ماهان شبکه ایرانیان

رئیس سازمان زندان‌ها در سی‌امین جشن گلریزان ستاد دیه:

استانهای محروم بیشتر گرفتار زندانی مهریه هستند/ کمک به ادامه تحصیل ٧٠٠ فرزند زندانی ترک تحصیل کرده

رئیس سازمان زندان‌ها گفت:در حال حاضر قریب به ١٥ هزار نفر زندانی با جرایم غیر عمد داریم که دو هزار نفر آن‌ها مشمولین جرایم دیه هستند و بر اثر حوادث کارگاهی یا تصادف موجب ضرب و جرح یا فوت افراد شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، اصغر جهانگیر در سی امین جشن گلریزان ستاد دیه کشور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل (ره) اظهار کرد: امام راحل با انقلابی که انفجار نور نامیده شد انقلاب اسلامی را برای رسیدن به فرهنگ اسلامی که ایثار و مجاهدت در آن حرف اول را می‌زند اغاز کردند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر قریب به ١٥ هزار نفر زندانی با جرایم غیر عمد داریم که دو هزار نفر آن‌ها مشمولین جرایم دیه هستند و بر اثر حوادث کارگاهی یا تصادف موجب ضرب و جرح یا فوت افراد شده‌اند.

جهانگیر گفت: دو هزار و هشتصد نفر محکومان مهریه هستند و امیدواریم با کمک مردم به جامعه برگردند.

رییس سازمان زندان‌ها تصریح کرد: امروز شاهدیم که به دست پر برکت هموطنان و پیگیری‌های ستاد دیه در طول یکسال گذشته حدود ١٠٠ هزار نفر ار زندانیان ازاد شدند.

جهانگیر بیان داشت: آزادی زندانیان کمک زیادی به خانواده هایی است که با از دست دادن سرپرستشان در معرض آسیب قرار می‌گیرند.

رییس سازمان زندان‌ها افزود: از دو هزار نفری که مشمول دیه هستند ١٢ درصد متهم و مابقی محکوم هستند. همچنین ١٤ درصد مبلغ دیه زیر 20میلیون، 8درصد بین ٢٠ تا ٣٠ میلیون و 65 درصد بین ١٠٠ تا ٢٠٠ میلیون و بالاتر 5درصد را شامل می‌شوند که برای ازادی آن‌ها ٢٢٣ میلیارد نیاز است.

وی تصریح کرد: در خصوص سایر زندانیان جرایم غیر عمد که حدود ١٣ هزار نفر هستند حدود ٢ هزار نفر محکوم مهریه را شامل می‌شوند. ٢٨٨٦ از مجموع سیزده هزار زندانی مهریه هستند و ٢٢٩ زندانی محکوم مهریه با زیر ده سکه و ٢٢٨ نفر نیر بالاتر از دویست سکه هستند.

جهانگیر افزود: در خصوص بحث مهریه در استان‌های محروم بیشتر افراد گرفتار شده‌اند و بیشترین استان سیستان و بلوچستان است که باید در این زمینه و انسجام خانواده‌ها تلاش شود.

وی ادامه داد: به کمک ستاد دیه در حوزه هایی که توانایی داریم به خانواده زندانیام کمک می‌کنیم و شصت درصد زندانیان متاهل هستند و باید به ان‌ها کمک شود و قریب به ٧٠٠ نفر از فرزندان خانواده زندانیان که مدرسه را ر‌ها کرده بودند به مدرسه بازگردانیدم.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ٢٥٠٠ فرزند زندانی که در معرض اعتیاد قرار گرفته بودند از در معرض خطر قرار گرفتن ان‌ها جلوگیری شد. 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان