خبر به روایت فردا

گروه سیاست سایت فردا: روزنامه‌های امروز به موضوعاتی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و ... پرداخته‌اند که مهم‌ترین موارد آن به شرح زیر است:

«اعتماد» برای پوشش جلسه اخیر رهبری با دولت و ستاد مقابله با کرونا تیتر «هتک حرمت حرام است» را برگزید و توصیه‌های ایشان درباره انتقاد را پاسخی به هجمه‌ها به رئیس جمهور تلقی کرد.
این روزنامه اصلاح‌طلب در گزارش دیگری به ماجرای دختر آبادانی که این روز‌ها در فضا مجازی بسیار مورد توجه بوده، پرداخته است. «اعتماد» در صفحات اجتماعی خود با اشاره به فیلمی که دختر آبادانی را خون آلود نشان می‌داد و فیلمی که تاکید می‌کرد او باردار نیست، نوشته است: «ابتدا همه چیز تحت‌الشعاع اقدامات ماموری که باتوم در دست داشت و لباس حراست پوشیده بود قرار گرفت. مردی که با باتوم، با دست و پای خود بدن دختری که خون صورتش را پوشانده بود را لمس می‌کرد. از اینجا بود که همه اصل ماجرا را جستند. زین‌العابدین موسوی، فرماندار آبادان یکی از نخستین چهره‌هایی بود که با ماسک مقابل دوربین قرار گرفت تا روایت خود را از آنچه منجر به انتشار این ویدیو شده، بگوید. او تاکید کرد: موضوع کتک خوردن یک زن در آبادان به آن صورتی که در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، نیست ولی همه افراد موجود در کلیپ بازداشت شدند.»
در ادامه این گزارش روایت دادستان آمده که می‌گوید: «در هیچ تاریخی پیش از این شکایتی از جانب آن دختر جوان علیه این پرسنل شرکت نفت در سیستم قضایی درج نشده و تنها در اردیبهشت‌ماه سال جاری این دختر جوان علیه فردی که دوست این فرد بوده است، شکایتی را دایر بر سرقت اموال در شعبه دوم دادیاری دادستانی آبادان درج کرده بود. این خانم که مورد ضرب و شتم قرار گرفته، به پزشکی قانونی ارجاع شده است. این خانم به واسطه اتفاق اخیر، از این پرسنل شرکت پالایش نفت آبادان شکایت کرده است و قوه قضاییه نیز با جدیت و به صورت ویژه شکایت مذکور و پرونده را رسیدگی خواهد کرد.»
گزارش‌نویس «اعتماد» در پایان نیز تاکید می‌کند که «به نظر می‌رسد اگر آن طور که دستگاه قضایی توضیح داد شکایتی مبنی بر سرقت اموال توسط بهاره مطرح شده بود به آن به درستی رسیدگی می‌شد شاید ریشه وقوع این حادثه می‌خشکید. به هر حال آنچه در آخرین روز مهر 99 شاهدش بودیم بی‌توجهی به آتشی زیرخاکستر بوده است.»

خبر به روایت «فردا»/ تقلای اصلاح طلبان برای بزک کردن بایدن/ ماجرای دختر آبادن چه بود؟/ هجمه‌های تازه به رئیس مجلس/ از تفاوت نقد و هتاکی تا ریشه‌های تندگویی

