشک آن را به سرتان بپاشید و سپس سر و موهای خود را با کلاه مخصوص رنگ بپوشانید. بعد از یک ساعت موهای خود را شانه بزنید  و ذرات نشاسته را خارج کنید. این کار چربی موهای شما را تا حد زیادی کاهش می دهد.
کاهش چربی مو سر با نشاسته ذرت

 سرکه سیب

دو تا سه قاشق غذاخوری  سرکه سیب را با یک لیتر آب ترکیب کنید، آن را به خوبی هم بزنید. سپس به موهایتان شامپو بزنید و سرکه سیب را به پوست سر خود بمالید. موهای خود را بشویید. دیگر لازم نیست از نرم کننده استفاده کنید، اما شما می توانید این کار را قبل از استفاده از ترکیب سیب انجام دهید. سرکه سیب باکتری هایی را که باعث تولید چربی در موها می شود از بین می برد. همچنین ریزش موها را کاهش می دهد و به درخشش موهای شما کمک می کند.

مزایای سرکه سیب برای رفع چربی مو

ماسک عصاره لیمو، کشک و آرد

کشک مثل ماست کلسیم زیادی دارد و علاوه بر آن رطوبت کافی برای بدن و پوست تامین می کند. و یکی از راه های درمان موی چرب است. برای درست کردن این ماسک مقداری کشک را به خوبی با آب نرم و له کنید و سپس با مقداری عصاره لیمو تازه و آرد مخلوط کنید و خوب هم بزنید. با نوک انگشت آن را روی کف سر بمالید و موهایتان را با استفاده از این ماسک ماساژ دهید، اجازه دهید به مدت 30 دقیقه روی سر بماند. برای شستشوی این ماسک از آب ولرم، و کمی شوینده طبیعی استفاده کنید. شما می توانید از این ماسک برای موهای چرب 3 بار در هفته استفاده کنید.
معرفی بهترین ماسک برای موهای چرب

کلام پایانی

علاوه بر استفاده از انواع ماسک برای موهای چرب که در طولانی مدت تاثیر خود را نشان می دهند بهتر است برای رهایی از موهای چرب و داشتن موهایی درخشان روش های زیر را هم رعایت کنید.

  • شامپوهای پودری را جایگزین شامپوهای معمولی کنید.
  • ماساژ پوست سر امری خوشایند است، اما این کار غدد سباسه را تحریک می کند. فقط مالیدن سرتان به آهستگی برای تمیز شدن آن کافی است.
  • برای خودتان یک برنامه غذایی مشخصی داشته باشید، این برنامه باید شامل چربی ها و کربوهیدرات های مفید باشد.
  • موهای خود را بیشتر شستشو دهید، اما آنها را زیاد شانه نکنید.
  • باقی ماندن شامپو بر روی سر بیش از یک دقیقه به هیچ عنوان توصیه نمی شود.
  • از نرم کننده ها کمتر استفاده کنید و آنها را تنها برای انتهای موها به کار ببرید.
  • استفاده از دمنوش های گیاهی در کنار ماسک مو مفید است زیرا به بهبود چربی موی سر کمک فراوانی می کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان