از مدتها قبل اخبار مختلفی در رابطه با ارائه یک نسخه الکتریکی از هامر در رسانههای خودرویی مطرح شد. هامر بواسطه طراحی متفاوت خود همواره مورد توجه قرار داشته و نمونههای مختلفی از آن با یک زبان طراحی واحد جذابیتها و قابلیتهای خود را از خیابان تا ارتش آمریکا به نمایش گذاشته اند.
اکنون جی ام سی هامر ایی ویی 2022 به عنوان بروزترین رونوشت این محصول خاص در کلاس وانتهای غول پیکر بطور رسمی معرفی شده است.
البته سال آینده (پاییز 2021) ابتدا تریم ادیشن وان این خودرو عرضه میشود که 112595 دلار قیمت دارد و شامل جزئیات ویژهای مانند رنگ بدنه و تزئینات داخل کابین اختصاصی میشود. پس از آن در پاییز 2022 و بهار 2023 و بهار 2024 تریمهای ارزانتر این خودرو با قیمتهای 99995/89995 و 79995 دلار عرضه خواهد شد.
ارائه مدل 2022 را به نوعی میتوان تولد برند هامر دانست که عملا در سال 2010 متوقف شده بود. هر چند با یک محصول جدید روبرو هستیم، اما هامر بواسطه زبان طراحی خود تبدیل به محصولی شاخص شد، بنابراین اینجا هم استانداردهای قبلی کاملا مدنظر قرار داشته و تنها جزئیات بروزرسانی شده اند.
طراحی جعبهای اساس کار را تشکیل داده و یکی از مهمترین تغییرات به شکل جدید دماغه مربوط میشود. چراغهای اصلی خطی و باریک همراه با گریلی (جلوپنجره) به همین سبک به خوبی کنار یکدیگر قرار گرفته و حروف نام این برند با پس زمینه نور ال ایی دیی به زیبایی نمایان میشود.
فندرهای (گلیگر) حجیم همراه با لاستیکهای 35 اینچی در نمای جانبی یک غول قدرتمند را نمایش میدهند. در قسمت عقب نیز چراغهای اصلی گرافیک زیبایی دارند و قسمت بار نیز با یک محافظ که دارای مکانیسم الکتریکی است، بسته میشود که علاوه بر محافظت از بار اثر مهمی در بهبود شرایط ائروداینامیک خودرو دارد.
کابین
اینجا یک اتاق مینیمال تمام عیار است. شرایط به گونهای است که چشم هر چقدر هم در جستجوی زوایای گرد و منحنی باشد هیچ چیزی پیدا نمیکند! دریچههای سیستم تهویه عمودی مستطیلی، طراحی داخل دربها و همین سبک در کنسول جلو کاملا در خدمت قوانین طراحی مینیمال هستند.
نمایشگر 12.3 اینچی نشانگر آمپر، نمایشپر 13.4 اینچی ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی، دکمههای کنترلی کامل روی فرمان، دوربینهای محیطی با پوشش 18 زاویه متفاوت، نمایشگر فشار باد لاستیکها و مجموعهای از امکانات ایمنی برای این محصول در نظر گرفته شده است.
پیشرانه
در این قسمت از 3 موتور الکتریکی با حدود 1000 اسب بخار خروجی و گشتاور 15592 نیوتن متر استفاده شده است که حقیقتا اعداد عجیب و غریبی برای یک وانت هستند! اما واقعیت آن است که این عدد گشتاور مربوط به گشتاوری است که لاستیکها در تماس با جاده ایجاد میکنند که همیشه بسیار بیشتر از گشتاور حقیقی پیشرانه است و در تبلیغهای فعلی هامر جدید بدان اشاره شده است!
اینجا گشتاور پیشرانه حاصل از موتورهای الکتریکی حدود 1085 نیوتن متر برآورد میشود. این خودرو طی 3 ثانیه از حالت توقف به سرعت 96 کیلومتر برساعت میرسد. مجموعه باتری هامر 2020 نیز از فناوری شرکت هوندا با نام التیوم امده که کیفیت بالایی دارد و دستیابی به برد حرکتی 563 کیلومتر را ممکن خواهد ساخت.
حضور فناوری شارژ سریع امکان بروزرسانی باتری طی 10 دقیقه برای پیمایش 160 کیلومتر را فراهم کرده است. سیستم تعلیق تطبیقی جدید نیز قابلیتهای آفرودی فوق العادهای را به این خودرو اضافه میکند.