«آرمان ملی» گفت‌وگویی با محمد سلامتی دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی را عکس کرده است. اهم اظهارات وی در این گفتگو به شرح زیر است:
* همه مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم نیست و ضعف مدیریت و عدم‌بینش مناسب سبب تشدید مشکلات اقتصادی شده است.
* اگر در یک مقطع زمانی به اعتبار اصلاح‌طلبان خدشه وارد می‌شود اصلاح‌طلبان باید درباره دلایل آن به مردم توضیح بدهند. در چنین شرایطی مردم دست رد به سینه اصلاح‌طلبان نخواهند زد.
* اصلاح‌طلبان ساختار موجود کشور را پذیرفته‌اند و معتقدند در درون همین ساختار باید اصلاحات صورت بگیرد.
* امروز جریان اصلاحات از منظر اعتماد عمومی آسیب دیده است. واقعیت این است که مسبب اصلی این آسیب اصلاح‌طلبان نیستند. با این وجود این آسیب باعث شده تعارض دیدگاه‌ها در جریان اصلاحات بیشتر نمایان شود. به همین دلیل نیز عده‌ای به حرکت‌های تند و گروهی نیز به حرکت‌های کند و مأیوسانه گرایش پیدا می‌کنند. این وضعیت طبیعی است. مهم این است که قدرت مدیریت یک جریان سیاسی این دیدگاه‌های متعارض را کنترل کند. امروز این مدیریت در جبهه هماهنگی جریان اصلاحات وجود دارد.
* برای تأثیرگذاری در مناسبات اجتماعی و سیاسی و حل کردن مشکلات مردم باید به دنبال کسب قدرت بود. این کسب قدرت نیز می‌تواند در زمینه‌های مختلف اعم از ریاست‌جمهوری، مجلس و شورای شهر باشد. ضعف‌مدیریت و بینش موجب حرکت‌های انفعالی خواهد شد. کسانی که برنامه مشخصی ندارند یا به برنامه‌ریزی اعتقاد ندارند پس از برخی شکست‌ها مأیوس می‌شوند و به همین دلیل به دنبال کسب قدرت نخواهند بود. جریانی که مدعی نمایندگی طبقه متوسط و پایین جامعه است نمی‌تواند نسبت به قدرت بی‌تفاوت باشد و تنها به کار‌های تئوریک و فلسفه‌بافی بپردازد.
* جریان اصلاحات با یک گزینه صددرصد اصلاح‌طلب وارد انتخابات ریاست‌جمهوری خواهد شد.

خبر به روایت «فردا»/ تقلای اصلاح طلبان برای بزک کردن بایدن/ ماجرای دختر آبادن چه بود؟/ هجمه‌های تازه به رئیس مجلس/ از تفاوت نقد و هتاکی تا ریشه‌های تندگویی

«آفتاب یزد» جلسه رئیس مجلس و وزرای اقتصادی دولت که قرار است مستمر باشد را هدف گرفته است. این روزنامه اصلاح‌طلب با بازنشر توییت‌ها انتقادی دو مشاور سابق رئیس جمهمور می‌نویسد: «در ایران مانند بسیاری از کشور‌ها طبق قانون رئیس مجلس یک نماینده است مانند سایرین که تنها به منظور اداره جلسات مجلس از سوی نمایندگان انتخاب می‌شود. در واقع به همین دلیل است که نه در ایران بلکه در هیچ کجای جهان رئیس مجلس با رای مردم انتخاب نمی‌شود چرا که اساسا وظیفه او به طور مستقیم با مردم ارتباطی ندارد و باید هماهنگ‌کننده و مدیر جلسات باشد. در واقع در سایر نقاط جهان حتی عنوانی به نام رئیس مجلس نیز وجود ندارد و واژه «speaker» برای آن استفاده می‌شود که به معنای سخنگو است و نه رئیس!»
نکته قابل توجه اینکه در ادامه این گزارش به انفعال آقای رئیس جمهور به عنوان یکی از عوامل برگزاری چنین جلساتی اعتراف شده است. در واقع «آفتاب یزد» ناخواسته پاسخ مناسب به همه هجمه‌های اخیر به رئیس مجلس و جلسات مذکور را داده و معترف است که اگر دولت و رئیس آن تا این اندازه منفعل و ناکارآمد نبود، زمینه ورود دیگر مسئولان به مسائل اجرایی کشور فراهم نشده و کار به اینجا نمی‌کشید.

خبر به روایت «فردا»/ تقلای اصلاح طلبان برای بزک کردن بایدن/ ماجرای دختر آبادن چه بود؟/ هجمه‌های تازه به رئیس مجلس/ از تفاوت نقد و هتاکی تا ریشه‌های تندگویی

«ایران» همان‌طور که انتظارمی‌رفت از آن بخش از سخنان رهبری که به انتقاد و تفاوت آن با اهانت مربوط می‌شد، استقبال کرده است. این روزنامه دولتی در کنار پوشش سخنان مقام معظم رهبری به گردآوری همه اظهارنظر‌های اخیر درباره توهین به رئیس جمهور پرداخته و از تیتر «اتمام حجت با اهانت‌کنندگان» استفاده کرده است. ایران به نقل از غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی می‌نویسد: «گر این اهانت و هتک حرمت به تعبیر رهبری عمل حرام است که هست، کسانی که با شعار تعهد به اصول و خط مشی رهبری آرای مردم را کسب کردند و قطعاً بار‌ها در این سال‌ها اظهارات صریح را در این زمینه به یاد دارند، نباید موضعی بگیرند؟
آقایان و خانم‌های محترم اگر بار سنگین نمایندگی مردم را که به هر صورتی فعلاً به دوش شما افتاده است می‌خواهید پاس بدارید و به درد‌های جاری آن‌ها بیاندیشید و فکری برای لااقل تخفیف این آلام بکنید راهش ارائه راهکار‌های عملی و اقدامات غیر تبلیغاتی و سیاسی و همراهی و همدردی با آنهاست. کدام یک از موکلین شما دنبال راه انداختن نبرد سیاسی و بگو مگو‌های بی‌حاصل در کشور و فراموشی مردم زیر دست و پای سخنرانان و ناطقان صحنه این پیکار است؟»

خبر به روایت «فردا»/ تقلای اصلاح طلبان برای بزک کردن بایدن/ ماجرای دختر آبادن چه بود؟/ هجمه‌های تازه به رئیس مجلس/ از تفاوت نقد و هتاکی تا ریشه‌های تندگویی

«جوان» در سرمقاله خود به قلم عبدالله گنجی و با عنوان «ریشه‌های تندگویی» می‌نویسد: «برخی، جملات بی‌رحمانه و توهین‌آلود را معادل آزادگی و انقلابی‌گری می‌دانند. اصلاً برخی درکشور ما انقلابی‌گری را حصر در زبان کرده‌اند.... برخی صحنه سیاسی درون کشور را صحنه حق و باطل می‌بینند و با این فهم بسیاری از سخنان را برای خود مباح می‌کنند.... برخی با تندگویی، پرخاش و اهانت احساس پیشکش خوشایند می‌کنند، عده‌ای به آنان احسنت می‌گویند، عده‌ای می‌گویند حرف دل ما را زدی، عده‌ای می‌گویند فقط تو چنین جسارت و شهامتی را داری، اصلاً «ترکاندی» طرف را و اینچنین تشویق تندگویی و درشت‌گویی طرف را به سمت تکرار می‌برد.... برخی با تندگویی می‌خواهند شدت و حدت مسئله مورد نظر را برجسته کنند. گویی کاسه صبر لبریز شده و بحران همه جا را گرفته است و مسئول مربوطه بدون هیچ مانعی صرفاً خوشش نمی‌آید مسئله را حل کند.»

خبر به روایت «فردا»/ تقلای اصلاح طلبان برای بزک کردن بایدن/ ماجرای دختر آبادن چه بود؟/ هجمه‌های تازه به رئیس مجلس/ از تفاوت نقد و هتاکی تا ریشه‌های تندگویی

«شرق» نشست «انتخابات آمریکا و پیامد‌های آن در ایران» که به صورت ترکیبی حضوری و آنلاین در دفتر حزب اتحاد ملت در تهران برگزار شد را پوشش داده است تا به این سوال که «آیا بایدن فرصتی برای ایران خواهد بود؟» پاسخ دهد.
این روزنامه اصلاح‌طلب همچنین در گزارشی با عنوان «خشونت در ملأعام» به ماجرای دختر آبادانی و مرد مشهدی می‌پردازد. در این گزارش بعد از شرح آنچه در ویدئو‌های مربوط به این دو قضیه مشاهده شد و توضیحاتی که در پی آن بیان شد، آمده است: «در هفته‌های گذشته این دومین بار است که مردم نسبت به رفتار نیروی انتظامی معترض می‌شوند. پیش‌تر به خاطر اوباش‌گردانی و ضرب‌وشتم متهمان در ملأ‌عام اعتراضاتی گسترده توسط فعالان مدنی اتفاق افتاد و قوه قضائیه ضمن انتقاد از رفتار نیروی انتظامی اعلام کرد که با متخلفان برخورد می‌کند. ویدئوی منتشرشده در 48 ساعت گذشته بار دیگر صدای اعتراض مردم را بلند کرد. آنچه در این ویدئو ناراحت‌کننده است، مردمی هستند که به تماشای رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمده‌اند و با لبخند به صحنه نگاه می‌کنند. به نظر می‌رسد خشونت در ملأ‌عام دیگر برای مردم هم عادی شده است.»

خبر به روایت «فردا»/ تقلای اصلاح طلبان برای بزک کردن بایدن/ ماجرای دختر آبادن چه بود؟/ هجمه‌های تازه به رئیس مجلس/ از تفاوت نقد و هتاکی تا ریشه‌های تندگویی

«کیهان» امروز به اصلاح‌طلبان و رسانه‌هایی که منتظر پیروزی بایدن هستند انتقاد کرد و در ستون اخبار ویژه خود با بازنشر بخشی از مطلب «عصر ایران» در این باره نوشت: «یک سایت اصلاح‌طلب و حامی دولت مدعی شد برخلاف اظهارات رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه انتخابات آمریکا مهم نیست، انتخابات آمریکا و پیروزی بایدن مهم است.... تقلای این سایت اصلاح‌طلب برای غش و ریسه رفتن به نفع بایدن در حالی است که روزنامه کریستین ساینس مانیتور (نزدیک به دموکرات‌ها) به تازگی تاکید کرد بایدن قصد دارد از اهرم‌های فشار استفاده شده توسط ترامپ برای وادار کردن ایران به مذاکره در زمینه توانمندی موشکی و نفوذ منطقه‌ای ایران استفاده کند.»
این روزنامه در ادامه گزارش خود آورده است: «انکار این بدیهیات از سوی برخی رسانه‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد که آن‌ها به‌واسطه انکار حقایق مسلم و تحریف واقعیت‌ها، مشکلی فراتر از کودنی و نادانی دارند؛ و در واقع مأمورند.»

خبر به روایت «فردا»/ تقلای اصلاح طلبان برای بزک کردن بایدن/ ماجرای دختر آبادن چه بود؟/ هجمه‌های تازه به رئیس مجلس/ از تفاوت نقد و هتاکی تا ریشه‌های تندگویی
«وطن امروز» دیدار رهبری با رئیس جمهور، دولت و ستاد مقابله با کرونا را عکس کرده و با تیتر «اولویت: سلامت محور: وزارت‌بهداشت» به شرح توصیه‌های رهبر انقلاب برای اثرگذاری بیشتر اقدامات مقابله‌ای با کرونا پرداخته است. ایشان در این جلسه تاکید کردند که «برخی افراد بیکار‌شده بر اثر کرونا، بیمه بیکاری ندارند، تأمین اجتماعی موظف است برای حل این مشکل اقدام کند».
این روزنامه در صفحات سیاسی خود در گزارش دیگری با عنوان «صف‌آرایی علیه تروریست‌ها» نوشته است: «حضور تکفیری‌ها و تروریست‌ها در جنگ آذربایجان و ارمنستان و ادامه شیطنت طرفین در شلیک خمپاره به مناطق مرزی ایران موجب استقرار تیپ زرهی امام زمان (عج) در مرز‌های شمال غرب شد».

خبر به روایت «فردا»/ تقلای اصلاح طلبان برای بزک کردن بایدن/ ماجرای دختر آبادن چه بود؟/ هجمه‌های تازه به رئیس مجلس/ از تفاوت نقد و هتاکی تا ریشه‌های تندگویی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان